Aviseringar
Rensa alla

Stanna i växten


95arn:

fast jag är ändå rätt kort 153cm typ

Hur långa är dina föräldrar, morföräldrar osv? Du kaske inte blir så lång, naturligtvis. Man kan inte förlita sig på eller söka ursäkter senare att "nä jag skulle inte tränat , då hade jag varit längre nu".
Är de flesta korta i din släkt så blir du antagligen inte så lång heller.


   
SvaraCitera

Roid Rage:

Du snackar nog om steroider nu och inte träning [rolleyes]

Nej.


   
SvaraCitera

95arn:

seriösa svar, tack

seriösa 95:or, vart är vägen på väg :s


   
SvaraCitera

ja du kommer vara 1 och 30 i all evighet;P


   
SvaraCitera

Nej, du stannar inte i växten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Hur långa är dina föräldrar, morföräldrar osv? Du kaske inte blir så lång, naturligtvis. Man kan inte förlita sig på eller söka ursäkter senare att "nä jag skulle inte tränat , då hade jag varit längre nu".
Är de flesta korta i din släkt så blir du antagligen inte så lång heller.

ok, nästan alla i min släkt är korta


   
SvaraCitera

Ju mindre kroppsfett en idrottande ungdom har desto långsammare sker tillväxt och utveckling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Det verkar ju dock som att man inte behöver gå ut det allra hårdaste man kan, och det är en av anledningarna att det är 16årsgräns på flera gym.

jag tror personligen att problemet mer ligger i psykisk mognad än att kroppen inte tål träning. Men som sagt så finns det väl flera skäl till att hålla p_12or borta från gymmet.

Tycker dock att man även vid 12-14 årsåldern borde få styrketräna om det finns möjligheter till god uppsyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om man tränar mycket (väldigt mycket) så stoppas produktionen av könshormoner. Du stannar inte i växten helt men den bromsas av rejält. Det blir så eftersom kroppen spenderar sin energi på träning.
Detta är dock inte permanent utan om man slutar med träningen så kommer kroppen ikapp.

Njae så va det inte va... gym över hela landet tillåter "barn" träna på gym, men endast när deras föräldrar är närvarande (så de inte skadar sig). Varför skulle de träna om de visste att de kommer stanna i växten?

Om du börjar träna i tidiga år så stärks ben och senor som i framtiden kan förhindra skador. Men om ni är rädda för gymträning så träna med din egna kropp istället.[y]


   
SvaraCitera

kailkail:

Njae så va det inte va... gym över hela landet tillåter "barn" träna på gym, men endast när deras föräldrar är närvarande (så de inte skadar sig). Varför skulle de träna om de visste att de kommer stanna i växten?

kailkail:

mycket (väldigt mycket)

...[zzz]


   
SvaraCitera

LoL jag har tränat i 2år jag är 13år 1,78lång 71kg så detta e en myt :S[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muscleboy2000:

LoL jag har tränat i 2år jag är 13år 1,78lång 71kg så detta e en myt :S[no-no]

vah? 1.78 du måste vara jävligt lång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

95arn:

Hej, är det sant att man kan stanna i växten om man tränar när man är 13 år?

Inte om du tränar med korrekt teknik. Jag skulle dock inte rekommendera en 13-åring att fläska på 200kg i benböj utan låta honom göra övningar med sin egen vikt som belastning och få in tekniken med en pinne eller lätt skivstång som hjälp.


   
SvaraCitera

95arn:

vah? 1.78 du måste vara jävligt lång

Har du problem med det :I


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muscleboy2000:

Har du problem med det :I

nää, har jag sagt det?


   
SvaraCitera