Aviseringar
Rensa alla

Ständigt "försvinnande"


time
 time

aamyehwhat:

Okej, vi glömmer cannabiset. 
Tar även tabletter och de finns ju så mycket biverkningar inom all sorts tabletter så man knappt vet. 

Vad för tabletter?


   
SvaraCitera

aamyehwhat:

Det har ju också en massa biverkningar. 

Det är isåfall att du skulle ha metaboliter kvar i blodet och det påverkas du inte av, du är säkert ren efter en månad dessutom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Vad för tabletter?

Concerta, lamotrigin, flouxetin


   
SvaraCitera

ATn på concerta kan ju bli jävligt obehaglig på sådana sätt du beskriver. tycker ATn på det är tusen gånger värre än ATn på tjack, till exempel. 
hur länge har du käkat concerta? finns det risk att du har en felaktig dos?


   
SvaraCitera

fluxar är ju ssri också, precis som elverpigen pratade om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:
ATn på concerta kan ju bli jävligt obehaglig på sådana sätt du beskriver. tycker ATn på det är tusen gånger värre än ATn på tjack, till exempel. 
hur länge har du käkat concerta? finns det risk att du har en felaktig dos?

Minns inte helt säkert men ett år eller mer.
Det vet jag inte, gått från 36 till 54 (minns inte riktigt) men 54mg mådde jag så sjukt kasst utav så de var förmycket för mig som jag inte klarade av


   
SvaraCitera

skönt?


   
SvaraCitera

flopp. det kallas depersonalisation, vi kan prata om'et om du önskar eftersom jag upplevt samma sak, men du får nog ingen egentlig hjälp på internet. läkare brukar också vara rätt rådlösa när det gäller att hitta en (läkemedels-) behandling, men om du nyligen upplevt något väldigt jobbigt eller stressande så finns det en god chans att förvirringen läker ut med tiden så länge du ser till att folk låter dig ha det lugnt och tryggt och inte utsätts för mer stress. hur länge har du käkat lamotrigin? jag upplevde att lamotrigin förvärrade mina symptom när jag fick testa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
flopp. det kallas depersonalisation, vi kan prata om'et om du önskar eftersom jag upplevt samma sak, men du får nog ingen egentlig hjälp på internet. läkare brukar också vara rätt rådlösa när det gäller att hitta en (läkemedels-) behandling, men om du nyligen upplevt något väldigt jobbigt eller stressande så finns det en god chans att förvirringen läker ut med tiden så länge du ser till att folk låter dig ha det lugnt och tryggt och inte utsätts för mer stress. hur länge har du käkat lamotrigin? jag upplevde att lamotrigin förvärrade mina symptom när jag fick testa det.

Bra fråga du, minns jag faktiskt inte riktigt men max ett år. Inte alls säker.
Vet inte riktigt vem jag kan fråga, för de är ingen som precis förstår mig och kan inte förklara hur jag känner eller upplever på ett sätt så dom förstår. Den har hjälpt mig massor känns de som eller så är de bara en inbillning, men den har nog varit en hjälp på traven för börjat må mycket bättre sen jag började ta den, allting började gå framåt. Men just nu känns de som att den bara är ivägen, finns mycket av känslorna som kanske kan bero på den, det vet jag inte och kommer nog inte få veta heller.


   
SvaraCitera

Overklighetskänslor är ett helvete som du bör göra allt du kan (om du kan) för att undvika.
Har lidit av depersonalisationssyndrom i bortåt 13 år nu och det är hemskt, kan inte känna några verkliga känslor eller relatera någonting i min omgivning till mig själv. jag är som ett spöke, bara en tanke som flanerar runt och observerar världen, utan att riktigt vara där.

Sök psykiatrisk hjälp omedelbart.


   
SvaraCitera

time:

Men inte en månad efter...

Cannabis är fettlösligt och kan sitta i kroppen/hjärnan i upp till 3 månader om man har rökt regelbundet under en tid


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Cannabis är fettlösligt och kan sitta i kroppen/hjärnan i upp till 3 månader om man har rökt regelbundet under en tid

2-60 dagar brukar man säga beroende på kroppstyp och bruk. Du påverkas ej av de metaboliter som stannar kvar i kroppen. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

2-60 dagar brukar man säga beroende på kroppstyp och bruk. Du påverkas ej av de metaboliter som stannar kvar i kroppen. 

Har många vänner som visat positivt i runt 90dagar, dock efter dom rökt nästan varje dag i 1år


   
SvaraCitera

aamyehwhat: Men just nu känns de som att den bara är ivägen, finns mycket av känslorna som kanske kan bero på den, det vet jag inte och kommer nog inte få veta heller.

det är ju jättebra om du känner att medicinen har hjälpt dig ända fram tills nu. jag skulle vara försiktig med att återföra några känslor du har till den medicin du tar, eller att gissa dig till ett orsakssamband där. det är ingen vanlig rapporterad biverkning, så det är inte mycket som styrker att det skulle bero på medicinen. särskilt eftersom du tagit den upp till ett år och inte just börjat sätta in den. men jag förstår att det är jobbigt att känna som du gör utan att hitta en enkel förklaring. det är en väldigt jobbig känsla att dras med.

aamyehwhat: et inte riktigt vem jag kan fråga, för de är ingen som precis förstår mig och kan inte förklara hur jag känner eller upplever på ett sätt så dom förstår.

nu vet jag inte om det beror på att du pratar med människor som haft för lite förkunskaper om overklighetskänslor eller om det just nu är svårt för dig att uttrycka dig på ett sätt som är begripligt för andra (det brukar det vara för mig när jag dissocierar), men i det förra fallet är det bäst att du försöker prata med en läkare och hoppas att den har lite mer erfarenhet än vad som är vanligt av depersonalisation och overklighetskänslor. om det är ordsalladen och själva beskrivandet av känslan för någon annan som är problemet så är det bäst att bara vänta tills den värsta dimman lagt sig och man kan tänka (och tala) klart.


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Har många vänner som visat positivt i runt 90dagar, dock efter dom rökt nästan varje dag i 1år

Då har väl dina vänner varit de mest överviktiga någonsin som lämnat urintest för cannabis. De finns de dom kissar positivt på allt möjligt ibland. Dessutom är det spårämne man finner i urinet inte psykoaktivt ämne.


   
SvaraCitera