Aviseringar
Rensa alla

Stannar till 11111 inlägg och 400 trådar


Ämnesstartare

lisa20088: Kaninisar Hermelin blandat med dvärgvädur 🙂

Kul! Jag har bara dvärgvädurar (två lejonhuvade dvärgvädurar och en dvärgvädur rex) men hade hermeliner (svart otter, blå otter och egern otter) som huvudras förr när jag födde upp kaniner med SKAF-stamtavla. Hade två lejonhuvade kaniner med stamtavla också.

player one: samt, stanna för alltid, det är din lott i livet.

Hoppas ej jag hänger här när jag är 45år, det vore fruktansvärt!


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hoppas ej jag hänger här när jag är 45år, det vore fruktansvärt!

äsch, alla andra här kommer också vara 40+ då.


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Kul! Jag har bara dvärgvädurar (två lejonhuvade dvärgvädurar och en dvärgvädur rex) men hade hermeliner (svart otter, blå otter och egern otter) som huvudras förr när jag födde upp kaniner med SKAF-stamtavla. Hade två lejonhuvade kaniner med stamtavla också.

Du är en ganska mycket mer seriös uppfödare än vad jag är ;3 Jag är uppfödare på en låg nivå xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088: Du är en ganska mycket mer seriös uppfödare än vad jag är ;3 Jag är uppfödare på en låg nivå xD

Man kan vara seriös med få kaniner och oseriös med många också, har sett uppfödare med jättemånga (alltså hundratals) kaniner som inte haft det så bra. Jag har ju inga stamtavledjur just nu, utan "bara" kelisar med härstamningsbevis men är mycket seriös i min avel. Gör kontrollparningar, kan genetiken och köper man kanin av mig så har man mig som livslång dygnet runt-support om man behöver. Tumme upp


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Man kan vara seriös med få kaniner och oseriös med många också, har sett uppfödare med jättemånga (alltså hundratals) kaniner som inte haft det så bra. Jag har ju inga stamtavledjur just nu, utan "bara" kelisar med härstamningsbevis men är mycket seriös i min avel. Gör kontrollparningar, kan genetiken och köper man kanin av mig så har man mig som livslång dygnet runt-support om man behöver. Tumme upp

Ah jag började förra året och när jag väl får en kull så kontrollerar jag vikt och är jätte noga kan ju bero på att det var min första kull dock. Vet dock inte om man kan kalla sig för en uppfödare om man har fått två kullar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088: Vet dock inte om man kan kalla sig för en uppfödare om man har fått två kullar?

Det kan man absolut. Har du planer på att fortsätta så är du en uppfödare. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varukorg.png

Detta skall inhandlas när pengarna har kommit!

Thai birdseye:
Prik%20Kee%20Nu%20Hom.png

Monkeyface:
monkey_yellow-web.jpg

Red savina:
savina-web.jpg

Carolina reaper:
reaper-web.jpg

Basilika, dark opal:
DarkOpal-web.jpg

Basilika, Lemon:
Basilika-lemon.jpg

Basilika, lakrits:
anis-web.jpg

Nu orkar jag ej klistra in fler bilder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ ska köpa peter penis pepper, lagerblad, timjan, rosmarin, mer mynta och massor av koriander. <3 Fast från andra sidor.

Peter penis pepper:
pepperorpenis.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Ja, på grund av:9.1%

Börjar bli allvarligt skralt med vettiga, spännande personer. Stanna därför så länge som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Ja, men bara p.g.a. kaninungarna.

Rodnar


   
SvaraCitera