Aviseringar
Rensa alla

Starcraft 2[y]


Ämnesstartare

Någon annan som spelat igenom hela campaignen, och som håller med med mig om att den är sjukt jävla nice?

Skulle vara kul att höra andras respons, synpunkter och allmänna åsikter om campaignen, eller spelet i övrigt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Haha, har du redan kört igenom hela? Jag kör mest bara multiplayer så jag lär ju dryga ut singleplayer på över ett år... Men det lär väl passa lagom till expansionen kommer ut.

Men ja, den verkar sjukt bra iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ar sugen på att prova på det men är tyvärr pank för tillfället [sad].
Ska vänta tills brodern min pallar köpa det [cute]


   
SvaraCitera

Köpte collectors edition på midnattsreleasen. Har mest kört multiplayer hittils dock, klarat typ hälften av kampanjen. Ses på battle.net 😀


   
SvaraCitera

Rejmond D Röjter:

Någon annan som spelat igenom hela campaignen, och som håller med med mig om att den är sjukt jävla nice?

Jag spelade klart hela kampanjen i förrgår. Ruskigt jävla grymt spel fakiskt. Förstår mig verkligen inte på kritiken som det fått, speciellt av ''vanligt'' folk.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Förstår mig verkligen inte på kritiken som det fått, speciellt av ''vanligt'' folk.

De som är mest kritiska är nog de som ser sig själva som lite mer 1337 än andra. Många menar att SC2 har gjorts till ett mycket enklare spel än vad SC1 var och att detta kan förstöra för progaming och e-sports scenen.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Många menar att SC2 har gjorts till ett mycket enklare spel än vad SC1 var och att detta kan förstöra för progaming och e-sports scenen.

Tycker jag inte. Den mesta kritiken jag hört har mest handlat om att SC2 är SC1 med bättre grafik, som om det skulle vara något dåligt.

Sedan för att ta upp det exemplet du tagit upp här så håller jag heller inte med om det. Tycker att spelet är väldigt välbalanserat (vilket SC är känt för) och vart skulle det vara för ''lätt''? Finns väl typ 4 svårighetsgrader om jag inte minns fel.

Min första match på battlenet körde jag med en kompis, mot ett lag som var styrt av datorn. Valde att köra mot mediumsvårighetsgraden och kan säga att vi åkte på stryk med en gång. Vi lyckades precis klara oss igenom det.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tycker jag inte. Den mesta kritiken jag hört har mest handlat om att SC2 är SC1 med bättre grafik, som om det skulle vara något dåligt.

Okej jag har aldrig hört något så korkat men okej det kanske finns idioter som säger så 😛 Det de inte förstår är att SC1 anses fortfarande bland många vara det bästa RTS-spelet som någonsin gjorts. Det har en sådan perfekt balans att det har gått från att vara ett datorspel till en nationalsport i Korea. Varför i helvete skulle Blizzard vilja ändra på ett sånt lyckat koncept?

Med för lätt menar jag multiplayern och inte kampanjen. SC2 har mycket mer automation än SC1 och kräver inte lika mycket multitasking och extrem APM.

Och btw, datorn är ju svinlätt att besegra ni måste ha failat totalt 😛 Jag vinner över datorn på insane utan problem. Spela mot människor istället, det är MYCKET bättre träning.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Okej jag har aldrig hört något så korkat men okej det kanske finns idioter som säger så 😛

Tro mig, det är många. Vet inte vad folk förväntade sig av spelet. Wii kontroll eller? [confused]

pumanJessica:

SC2 har mycket mer automation än SC1 och kräver inte lika mycket multitasking och extrem APM.

Möjligt. Det var inget jag har lidit av ialla fall. Kanske inte är så jäkla hardcore som andra?

pumanJessica:

Och btw, datorn är ju svinlätt att besegra ni måste ha failat totalt 😛 Jag vinner över datorn på insane utan problem. Spela mot människor istället, det är MYCKET bättre träning.

Detta var första och hittils enda gången jag spelat på Battlenet. Min poäng är bara att jag är mycket nöjd med utformingen av spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakey:

Haha, har du redan kört igenom hela?

Klart, och jag var ändå bortrest fram tills i torsdags [y]
Storyn är så jävla bra att man inte vill sluta spela ju xD

pumanJessica:

Köpte collectors edition på midnattsreleasen. Har mest kört multiplayer hittils dock, klarat typ hälften av kampanjen. Ses på battle.net 😀

Skaffade också collectors edition.. Jag skaffade spelet i torsdags sorgligt nog, och då fanns det bara några få boxar kvar, så tog en.

CitronSoppa:

Ar sugen på att prova på det men är tyvärr pank för tillfället .
Ska vänta tills brodern min pallar köpa det

Vänta inte för länge, det är ett väldigt nice spel [wink]

FreeWay89:

Jag spelade klart hela kampanjen i förrgår. Ruskigt jävla grymt spel fakiskt. Förstår mig verkligen inte på kritiken som det fått, speciellt av ''vanligt'' folk.

Hade jag också gjort om jag varit hemma på release dagen [sad]
Vadå, har inte sett något om kritiken, har det gått dåligt eller? [surprised][tard]


   
SvaraCitera

Rejmond D Röjter:

Vadå, har inte sett något om kritiken, har det gått dåligt eller?

Nej jag tror att de professionella recensionerna har legat högt 9/10 eller 10/10 men generellt bland vanliga köpare så har jag hört mycket klagomål (alla i princip löjliga saker).

Här är ett exempel:
http://www.gamereactor.se/medlemsrecensioner/11880/

Det må vara en persons åsikt, men jag har hört många liknande saker, vilket jag tycker är helt oförtjänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns bara tre saker som jag stör mig på egentligen, beträffande campaginen...
SPOILERDold text:
1: Tychus Finley borde inte dött, han var för awesome.
2: Karrigans hår ändras inte när hon blir vanlig igen, vilket är fult.

3: Den borde varit längre [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Här är ett exempel:

[tard]


   
SvaraCitera

Rejmond D Röjter:

1: Dold text: Tychus Finley borde inte dött, han var för awesome.

Det vet vi inte än [no-no]
Dold text: Man fick ju inte se själva döden eller hans kropp efteråt. Det är dessutom 2 delar kvar så man vet aldrig vad som händer.

Rejmond D Röjter:

2: Dold text: Karrigans hår ändras inte när hon blir vanlig igen, vilket är fult.

Dold text: Jag tänkte på det med, men man vet ju inte. Hon kanske inte är helt fri än.

Rejmond D Röjter:

3: Den borde varit längre

Njae vet inte. Tycker längden var bra och som sagt, det är 2 delar kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Det vet vi inte än

Jo.. Är ganska säker på det.
Dold text: Han var tvungen att döda henne, annars hade det dödat honom genom att stänga av hans organ via dräkten. Så om han inte dog av kulan, så lär de ha dödat honom i alla fall.


   
SvaraCitera