Aviseringar
Rensa alla

Stairway to heaven backwards


Ämnesstartare

kindergarten:

Jag har underlig musiksmak [rolleyes]

Ja om vi låter min musiksmak ses som förnuftig osv ja. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Men jag tror dock bara, att han finns och att det finns en himmel.

Låter inte som att det gynnar en särskilt mycket att hålla sin tro uppe när man brutit alla regler inom den.

kindergarten:

Ja, den låter så djupt tragisk. Får mig att känna sådan evig sorg... Jag blir så gråtfärdig när jag lyssnar på den och tänker på vilken ondska det finns i världen.

Mja, jag tyckte det lät intressant bara. Låter lika mycket som att han sjunger om två månader gammal gurka som om någonting annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Oh [rolleyes]

Skivan är inte avsedd att spelas baklänges så egentligen är hela den här jävla debatten o Led Zeps Stairway snack tagit ur luften. Betänk när låten är gjord... tekniken var inte så långt framskriden på den tiden. Ingen av medlemmarna i Led Zep har haft några "satanistiska" tankegångar så jag förstår egentligen inte själva poängen. Ingen kritik mot dig dock utan kritiken lägger på dom jävla tomtarna som började spela vinylen baklänges på 70-talet. Kan ge mig fan på att det var DJs... de var de enda som hade nålar som klarade av att spelas baklänges. Om det inte var någon tomte med en rullbandare!?

kindergarten:

Jag vet att det är trams! Är dock bara läskig som fan. [smile]

Ännu läskigare blir det väl i natt när du ska gå på muggen o inte det funkar o tända lampan på muggen o du går in i mörkret o sätter dig på toan o upptäcker att du sätter dig i knät på Satan själv... rakt ner på hans hårda pulserande sprutvilliga... hmmm... [smile]

kindergarten:

Den äga ju [love]

Så då fortsätter du att spela den baklänges... själv fortsätter jag o spela min som den ska spelas. [smile]

Lycka Till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Betänk när låten är gjord... tekniken var inte så långt framskriden på den tiden.

Tror du seriöst på att det är någonting nytt att spela låtar baklänges?:s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur lyssnar man på den baklänges [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Låter inte som att det gynnar en särskilt mycket att hålla sin tro uppe när man brutit alla regler inom den.

Jag tror inte på det i bibeln, jag tror inte att det är en synd att vara det jag är så länge jag älskar min broder och syster samt inte gör något dumt mot min medmänniska (vilket jag inte gör).

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Mja, jag tyckte det lät intressant bara. Låter lika mycket som att han sjunger om två månader gammal gurka som om någonting annat.

Hahaha.

TheSpookyMan:

om jävla tomtarna som började spela vinylen baklänges på 70-talet. Kan ge mig fan på att det var DJs... de var de e

Att spela låtar baklänges är inget nytt, men jag tror att iden av backmasking där i mot är nyare. Som sagt, jag tror självklart inte att det var deras avsikt att det skulle bli som det blev.

TheSpookyMan:

Så då fortsätter du att spela den baklänges... själv fortsätter jag o spela min som den ska spelas.

Jag varierar [rolleyes]

Cacaoxo:

hur lyssnar man på den baklänges

Lyssna på youtube.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Jag tror inte på det i bibeln, jag tror inte att det är en synd att vara det jag är så länge jag älskar min broder och syster samt inte gör något dumt mot min medmänniska (vilket jag inte gör).

Det är väl många kristna som gör så antar jag, men jag begriper ändå inte varför. Följer man inte Bibeln som inom den kristna läran ju är "Guds ord" så är man inte kristen liksom. Man kan kalla sig troende, teist eller vad man nu vill ha för definition på att man följer en kristen version av Gud och en del kristna värderingar, men man är ändå inte kristen för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Man kan kalla sig troende, teist eller vad man nu vill ha för definition på att man följer en kristen version av Gud och en del kristna värderingar, men man är ändå inte kristen för det.

Då är jag väl troende då [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Då är jag väl troende då [rolleyes]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Tror du seriöst på att det är någonting nytt att spela låtar baklänges?:s

kindergarten:

Att spela låtar baklänges är inget nytt, men jag tror att iden av backmasking där i mot är nyare. Som sagt, jag tror självklart inte att det var deras avsikt att det skulle bli som det blev.

Nej, självfallet inte. [smile] Det gjorde de säkert redan på den tiden gamla shellack skivor eller snarare bakelit skivor fanns... även kallade stenkakor eller 78-varvare. [wink]

Men det blev säkert betydligt vanligare iom att rullbandarna kom på 60-talet o ännu vanligare iom att skivspelarna med speciella nålar som var avsedda för "back-cueing" kom. [smile]

kindergarten:

Jag varierar [rolleyes]

Se inte mitt inlägg som kritik utan mer att jag reagerade på ett ämne som debatterades våldsamt mycket på 70-talet. Har tom ett mycket svagt minne att att Page o Plant tom varit ställda inför amerikansk domstol efter att någon tagit livet av sig efter att ha kört låten baklänges "etthundraelva gånger" varje dag. [sad] ... [sad]

Vissa påstod även att trummisen John "Bonzo" Bonham inte dog en normal död. Fakta var att gruppen var inne på en pub o drack lite öl... Bonzo blev trött o gick ut o satte sig o vilade i bilen som stod utanför. När de andra kom ut var han död. [sad] ... [sad] ... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Men det blev säkert betydligt vanligare iom att rullbandarna kom på 60-talet o ännu vanligare iom att skivspelarna med speciella nålar som var avsedda för "back-cueing" kom.

Säkert så 🙂

TheSpookyMan:

Se inte mitt inlägg som kritik utan mer att jag reagerade på ett ämne som debatterades våldsamt mycket på 70-talet.

Nej då 🙂

TheSpookyMan:

Har tom ett mycket svagt minne att att Page o Plant tom varit ställda inför amerikansk domstol efter att någon tagit livet av sig efter att ha kört låten baklänges "etthundraelva gånger" varje dag.

[surprised]

TheSpookyMan:

Vissa påstod även att trummisen John "Bonzo" Bonham inte dog en normal död. Fakta var att gruppen var inne på en pub o drack lite öl... Bonzo blev trött o gick ut o satte sig o vilade i bilen som stod utanför. När de andra kom ut var han död.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte man hör några ord alls.[zzz]
Tror inte heller att det är meningen men vad vet jag.. Bättre som den ska vara i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

hur lyssnar man på den baklänges [blush]

Enklast går det med en vanlig gammal manuell vinylspelare utrustad med en speciell "back-cueing" nål dvs en helt rak nål. Det är viktigt att du inte använder en vanlig nål då den bryts av direkt när du börjar snurra skivtallriken baklänges utan det måste vara de speciella DJ nålarna som är avsedda för back-cueing. Sedan är det bara att snurra skivtallriken baklänges.

Alt kan du använda en gammal rullbandspelare o lägga tapen "bak- o fram" o på det sättet köra tapen baklänges. Betydligt enklare än att själv snurra skivtallriken i rätt hastighet.

Det sista o mest moderna sättet är att använda de nya DJ CD spelarna som går att scratcha cd på.

Det finns även speciell utrustning för scratching som även går att använda för back-cueing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Tycker inte man hör några ord alls.[zzz]
Tror inte heller att det är meningen men vad vet jag.. Bättre som den ska vara i alla fall.

Hehe, du skulle läst texten så ser man lite bättre.
Precis :A


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergarten:

Hehe, du skulle läst texten så ser man lite bättre.

Gjorde det.
Dessutom pratar jag baklänges utan större problem, förstår vad folk säger baklänges relativt bra, visserligen på svenska främst men nej.

http://www.lyricsfreak.com/l/led+zeppelin/stairway+to+heaven_20082076.html
Varsågod att läsa baklänges själv så hör du att det inte är på riktigt, det är bara Satankåta dumbheads som fått för sig att Led Zeppelin FETT MED DYRKAR SATAN öjöjöjöjöjjjj!!!! Precis som typ alla andra artister.

I USA drog man in en docka som enligt fanatiska amerikanska antiislam föräldrar fått för sig att den sa "Islam is the light" när den egentligen sa "dadalalla" typ.

Vill man höra satanistiska, proislamistiska, kristna eller whatever budskap i musik så hör man det.


   
SvaraCitera