Aviseringar
Rensa alla

står inte ut längre, tips?


Ämnesstartare

hejhej, det är såhär att min bror har varit en missbrukare i större delen av sitt liv, mest alkohol men även droger. när han är full blir han fruktansvärt aggressiv och kan slå sönder grejer och skriker för fulla mun. min lillebror och jag har fått leva med detta i knappt 8 år. tillslut så flyttade vi till en mindre lägenhet med vår mamma, och då flyttade min missbrukande bror till min far. allt var underbart och min lillebror och jag kunde äntligen känna oss något trygga. men min andra bror blev då utkastad av min pappa eftersom han var så aggressiv.
han flyttade in hit igen, eftersom min mamma har väldigt svårt för att säga nej. helvetet började igen och man mår så jävla kasst och är så himla rädd hela tiden. jag lever 24/7 med en klump i hjärtat och tycker så fruktansvärt synd om min lillebror som ska behöva genomlida detta.
inte nog med att min bror dricker och är jätte aggressiv och vi lever i rädsla - min mor har börjat dricka hon med så vår trygghet är helt borta. jag har försökt prata med min far om hjälp och han försöker men vi kan inte bo i hans lilla lägenhet heller, det funkar inte.
jag är 20 år och studerar, vet ej om jag skulle kunna skaffa en egen lägenhet, men även om jag hade skaffat det så hade jag fortfarande varit väldigt rädd för min lillebror och dom stackars hundarna som lever här med. snälla jag är så trött på att leva med denna jätteklump i hjärtat och gråtet i halsen hela tiden, någon som har något tips på hur jag och min lillebror ska ta oss ut detta? tack 🙂


   
Citera

Vet inte riktigt, men det jag kommer tänka på är nog att prata sjuksyster i skolan.


   
SvaraCitera

eller soc


   
SvaraCitera

Försök stå ut och sök jobb och sedan flytta it så snabbt som möjligt. Om du itne har något för dig tills dess så Prata med en UM coach? eller Socionom som du hittar på sidan, eller besök ungdomsmottagning, eller Socialen, då kommer din lillabror flyttas så snabbt som möjligt till en jourfamilj eller fosterfamilj, just pga att det är narkotika inblandat.


   
SvaraCitera

Vad Barbienele sa. Din bror ska inte behöva växa upp under såna förhållanden och om du inte har tur och hittar ett jobb och lägenhet åt er båda så kan du ju hjälpa honom att få en fosterfamilj medan du börjar plugga och skaffar en studentlägenhet istället.


   
SvaraCitera

anmäl din bror för droginnehav eller någonting.


   
SvaraCitera

Du kan ju ta dig därifrån och är vuxen, det är mer synd om din lillebror. Och hundarna!! Kontakta soc och något djurhem. Är din mamma dum nog att vilja utsätta sig för detdär så får hon göra det, men djuren och barnet ska därifrån.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

"Så mycket hat i en så liten kropp."

Alltså du är jämt så sanslöst tråkig


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Alltså du är jämt så sanslöst tråkig

Image


   
SvaraCitera
time
 time

Kontakta socialen. Din lillebror behöver stabilitet - hur gammal är han? Försök annars fixa något eget och låt din bror flytta in.

Dock tror jag att det allra bästa vore att låta din bror komma till ett fosterhem/jourhem ett tag för att slippa stressen ni måste ha hemma, och ni skulle förmodligen få träffas ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Försök stå ut

nej

Barbienele:

Socialen

Barbienele:

Socialen

Barbienele:

Socialen


   
SvaraCitera