Aviseringar
Rensa alla

Ställt till det totalt, arg mamma


Ämnesstartare

Hej!
Igårkväll kom jag hem före hemkomsttiden i svinigt skick och spydde mig själv avig i flere timmar UTAN att någon av mina föräldrar visste det.
Imorse skulle jag vara på jobb till 11 men jag pallade inte att lyfta huvudet - ville ju inte precis sitta där i butikskassan med spyan i halsen heller, så jag ringde och sjukanmälde mig. Mina föräldrar trodde jag var på jobb men jag stack till killen för att vila av mig det värsta av baksmällan.
Dock höll inte storyn ihop särskilt länge och jag blev fast tack vare spyrester inne på toan. Det blev hus i helvete hemma hos oss och nu har skotern jag vart lovad i födelsedagspresent flygit upp i rök, får inte träffa killen på en vecka och min mamma tänker ringa min chef imorgon för att berätta varför jag egentligen var hemma idag.
Visst fattar jag bestraffningen och så, men jag är så himla arg över att hon måste ringa chefen, jag kommer ju bli av med jobbet för fan. Nu har jag gnällt och gnällt om det men allt jag får till svar är att jag måste stå för vad jag gjort och det kommer endå fast mig i framtiden.
Så med detta sagt vill jag ha tips på vad jag kan göra för att få henne att inse att jag verkligen hatar hennes beslut! Kan inte rymma eller så, inte nåt så extremt, men något skulle jag vilja säga som får henne att fatta hur sjukt det är. Helst nåt elakt då, hon brukar inte heller vara den snällaste när hon är arg [sad]


   
Citera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Eftersom att du sitter i en butikskassa måste du väl vara över 18?

vad fan är det jag läser?

Var går gränsen för vad din mor skulle kunna göra mot dig? Penetrera dig analt?

varför har hon nr till din arbetsgivare? hur kan hon hindra dig att träffa din kille?


   
SvaraCitera

Isotop:

Eftersom att du sitter i en butikskassa måste du väl vara över 18?

näh man får sitta innan

men hur gammal är du???
är du över 18 så kan hon ju såklart bestämma att du inte får komma hem full till hennes hus osv, men inte vem du ska träffa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur gammal är du?

Blir 15 om en månad

Isotop:

Eftersom att du sitter i en butikskassa måste du väl vara över 18? vad fan är det jag läser?Var går gränsen för vad din mor skulle kunna göra mot dig? Penetrera dig analt?varför har hon nr till din arbetsgivare? hur kan hon hindra dig att träffa din kille?

Bor i Finland och här får man sitta i en butikskassa bara det finns en myndig medarbetare i lokalen (jobbar i en rätt liten butik) och min mamma är chef över en butik i samma kedja så därför har hon rätt stor makt över mitt jobb osv..
Hon skulle aldrig misshandla mig eller så ju, skulle mer kalla det psykisk misshandel, hon kan bli riktigt elak mot mig när hon väl vill.


   
SvaraCitera

t00tsi3:

Det blev hus i helvete hemma hos oss och nu har skotern jag vart lovad i födelsedagspresent flygit upp i rök

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHA

du kan ju trösta dig med att ifall dina föräldrar ens tänkt ge dig en skoter i födelsedagspresent så var nog din julklapp så dyr att den hade räckt till 5 vanliga ungar.

Isotop:

Eftersom att du sitter i en butikskassa måste du väl vara över 18?

nej i sådana fall är icat i min födelseort f1 med thug


   
SvaraCitera

isola:

näh man får sitta innan

nej, för att sälja tobak och folköl osv måste du vara myndig, myndig också om du ska sitta i kassan själv.

vilken jävla butik skulle anställa någon under 18?

antar att ts menar livsmedelsbutik då det inte finns andra kassor där man sitter ner så vitt jag vet.

isola:

är du över 18 så kan hon ju såklart bestämma att du inte får komma hem full till hennes hus osv

Varför skriver du så?


   
SvaraCitera

t00tsi3:

skulle mer kalla det psykisk misshandel

Att berätta sanningen och inte ge dig en skoter räknas nog inte dit nej.


   
SvaraCitera

t00tsi3:

Blir 15 om en månad

Då kan jag förstå henne. Självklart ska det få konsekvenser när man gör fel, enligt alla föräldraregler. Och din mammas arbetsmoral säger väl nej till att vara hemma pga bakfull. Vilket ju är bra pga oansvarigt av dig att dricka när du vet att du ska upp och jobba dagen efter. Men du är ju så liten och behöver vägledning om varför det är dåligt att dricka osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAdu kan ju trösta dig med att ifall dina föräldrar ens tänkt ge dig en skoter i födelsedagspresent så var nog din julklapp så dyr att den hade räckt till 5 vanliga ungar.nej i sådana fall är icat i min födelseort f1 med thug

Nu var ju grejen den att skotern inte var så viktig, klarar mig bra utan... och det hon blev argast över var ju att jag sjukanmälde mig från jobbet, inte grejen med att vara full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

nej, för att sälja tobak och folköl osv måste du vara myndig, myndig också om du ska sitta i kassan själv.vilken jävla butik skulle anställa någon under 18?antar att ts menar livsmedelsbutik då det inte finns andra kassor där man sitter ner så vitt jag vet.Varför skriver du så?

Man får sitta i kassan och sälja tobak & alkoholdrycker, dock hamnade jag klara ett åldersomdömespass för att få jobba som kassa


   
SvaraCitera

t00tsi3:

och det hon blev argast över var ju att jag sjukanmälde mig från jobbet, inte grejen med att vara full

Att hon värdesätter arbetsmoral är ju på ett sätt bra, hon har rätt i att man inte ska sjukanmäla sig för sådant osv. Förklara för henne att du har förstått vikten av att vara ärlig och att du hellre pratar med din chef själv. Om du är ärlig med denna och förklarar att det var en dum ungdomsgrej som du inte tänker göra om tror jag inte det är någon fara.


   
SvaraCitera

Fyfan vad jag är lycklig över att jag är myndig

t00tsi3 det är bara att acceptera att hela samhället och speciellt din mamma och isola inte ser dig som en människa utan mer en sorts husdjur.

om din morsa straffar dig med att du inte får träffa din kille är hon fan psykopat.

håll ut något år till [smile]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Att hon värdesätter arbetsmoral är ju på ett sätt bra, hon har rätt i att man inte ska sjukanmäla sig för sådant osv

Varför är arbetsmoral bra?

Dan_the_ironman:

Förklara för henne att du har förstått vikten av att vara ärlig och att du hellre pratar med din chef själv. Om du är ärlig med denna och förklarar att det var en dum ungdomsgrej

Varför är det viktigt att vara ärlig? Och varför är det viktigt att vara ärlig mot sin chef? [tard]


   
SvaraCitera
time
 time

Var i Finland bor du om du bara behövde göra ett omdömestest för att få sälja tobak och sprit?!

Förstår att du upplever det som att din mamma är elak men det är inte alltid lätt alla gånger att försöka uppfostra ett barn och vägleda dem. Hade nog också satt tidsbegränsade begränsningar om min fjortonåring gick och blev så bakis att hon spydde och struntade i jobbet. Fjorton är fortfarande för ungt för att bli riktigt så full, tycker jag i alla fall.


   
SvaraCitera