Aviseringar
Rensa alla

Stämma djuraffären


Ämnesstartare

Jag har hört ifrån någon att några skulle köpa en kanin på en djuraffär. När dom väl kom hem, märkte dom att den kaninen hade skeletttuberkoulos. Fast bara i underkäket.
Dagen efter köpte dom en ny kanin från samma ställe och det visade sig vara samma symptom på nästa. Hur behandlar dom djuren där?[shake]


   
Citera

ring o fråga djurverket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TBC är väl en lungsjukdom[shake]
Nu måste jag kolla upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre än hur dem behandlar djuren på laboratorium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahh..

Förlåt för spamtrådarna, datorn hackade [tard]


   
SvaraCitera

Ring länsstyrelsen och gör en anmälan mot affären. Dock ligger problemet snarare hos uppfödaren än hos affären.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo, men jag vet ingenting om vart djuraffären ligger.. bara någon som berättade detta och jag minns inte vem [crazy]


   
SvaraCitera
Xerth

Hur hade du då tänkt stämma dem?


   
SvaraCitera

jag tror inte det går. när jag var liten så köpte jag en hamster. sne köpte vi en toill för min syrra ville ha en[shake], okej, men vi hade de i samma bur. sen när de blev könsmogna skulle de kunna bråka lite sa de på djuraffären, men istället fick de en väödigt massa ungar när de blev könsmogna.

och ja, vi köpte två hanar[mad]

ingen vill ehjälp aoss, det är bara att göra det bästa av situationaen och inte köpa djur på fucking affärer. lär dig det!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp inte jurena därifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovepayyouback:

sen när de blev könsmogna skulle de kunna bråka lite sa de på djuraffären, men istället fick de en väödigt massa ungar när de blev könsmogna.

[love]


   
SvaraCitera

sarkofag:

sarkofag 16

du fattar inte hur många det var :S de fick ny avarje dag. små rosa. tillslut fick jag inte göra rent buren elle pnna den fäör att släpp aner mat. det blev som värsta psycho experimentet. allt bar givk höe tjävla fel. sen lyfte jag på burens botten lite. det var en platsbur alltså. och det hade blivit endel äckliga maskar :S på botten :S

alla ungar var roda och...

ja jag rö en djurvän kan man söga så det var ganska jobbigt att se det där. sne tog mamma hand om det där konstoga men jag sparade en unge. den var missbilda och halt och dog efter en månad.

och DÄR, tog min histporia om sibiriska dvärghamstrar slut. ska aldrig mer ha hamstrar/ råttor / möss :S allt det där igen.


   
SvaraCitera

sorry för alla stavfel.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Fast bara i underkäket.

[bigsmile]


   
SvaraCitera