Aviseringar
Rensa alla

Stallmänniskor.. herregyd.


Ämnesstartare

Renesmee:

Vad är det känner att du inte fattar, som du ev. måste förstå? Är ej komplicerat.

varför så många tjejer så många tjejer intresserar sig av hästar. finns ju mycket roligare djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

varför så många tjejer så många tjejer intresserar sig av hästar. finns ju mycket roligare djur.

Ja, antar det.. Men det är jätte kul att underhålla dem och sådär. Du borde testa själv att t.ex. gallopera - speciellt i djupsnö. Man blir sjukt glad av att känna farten [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

hm... är alla hästägare lika dryga?!

Nej, tror det mest är en viss typ av hästägare. Travfolket som jag delade stall med när jag hade häst var hjälpsamma och trevliga (och förvisso även äldre män). Känner igen det du beskriver mer från ridskolor.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

"Men, guuud så korkad brud, att de inte tänker!"

Du tog orden rakt ur munnen på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Du tog orden rakt ur munnen på mig.

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Känner igen det du beskriver mer från ridskolor.

Eller hur, den typen av beteende hör hemma i sandlådan. Tjejen var nog kanske 25 år.

Bryr mig i övrigt inte så mycket längre. Kan de inte vara trevliga och t.ex. ens säga hej tillbaka när man går förbi, så får det vara så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Eller hur, den typen av beteende hör hemma i sandlådan. Tjejen var nog kanske 25 år.

Pinsamt för henne.

Renesmee:

Bryr mig i övrigt inte så mycket längre. Kan de inte vara trevliga och t.ex. ens säga hej tillbaka när man går förbi, så får det vara så!

Förstår det.


   
SvaraCitera
time
 time

Min mamma och min lillasyster är hästägare och de är mycket snälla. Syrran är dryg mot mig, men det är syskonkärlek etc. Fast det är klart att det finns dryga människor bland hästmänniskor, precis som det finns dryga människor i nästan alla sorters grupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis är snel[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gick på ridskola ett tag när jag var liten och dum, träffade många bitchbrewdar.
De sa: Be oss om hjälp om det är något, vi hjälper så gärna till!
Bad om hjälp.
Fick en suck som svar och bitchig blick innan hästtjej stövlade in i spiltan och fixade vad det nu var samtidigt som hon mumlade surt för sig själv.
Nästan varje gång.
Slutade be om hjälp till slut. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Min mamma och min lillasyster är hästägare och de är mycket snälla.

Bra. Tanken var inte att "dra alla över en kant", tror det beror lite på var man har närmsta stall och så.. [n]

antrax:

Gick på ridskola ett tag när jag var liten och dum, träffade många bitchbrewdar.

Skulle aldrig klara av ridskola. Var det kul? Här så tuggar ryttarna tuggummi medan de sitter som hösäckar på hästen [sad]. Det är inte mitt problem, men jag tycker att om man ska tro att man är så bra bara för att man har egen häst som man tävlar med osv. - då borde man ju kanske se till att göra det ordentligt också! [party]

Nä, om jag en dag skaffar en häst - då ska det vara i ett stall mitt ute i vischan. Bara en massa lantisar som inte bryr sig ett dugg om dyr utrustning osv. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Var det kul?

Det var roligt att rida och jag gillade hästarna. Men själva ridskole-idén kändes väl sådär.
Blev aldrig någon riktig hästtjej.

Renesmee:

Nä, om jag en dag skaffar en häst - då ska det vara i ett stall mitt ute i vischan. Bara en massa lantisar som inte bryr sig ett dugg om dyr utrustning osv. [crazy]

Det låter bra det! Joinar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, många hästtjejer är så bitchiga och besserwissiga. [n]


   
SvaraCitera