Aviseringar
Rensa alla

Stackars hon


BLODÅDRA:

För att han leker arg förälder och piskar henne för att hon dricker alkohol, inför svenska folket.

mm, fast nu så ljög ju "bella", klart han blir sur.. fast du överdriver lite väl nu va? han sa ju knappt något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

mm, fast nu så ljug ju "bella", klart han blir sur.. fast du överdriver lite väl nu va? han sa ju knappt något.

Jag tror inte att hon "ljög" särskilt mycket, men visst. Jag hade inte heller sagt att jag drack särskilt mycket, även fast jag gör det, om jag hade suttit där. Fast hade iofs inte heller sagt att jag är hon är bättre än alla andra... Aja.

Jag tyckte bara att han betedde sig jävligt elakt, hon är en sjuttonårig tjej som satt sig för att bli utskälld av en gubbe, som inte ger upp heller. Ställer henne till svars, och vill att hon ska ge upp och erkänna att hon gjort fel? wtf.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag tror inte att hon "ljög" särskilt mycket

Spelar ingen roll hur mycket det var hon ljög, det är fel att ljuga och lögnerskor som henne kommer brinna i helvetet.

BLODÅDRA:

Jag tyckte bara att han betedde sig jävligt elakt, hon är en sjuttonårig tjej som satt sig för att bli utskälld av en gubbe, som inte ger upp heller. Ställer henne till svars, och vill att hon ska ge upp och erkänna att hon gjort fel? wtf.

Han var trevlig mot henne.
Det låter som att du aldrig har blivit utskälld förr, det där var ju ingen utskällning, lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Spelar ingen roll hur mycket det var hon ljög, det är fel att ljuga och lögnerskor som henne kommer brinna i helvetet.

:s Palla tala sanning... Och bara lögneskor? Du tror inte han har ljugit hundra gånger mer än vad hon har gjort?

Compton GangztaH:

Han var trevlig mot henne.
Det låter som att du aldrig har blivit utskälld förr, det där var ju ingen utskällning, lol.

Han var inte trevlig mot henne. Klart han inte kunde skrika åt henne, om det är vad du kallar utskällning. Det var ju tv.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

:s Palla tala sanning... Och bara lögneskor?

Ja och ja.

BLODÅDRA:

Du tror inte han har ljugit hundra gånger mer än vad hon har gjort?

Nix, han är en hederlig karl, känner faktiskt honom lite grann.[y]

BLODÅDRA:

Han var inte trevlig mot henne. Klart han inte kunde skrika åt henne, om det är vad du kallar utskällning. Det var ju tv.

Skrika är ju det ändå de gör på TV, fast det kanske har något med att jag nästan bara kollar på J.Springer och Cheaters? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Ja och ja.

Varför?

Compton GangztaH:

Nix, han är en hederlig karl, känner faktiskt honom lite grann.

Skärp dig.

Compton GangztaH:

Skrika är ju det ändå de gör på TV, fast det kanske har något med att jag nästan bara kollar på J.Springer och Cheaters? :S

Haha, och det här är ju ändå Sverige.


   
SvaraCitera

Janne Josefsson påminner om min kusin som ställde sig och klappade händerna och skrek "Bråk bråk" när jag och min brorsa tjaffsade bara för att han ville att vi skulle börja slåss.

Det blev inte som han tänkt sig, stackars Janne då.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Varför?

Sanningen äger.
Äro man en karlakarl så är man garanterad en plats innanför pärleporten.

BLODÅDRA:

Haha, och det här är ju ändå Sverige.

vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Sanningen äger.
Äro man en karlakarl så är man garanterad en plats innanför pärleporten.

Men sluta bara.

Compton GangztaH:

vad menar du?

Vi är inte galna nog att göra ett program i stil med cheaters och springer.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Vi är inte galna nog att göra ett program i stil med cheaters och springer.

Sant.[tired]


   
SvaraCitera

She's pathetic. Säkert var det ett glas vin, precis som bilden visade 😉


   
SvaraCitera

Tyckte mest tanten i slutet var rolig, erkände själv att hon inte har nån aning vad hon pratar om men ska likväl komma med sitt dömande.

Idioter, allihopa.


   
SvaraCitera

Jag är inget större fan av Janne Josefsson överlag, och inte heller här tycker jag att han har rätt i sin sak.
Det är orimligt att kräva av en person att agera som en förebild så fort denne blir känd. Precis som hon påpekar är det hennes verklighet som skildras i bloggen.

Men man måste förstå varför Josefsson ställer dessa frågor. Ordförande i Ungdomens Nykterhetsförbund var enligt mig lite väl passiv och höll sig inte till ämnet. För att inte diskussionen ska dö får därför någon annan kliva in och agera som meningsmotståndare, i det här fallet blir det Josefsson.

Däremot är hon lite väl självgod, och påtalar hur hon dricker mindre än andra 17-åriga tjejer. Det skulle vara intressant att veta vad hon baserar det utlåtandet på.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag är smålänning.

Jag också, och jag vet att det inte heter "stackars hon".

Men av filmklippet att döma gillade jag inte hennes självgodhet, hon kallar sig själv en förebild för tjejer och hon är 17 år och dricker sprit. Att hon ens kan kalla sig själv en förebild i en debatt om alkohol när man dricker det olagligt förstår jag inte.

Helt ur kontext, fullständigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Det är orimligt att kräva av en person att agera som en förebild så fort denne blir känd. Precis som hon påpekar är det hennes verklighet som skildras i bloggen.

Precis. Däremot har hon mer eller mindre utsett sig som en förebild, om jag inte har helt fel. Men likväl kan man inte kräva så mycket som han gör av henne. Hon är trots allt sjutton år.

Observator:

Men man måste förstå varför Josefsson ställer dessa frågor. Ordförande i Ungdomens Nykterhetsförbund var enligt mig lite väl passiv och höll sig inte till ämnet. För att inte diskussionen ska dö får därför någon annan kliva in och agera som meningsmotståndare, i det här fallet blir det Josefsson.

Jag uppfattade det som att han tyckte att josefsson gick på för hårt och satte henne mot väggen för mycket, liksom förhörde henne och gjorde henne till åtlöje, och just därför tog han inte i lika hårt. Det hade blivit värre, om inte onödigt, om hon hade blivit nedtryckt av två stycken betydligt äldre och mer kunnigare personer.

Observator:

Däremot är hon lite väl självgod, och påtalar hur hon dricker mindre än andra 17-åriga tjejer. Det skulle vara intressant att veta vad hon baserar det utlåtandet på.

Visst är hon självgod, men det tycker jag hon får vara och det var ju mest bara för att försvara sig själv. I slutet blev det ju mest panik och bara pinsamt, och det är inte så konstigt att hon verkligen kämpade med att få fram sin sak, när ingen lyssnade på vad hon sade. Då brukar man gå på ännu mer och späda på det man försöker få fram.

Mr_Junkfood:

Jag också, och jag vet att det inte heter "stackars hon".

Jag vet mycket väl att det inte heter "hon". 🙂

Mr_Junkfood:

Men av filmklippet att döma gillade jag inte hennes självgodhet, hon kallar sig själv en förebild för tjejer och hon är 17 år och dricker sprit. Att hon ens kan kalla sig själv en förebild i en debatt om alkohol när man dricker det olagligt förstår jag inte.

Det nämns även att hon är en bra förebild inom andra ämnen, vilket kanske är sant. Och om man blir en förebild, vilket jag inte tror att hon själv att strävat efter att bli, så behöver man inte föregå med gott exempel inom allt. Hon är inte mer än en människa, och verkligen inte mer än sjutton år. Klart hon får dricka, tjejen, precis som alla andra tonåringar gör.


   
SvaraCitera