Aviseringar
Rensa alla

Ständigt orolig.


Ämnesstartare

Hejsan. Jag har hamnat i en ond cirkel, som jag verkligen vill komma ur.
Jag är sedan 1 år tillsammans med världens härligaste kille, han är 25. Barslig, seriös och sympatiskt på samma gång.

De problem jag har är en ständig oro och rädsla.
Framförallt rör det saker som " att jag inte skulle räcka till" "att min kropp inte längre är lika spännande" och att han ska tända på andra.
Framförallt det där sista. TÄNDA.

Jag kan berätta att det vart en del händelser som kanske lagt grunden till det här. Redan efter några månader började han hetsa om att vi skulle köpa "märkesunderkläder" typ.. V.S eller Agent. Prov.
Jag ville såklart vara tillags, men fann det lite udda. Jag hade redan as heta underkläder och det var väldigt tidigt i vårt förhållande. Kände mig helt enkelt otillräcklig. Sedan kom han hem med massa herrtidningar med halvt nakna tjejer på framsidan... även detta gav mig en känsla av att han hela tiden har en hets kring sex. Eller att det inte är bra som det är.
Har även sett att han kollat in sexiga utklädningskostymer på nätet och sa att det bara skulle vara roligt och spännande om jag hade en sådan.
Jag tror honom, men det är störande.

Jag själv - tycker att jag har en fin kropp, jag tar initiativ till sex och är lyhörd. Men det har kommit till den punkten att hans åsikt är viktigare.
Jag är ständigt rädd att han ska "tända på annat än mig". Då jag själv, bara tänder på honom, just som han är.

I sommar ska vi åka utomblands, där väldigt många brudar solar topless.
Hur ska jag göra för att inte oroa mig? Jag skulle inte palla att han fantiserade om att ha sex med nån annan. Efter som att detta inte finns i min värld. Mycket tror jag sitter i mitt huvud. För han säger att han är kär i mig och att det bara är mig han tänder på.

Observera att det här inte handlar om att man kan tycka folk är attraktiva/snygga - det gör ju alla. Utan just det här sexuella, tändandet.

Hjälp mig att inte sabba semestern av oro???
Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

electricalstorm:

Utan just det här sexuella, tändandet.

Klart han tänder på andra som han ser som är heta, det gör jag också. Och om jag ser kläder som jag tycker att min kille skulle vara sexig/snygg i säger jag ju självklart det med, met är inte samma sak som att jag kräver eller förväntar mig att han skall skaffa dem.

Gällande din kille är det ju DIG han valt att vara ihop med och troligen också DIG han älskar. Så jag tycker du skall sluta oroa dig och inse att pojkar är pojkar, men det betyder inte att han inte är kär i dig precis som du är. Du var ju uppenbarligen tillräcklig när han såg dig första gången, eftersom han ville bli ihop med dig, jag tror inte hans känslor har förändrats.

Jag tycker förresten att du skall låta din kille läsa ditt inlägg här, så har förstår hur du känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joo.. jag har berättat det här för min pojkvän. Så han vet.
Men enligt mig så borde man inte tända på andra när man är kär i någon som man dessutom älskar. Självklart hajja till och tycka folk är vackra/heta.

Kanske tända är fel ord - jag assosierar det med kåthet. Men när jag var singel var det mer " fyfan va het den där snubben var". Nu är det mer... aa han ser ju bra ut - men inte den där känslan.
Jag tror att jag fått för mig att killar tänder till och blir kåta så fort de får se ett par bröst. Men så är det väl inte riktigt? 🙁
Jag själv blir tänd av att jag är kär. Skulle helt ärligt inte bli upphetsad av 200 as heta modeller stod framför mig.Ögongodis absolut, men inget mer. Vill att det ska vara likadant för honom. :/

Man möts ju av nakna, retuscherade brudar exakt överallt.... så så upphetsande kan det väl inte vara :S jag skulle nästan va trött på de om jag var kille. samma skit hela tiden.Eller e ja ute och cyklar.

Jag vet att han valt mig osv. men jag vill helt enkelt att han skall tycka att jag är hetast i världen - eftersom att jag är jag. Även fast jag vet att det finns tusen snyggare killar - så är det min pojkvän jag tänder på. Snälla, kan killar inte fungera lika dant :D:D Alla fall vid 25 års ålder?? möhö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

Men enligt mig så borde man inte tända på andra när man är kär i någon som man dessutom älskar

Låter som du har dålig självkänsla/osäker i dig själv.

electricalstorm:

Jag tror att jag fått för mig att killar tänder till och blir kåta så fort de får se ett par bröst. Men så är det väl inte riktigt? 🙁

Klart vi kan bli kåta om vi ser en snygg tjej. Visste du att tjejer också kan bli kåta av att se en snygg kille?


   
SvaraCitera

electricalstorm:

Jag skulle inte palla att han fantiserade om att ha sex med nån annan

electricalstorm:

Mycket tror jag sitter i mitt huvud.

Alltså, jag tycker att du helt enkelt ska strunta i vad han tycker, vad han vill eller vad du tror att han tänker. Speciellt när det är saker du själv inte tycker är ok. Visst, han kanske helt enkelt tycker det är lite spännande och så, men det behöver ju naturligtvist inte betyda att skulle tycka mindre om dig, eller om mindre om hur du ser ut.

Det är väl klart att man ska vara mån om sig själv och sin kropp men det ska fan inte gå så långt att du själv ska behöva må dåligt eller någon annan ska säga till dig hur du ska klä dig eller bete dig. Säg ifrån i så fall. Du ska inte behöva oroa dig eller vara rädd.

Killar är killar och tjejer är tjejer. Att han gillar att kolla i herr tidigningar med lättklädda tjejer, visst han gillar tjejer över lag annars hade han väl varit bög. Men låt det inte påverka dig. Visst, lättare sagt en gjort men om du känner att det inte är ok att han läser sådana tidningar får väl ni kompromissa att han får lägga undan tidningarna och hålla dom för sig själv så du slipper se dom liggandes överallt. Lite för att visa nån sorts respekt mot dig, han kan ju inte bara köra över dig helt, eller hur?

Sen att han tänker eller fantiserar saker, det har egentligen inte du något med att göra. Han får tänka och tycka precis hur mkt han vill, bara han håller dig utanför. Det rör mig inte om ryggen att det finns t.ex. porrfilm på min killes dator. Vadfan, han är ju för fan en kille. Vill han ha porr, javisst, men jag själv vill slippa se det ligga på skrivbordet och jag vill helst inte veta när/om han runkar till dessa. Det är hans privatsak, det är hans sätt att tillfredställa sitt behov på eget håll.

Men en gräns jag skulle anse som oacceptabelt är ju såklart om han skulle gå och ligga på någon annan osv det fattar väl vem som helst. Men jag ser inte porr som otrohet, det handlar mest om beteenden och att visa respekt för någon man tycker om - till en viss gräns såklart.

Sen är det bara att acceptera det. Du kan inte hindra eller förbjuda någon att tänka själv, fantisera eller sluta komma på idéer eller något sådant. Dessutom är det omöjligt. Ta tag i andra saker istället, som t.ex. att du har problem med tidningarna eller ja, något mer praktiska saker. Du kan inte styra vad andra ska tycka och tänka.

Se istället fram emot er resa, er semester och tiden ni kommer spendera tillsammans. Du vill väl inte att semesten ska sluta i katastrof, att ni bråkar och kanske olyckligtvist blir osams och skiljs åt eller att tråkiga saker ska hända medan ni reser. Bättra på ditt självförtroende, jag tror att han bara ser dig, både sexuellt och som person. Han tycker om dig, han vill vara med dig. Du kanske bara behöver lite mer bekräftelse från honom att du duger, så du får höra sånt och får gester från honom, det kan ju vara en sådan enkel sak. Man behöver lite uppmuntran då och då. Faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren. Vet att mycket ligger hos mig.
Men enligt mig är det nåt fel i förhållandet då man går och drömmer om att knulla med andra, när ens eget sexliv är toppen!

Om jag skulle gå och fantisera om att ha sex med den och den för att de är så heta, så skulle jag ändå tycka att det fanns en avsaknad i mitt eget förhållande. Att man inte är lika kär längre eller att nåt annat knakar. Sedan den dagen jag blev kär vid första ögonkastet, så ser jag inte /tänker inte på killar på samma sätt som förut, justdärför att jag har allt jag vill ha och drömt om i honom.

För mig är inspaningen och uppskattningen av en as het kille - inte samma sak som att jag skulle vilja ha sex med honom. Just därför att jag själv tänder på personlighet och den relationen man har med sin partner. Jag tycker det är en stor skillnad mellan att tycka folk är attraktiva - till att vilja ha sex med dem.
Om jag skulle drömma om att ha sex med andra snubbar, skulle jag inte vara i ett förhållande. Varför sitta fast med en partner, när det tydligen inte räcker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

Men enligt mig är det nåt fel i förhållandet då man går och drömmer om att knulla med andra, när ens eget sexliv är toppen!

><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

Varför sitta fast med en partner, när det tydligen inte räcker?

Men snälla? Ska du förbjuda fantasier för din pojkvän? Jag kan nästan garantera dig att han har tänkt tanken/fantiserat om en annan tjej när han onanerat eller gått på stan. Så enkelt är det... men det är skillnad på att tänka och fantisera och att faktiskt göra det.

Allt handlar inte om sex i en relation. Han är tillsammans med dig av en anledning och förhoppningsvis är det inte bara för sexets skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

För mig är inspaningen och uppskattningen av en as het kille - inte samma sak som att jag skulle vilja ha sex med honom.

Du förstår att det är skillnad mellan att fantisera om att ha sex med någon och att faktiskt vilja ha det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är troligare att han blir avtänd på grund av din attityd mot dig själv, vilket i senare skede kan leda till att han tänder på andra mer.

electricalstorm:

Jag tycker det är en stor skillnad mellan att tycka folk är attraktiva - till att vilja ha sex med dem.

Killar kan också tycka så, var inte fördomsfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaa fast en handling börjar ju alltid uppe i huvudet.
Jag vill helt enkelt att det ska räcka med mig!
När jag blir kär finns det inte att vilja göra nåt med nån annan. :SS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

jaaa fast en handling börjar ju alltid uppe i huvudet.

Samma gäller tjejer.

electricalstorm:

Jag vill helt enkelt att det ska räcka med mig!

Så tänker nog killen också, om sig själv.

electricalstorm:

När jag blir kär finns det inte att vilja göra nåt med nån annan. :SS

Går kärlek före allt? Kompromisslöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte vänner... inte min familj.
men i mina ögon kommer han alltid vara nummer ett.
ville jag göra nåt med någon annan, skulle jag göra slut.
Skulle aldrig stanna för nån gemenskap.. eller trygghets relation.
För mig är passion och romantik i vardagen skit viktigt. Om inte den finns - DÅ kanske jag skulle börja fantisera och önska nåt annat.
Men som det är nu är han allt.
Kanske borde levt på romeo & julia tiden istället......^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

electricalstorm:

men jag vill helt enkelt att han skall tycka att jag är hetast i världen - eftersom att jag är jag

Detta tycker man ju ska vara en självklarhet. Sen kommer man alltid på något sätt spana in det andra könet, men inte ta så stor notis av dem då man vet vart man har sitt hjärta, iaf är det så för mig.

Bra att du är nöjd med din kropp o hela det köret [y] men det är nog som kamikazetomten sa, du verkar sakna självkänsla/är osäker i dig själv.

Chryseus:

Jag kan nästan garantera dig att han har tänkt tanken/fantiserat om en annan tjej när han onanerat eller gått på stan

jag kan nog ärligt säga att jag aldrig fantiserade om en annan tjej än mitt ex då jag var tillsammans med henne. Det var bara henne jag tänkte på, på det sättet, ingen annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack Light In Darkness. 😀
skönt att alla inte behöver tänka på andra könet som ovanstående.


   
SvaraCitera