Aviseringar
Rensa alla

ständigt illamående


Ämnesstartare

jag mår illa mer eller mindre varje dag. hur mycket och hur länge varierar ofta väldigt mycket. ibland kan det gå över efter 15 minuter, och ibland håller det i, i flera timmar.
detta har jag gjort nu i ca 6 ½ år, och börjar bli väldigt trött på det.
jag brukar också ha ont i magen, ha sura uppstötningar, och i vissa perioder också vara allmänt dålig i magen.
jag har aldrig kräkts eller så, men vissa gånger är det väldigt nära.

någon som är/varit med om liknande? eller om ni har några tips på hur man kan få bort illamående?

har snackat med lite med skolsköterskan, och doktorer och så. men de bad mig bara köpa tuggtabletter mot magsyra, och skrev ut hjärntabletter. vilket inte hjälpte alls 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

är du säker på att det inte är något du är allergisk mot? det kan ju vara så enkelt...


   
SvaraCitera

som sagt du kan ju vara allergisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag har ingen allergi överhuvudtaget, och i så fall så skulle ju illamåendet bara komma när jag åt en speciell sak eller så. men det finns ju där hela tiden, vad jag än gör.


   
SvaraCitera
Tyrael

porcehelain:

och i så fall så skulle ju illamåendet bara komma när jag åt en speciell sak eller så. men det finns ju där hela tiden, vad jag än gör.

du kanske är allergisk mot dig själv

http://www.medhelp.org/posts/Allergy/Is-it-possible-to-be-alergic-to-myself/show...


   
SvaraCitera

Gå till sjukhuset och kräv att dom ska ta reda på vad som är fel. Det borde åtminstone ha något med magen att göra.


   
SvaraCitera

usch, har varit så för mig med. Äter du för snabbt? Är du allmänt stressad? Lite deppig? För en del personer sätter sig allt sådant på magen...


   
SvaraCitera

Dåliga matvanor, stress? Har haft precis samma problem, fast i två år och då mått illa hela dagarna. Läkare kan inte göra så mycket om de på prover inte är något uppenbart fel. Alla sånna där problem är liksom ihopbuntade till ett, forskningen har inte kommit så långt än. Så därför finns inte så mycket att göra. Men ett råd bara, recceptfria tabletter på apoteket.. låt förfan bli dom. Förstör mer än vad de hjälper. Men något jag faktiskt kan tipsa om är Silicea. En skitäcklig gel som blandas ut i vatten. Men fyfan vad det räddar mina dagar.


   
SvaraCitera

Min bror var ute för samma sak, och jag hade själv en del problem när jag pluggade som hårdast. Jag vet inte vilka tuggtabletter du käkat, men jag upplevde ganska stora skillnader mellan t.ex. Rennie och såna som du kan köpa i mataffären och Pepcid, som har lite längre verkan. Ibland får man ta till sånt som Pepcid eller kanske till och med Losec (eller valfri piratkopia) för att stävja eländet och låta magen läka ett tag.

Jag kunde ofta bli väldigt illamående, ofta så att jag kände mig lite halvt spyfärdig, men det hjälpte för det mesta med syrareglerande tabletter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera