Aviseringar
Rensa alla

Stack mig med vass plast i ögat...


Ämnesstartare

Hejsan!

Idag efter jobbet så skulle jag ta av mig mina skyddsglasögon. Gjorde detta med en hand och som ni vet så kan de sitta lite tajt bakom öronen så när jag slet av mig dem så kom ena "kanten" (delen som är längst bakom öronen) snärtandes rakt i ena ögat. Ironi i sitt esse med andra ord... Stack till lite och kom någon tår o så. Dock inte så mycket förvånansvärt nog.
Men det jag är orolig över är att på denna kant som hamna i ögat stack det ut en vass liten (stack ut någon mm) plastbit, sådan som kan bli kvar när plast sätts ihop. Givetvis satt denna del på den som träffade ögat...

Så, bör jag dra till vårdcentralen imorgon? Har inte speciellt ont eller nedsatt syn (vad jag märkt iaf).

Kanske lika bra att ringa dem på förmiddagen imorgon? Kan ju fått någon rispa eller så.

Har ni vart med om liknande? Nu snackar vi vassa saker, fingrar och naglar har väl alla fått in på ett eller annat sätt i sina dagar!

Tilläggas bör att igår fick jag en form av Svetsblänk... Stackars mina ögon säger jag bara.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Dum fråga

Kan du se?


   
SvaraCitera

har gjort liknande grej när jag var liten. de sa att det var en rispa så fick jag ögondroppar. 

om du bara grät lite (dvs bara blev lite irriterad i ögat) och inte märker att du har nedsatt syn borde det vara rätt lugnt. ögondroppar är dock bra om du fått någon skit i ögat så du slipper ögoninflammation och sånt festligt!

är du orolig kan det vara värt att uppsöka vårdcentralen dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har ingen känsel i ögat, jag stack hål på mitt så att linsen lossnade och det enda jag märkte av var att jag såg uppochned på ena ögat. Kolla noga om du ser en grå gelé komma ut ur ögat, då ska du åka till akuten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick en flisa i ögat en gång, gjorde ont som satfläsk och vet inte om jag fick ur den. Kanske tryckte jag in den längre kanske är den ute. Känner dock inget och synen är bra och det här är ändå nästan två år sen. Så känns det inte annorlunda borde du väl kunna vara lugn. Men du kan ju alltid be dem kolla dig på vårdcentralen om du känner dig nojig inför det. Tror dock du inte behöver oroa dig så länge det inte känns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollade upp det på företagshälsovården hade fått en rispa. Fick en salva som man trycker in i ögat. Hörde knappt vad läkaren sa, men vet ordnar sig nog.

Tack för att ni brydde er ! Hjärta


   
SvaraCitera
penja

"

Hoppsan!Det verkar som att du tagit lite för lång tid på dig. Prova igen!"

vafan, bajs-um (ursäkta Söt )

tar min story kortfattad då:
fick nån grej i ögat förut. tror det var aska få cigg. hur som helst, drog till sjukhuset pga bara rann och rann ur ögonen. de bedövade, sköljde noga och undersökte med nån lampa. det är för övrigt väldigt häftigt att vara bedövad under ögonsköljning, kunde med vidöppet öga titta rakt in i strålen utan att de sved. mycket intressant känsla. 
hur som helst, jag hade fått en rispa i ögat och fick med mig nån kräm hem som jag skulle smörja med några gånger dagligen ett tag. sen var det bra igen. 


   
SvaraCitera