Aviseringar
Rensa alla

Ständigt hungrig...?


Ämnesstartare

Nu är det såhär att efter att jag har börjat träna så känns det som om jag alltid är hungrig. Ganska jobbigt då jag inte vill äta för mycket.
Jag har ätstörningar men vill övervinna dem genom att träna mig till en bättre kropp istället för att svälta mig då jag inte vill se ut som ett benrangel. Men det är så jobbigt när jag jämnt blir hungrig för jag har en regel att aldrig äta efter kl 19. För jag blir verkligen hungrig jämnt. Bara någon timme efter en måltid blir jag hungrig.

Blir jag såhär hungrig för att jag börjat träna eller vad beror det på? Är det bara luft som ligger och kurrar runt i magen? Need answers! [tard]


   
Citera

Du äter för lite helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker itne att jag gör det. Äter en redig frukost på ägg, yoghurt, frukt och ett par kbäckebrön. Lunch är oftast toast med frukt och yoghurt. Sedan middag på nudlar, grönsaker och veggiegryta. Och jag äter mig mätt hela tiden. [confused]


   
SvaraCitera

Beckychu:

Blir jag såhär hungrig för att jag börjat träna eller vad beror det på?

Om du börjar träna behöver kroppen mer mat helt enkelt. Så, ät mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om du börjar träna behöver kroppen mer mat helt enkelt. Så, ät mer!

I guess. [chocked]


   
SvaraCitera

Beckychu:

unch är oftast toast med frukt och yoghurt.

Du behöver nog något mer bastant till lunch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Du behöver nog något mer bastant till lunch.

Well, jag antar det. Får fixa nåt redigare. En skål med gröt till kanske.


   
SvaraCitera

Du får högre ämnesomsättning, har du hört om det ?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, men aldrig fattat. xD


   
SvaraCitera

Lägg till ett par mellanmål på fruskost, lunch och middag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man äter mer när man tränar. [bigsmile] Jag äter massa mackor efter jag ätit massa mat vid lunch, Hinner bara gå en kvart sen är jag hungri igen. Du kan oxå ha hög ämnesomsttning och mask [crazy]


   
SvaraCitera

Ät fett. Fett mättar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beckychu:

Nu är det såhär att efter att jag har börjat träna så känns det som om jag alltid är hungrig.

Ta ett tuggummi 🙂 Jag känner ofta likadant och istället för att springa och småäta så tar jag et tuggummi istället. Då tänker jag på annat. Har en känsla av att ha något att tugga på hela tiden och tuggummit ghälper väldigt mycket. Du kan ju testa 😉

Dessutom så är det viktigt att du äter rätt när du tränar. Och ät tills du känner att du är riktigt mätt. Sådär behagligt mätt.


   
SvaraCitera

lösningen är att äta flera mindre mål under dagen i stället för ett par stora


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera