Forumet - Ständigt hungrig...?

Ständigt hungrig...?

165 0 14
Nu är det såhär att efter att jag har börjat träna så känns det som om jag alltid är hungrig. Ganska jobbigt då jag inte vill äta för mycket.
Jag har ätstörningar men vill övervinna dem genom att träna mig till en bättre kropp istället för att svälta mig då jag inte vill se ut som ett benrangel. Men det är så jobbigt när jag jämnt blir hungrig för jag har en regel att aldrig äta efter kl 19. För jag blir verkligen hungrig jämnt. Bara någon timme efter en måltid blir jag hungrig.

Blir jag såhär hungrig för att jag börjat träna eller vad beror det på? Är det bara luft som ligger och kurrar runt i magen? Need answers! [tard]

Spana också in:

Beckychu:

Nu är det såhär att efter att jag har börjat träna så känns det som om jag alltid är hungrig.

Ta ett tuggummi :) Jag känner ofta likadant och istället för att springa och småäta så tar jag et tuggummi istället. Då tänker jag på annat. Har en känsla av att ha något att tugga på hela tiden och tuggummit ghälper väldigt mycket. Du kan ju testa ;)

Dessutom så är det viktigt att du äter rätt när du tränar. Och ät tills du känner att du är riktigt mätt. Sådär behagligt mätt.