Aviseringar
Rensa alla

Stairway to heaven backwards


Ämnesstartare

Okej, okej. Jag vet att jag är lite femtio år senare.

Jag har börjat utöka min musiksmak nyligen och fastnade för beatles samt Led Zeppelin, som jag tidigare aldrig hört. En låt jag föll för var stairway, men efter att jag fick höra alla rykten om de "satanistiska meddelanden" låten verkar sända fick jag lite ut av en chock. Jag lyssnade på låten backlänges, läste texten och föll för den dramatiskt.

Nu måste jag påminna er om att musiksmak är rätt underlig.

Jag är kristen (beter mig dock inte som en alls) och jag har en stark tro på gud och så vidare. Men efter att jag nätt och jämt nött sönder låten känner jag mig så jäkla oren. Jag blir helt jävla gråtfärdig, och det är det vackra med låten.

Är det bara jag som tycker låten är så mycket bättre baklänges?


   
Citera
Ämnesetiketter

kindergarten:

Jag är kristen (beter mig dock inte som en alls) och jag har en stark tro på gud och så vidare. Men efter att jag nätt och jämt nött sönder låten känner jag mig så jäkla oren. Jag blir helt jävla gråtfärdig, och det är det vackra med låten.

Suprise. Lyssna på den framlänges och gilla bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Suprise. Lyssna på den framlänges och gilla bara.

Den är ju bättre baklänges.


   
SvaraCitera

kindergarten:

Den är ju bättre baklänges.

Ej lyssnat på den baklänges än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

If you're listening to records backwards lookin for satanic messages then you're satan! Okey?
Hail satan ruiner of needles!

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ej lyssnat på den baklänges än

dazed_and_confused:

If you're listening to records backwards lookin for satanic messages then you're satan! Okey?
Hail satan ruiner of needles!

Kanske. Men jag håller med om att de som försöker leta gömda meddelanden i musik inte har något liv.

Faaaaaast, jag blev lite nyfiken så jag har suttit och youtuba backmasking lite.

Den är dock scary as hell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ej lyssnat på den baklänges än

Do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Är det bara jag som tycker låten är så mycket bättre baklänges?

Jag tycker den låter för jävlig baklänges! [sad] Farsan har berättat mycket om det där med "Stairway backwards" eftersom han har sett Led Zep ett antal gånger live o enl honom o även enl Robert Plant o Jimmy Page som skrev låten så är det bara en massa jävla trams. [sad] Massa jävla trams... believe me. [mad]


   
SvaraCitera

kindergarten:

Do it!

Efter filmen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

eftersom han har sett Led Zep ett antal gånger live o enl honom o även enl Robert Plant o Jimmy Page som skrev låten så är det bara en massa jävla trams.

Oh [rolleyes]

TheSpookyMan:

Massa jävla trams... believe me.

Jag vet att det är trams! Är dock bara läskig som fan. [smile]

TheSpookyMan:

Jag tycker den låter för jävlig baklänges!

Den äga ju [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Efter filmen.

Efter filmen? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan kan du tycka den låter bättre baklänges? framförallt då en del av det som gör låten bra är själva stegringen. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Jag är kristen (beter mig dock inte som en alls) och jag har en stark tro på gud och så vidare.

Det har mitt ex också, men trots det så har hon gjort väldigt många fler synder än vad jag har.

och jag är så långt ifrån en religiös person man kan vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ja, det lät faktiskt rätt bra... in a way.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Hur fan kan du tycka den låter bättre baklänges?

Jag har underlig musiksmak [rolleyes]

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Det har mitt ex också, men trots det så har hon gjort väldigt många fler synder än vad jag har.

Så kan det gå. Och samma här kan jag säga. Jag är allt vad en kristen inte ska vara, gay, missbrukare av alkohol, droger och sex, jag svär hela tiden. Men jag tror dock bara, att han finns och att det finns en himmel. Min tro är allt jag behöver, sen om jag vill be gör jag det på mitt egna sätt (även fast det inte händer ofta).

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Men ja, det lät faktiskt rätt bra... in a way.

Ja, den låter så djupt tragisk. Får mig att känna sådan evig sorg... Jag blir så gråtfärdig när jag lyssnar på den och tänker på vilken ondska det finns i världen.


   
SvaraCitera