Aviseringar
Rensa alla

Ställa upp på intervju ang p-piller? OBS över 18 år!


Ämnesstartare

Hej!
Jag ska skriva min kandidatuppsats i genusvetenskap och vill intervjua personer med erfarenhet av att använda p-piller. Personerna måste vara över 18 år, av etiska skäl. Hör av er snarast om intresse finnes! //Ellen


   
Citera

bajs


   
SvaraCitera

Vadå etiska skäl...
Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern. [confused]


   
SvaraCitera

g*nus:

Vadå etiska skäl...Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern.

tack!


   
SvaraCitera
sincan

g*nus:

Vadå etiska skäl...
Om det gäller sex är det väl mer rimligt att 15-årsgräns sättes eftersom att det är byxmyndighetsåldern. [confused]

Det var ju inte användandet av p-piller utan intervjupersonerna som skulle vara över 18[tard]


   
SvaraCitera

sincan:

Det var ju inte användandet av p-piller utan intervjupersonerna som skulle vara över 18[tard]

??? Nu förstår jag inte vad du menar. Kvinnor som tar p-piller och är i "laglig" ålder för att ha sex är 15 år. Vad har det med etik att göra är det jag frågar...


   
SvaraCitera

va skriver du om för ngt?


   
SvaraCitera

sincan:

rsonerna som skulle vara över 18[tard]

aha, har det att göra med om man måste ha målsmans tillstånd osv kanske... vad cp ändå


   
SvaraCitera
sincan

g*nus:

??? Nu förstår jag inte vad du menar. Kvinnor som tar p-piller och är i "laglig" ålder för att ha sex är 15 år. Vad har det med etik att göra är det jag frågar...

Ja, att man är för ung helt enkelt.


   
SvaraCitera