Aviseringar
Rensa alla

Står förra skolans namn med på det samlade betygsdokumentet/slutbetyget?


Ämnesstartare

Om man byter gymnasium tillgodoräknas de kurser man gjort på den förra skolan. När man sen får ett samlat betygsdokument/slutbetyg från den nya skolan, är vissa kursbetyg från den gamla skolan.

Jag har en kompis som bytte skola, på hans slutbetyg står inte den förra skolans namn med alls.

Nu undrar jag om det brukar vara så här, att namnet inte står med. Finns det någon praxis från skolverket eller liknande, eller är det upp till varje enskild skola?

Om det är skolan som bestämmer, hur gör de flesta skolor?

Om du själv bytt skola, framgick den gamla skolans namn? Gick du på en kommunal skola eller friskola (vilken friskola i så fall)?

Jag undrar alltså om den förra skolans namn på något sätt står med på det samlade betygsdokumentet/slutbetyget från den nya skolan.


   
Citera

Jag bytte i trean och när jag fick betyg så fick jag ett från varje skola. Det från den skolan jag gick på först fick jag dock gå till och be om det. [tard] Fast det står skolornas namn på båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Jag bytte i trean och när jag fick betyg så fick jag ett från varje skola. Det från den skolan jag gick på först fick jag dock gå till och be om det. Fast det står skolornas namn på båda.

Hur menar du nu? Förklara hur ditt slutbetyg ser ut.


   
SvaraCitera

Medlem:

Hur menar du nu? Förklara hur ditt slutbetyg ser ut.

Jag har inget slutbetyg. Har två samlade betygsdokument, ett från vardera skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Jag har inget slutbetyg. Har två samlade betygsdokument, ett från vardera skola.

Betyget från den nya skolan, hur ser det ut? Står där bara de kurser du gjort i den nya skolan?

Eller står kurserna från den gamla skolan med också? I så fall, står den gamla skolans namn med?


   
SvaraCitera

Medlem:

Betyget från den nya skolan, hur ser det ut? Står där bara de kurser du gjort i den nya skolan?

Ja exakt, står bara med kurserna jag läste på den skolan. Det var därför jag fick gå till min gamla skola och be om betyg där ifrån också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som fått ett slutbetyg då?


   
SvaraCitera

beror på hur man ser det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera