Aviseringar
Rensa alla

stark


Ämnesstartare

hur kan man bli stark (psykiskt),ja förstår ju att det är något som finns i ens personlighet och så, men det måste väl finnas nått sätt att kunna arbeta på sin styrka och bli starkare o starkare. För just nu är jag inte så vidare stark, gråter och är deprimerad över små saker som man borde klara av egentligen, ja kanske har varit ensam för länge..

har ett distansförhållande (vet att jag skrivet om det förut men vill bara ta in det i detta ämne, hoppas ingen stör sig på det[no-no]) och blir ledsen nästan varje dag över att jag saknar honom och det känns så tomt, så jag orkar ingenting..men vet att jag borde klara detta för vi kommer ju snart träffas igen, men ändå är jag så svag o gråter..hur kan man träna på att bli starkare och klara av saker som jag verkligen vill klara av?


   
Citera
Ämnesstartare

upponer:

[no-no]

Träna något hårt och tufft. Med hårda men vänliga tränare.
De kommer pressa dig att göra saker du inte trodde du skulle klara av och bli starkare av det. Kanske...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

hur kan man bli stark (psykiskt),

Bygg upp ditt självförtroende och din självkänsla. Intala dig själv. Lura dig själv men låt det inte bli okontrollerat. För varenda tanke och känsla så mycket du kan. Förträng saker som du mår dåligt av. Väx som människa och bär med din stolthet hela tiden. Låt dig själv stå i centrum, med ditt stora hjärta (så du inte "förlorar känslorna helt" osv.) - du är den som ska må bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Träna något hårt och tufft. Med hårda men vänliga tränare.

ja låter som något bra, jag ska börja träna snart spinning som jag tycker är jätte bra träning, ska försöka pressa mig själv lite hårdare, men det är ändå svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Bygg upp ditt självförtroende och din självkänsla.

hur kan man bygga upp det, jag har bra rätt så bra självkänsla men sämre självförtroende..

en kvinnlig kafka:

Förträng saker som du mår dåligt av.

har försökt med att förtränga saker, men ändå så gnagar o knakar i huvudet om det som är jobbigt o svårt, men jag vill inte att det ska vara jobbigt o svårt, jag vill att det ska bara vara bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

hur kan man bygga upp det, jag har bra rätt så bra självkänsla men sämre självförtroende..

Intala dig själv. Upprepa fina meningar till dig själv. Se saker från ett perspektiv som gynnar dig.

upponer:

men ändå så gnagar o knakar i huvudet om det som är jobbigt o svårt, men jag vill inte att det ska vara jobbigt o svårt, jag vill att det ska bara vara bra

Du måste ta dig tid att smälta hemska minnen. Gråt ut och gör det som krävs (utan att skada någon) för att det ska kännas bättre. Gå aldrig vidare utan att komma över något, det fungerar inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

spinning

[n]
Gör något tufft och hårt istället. Sitta där i en unken sal och svettas.
På spinning pressar du dig aldrig över din förmåga - det är ju du själv som väljer ur fort och tungt du ska trampa.
Kör thaiboxning eller militärträning istället. Eller kuta någon stridshinderbana om du har någon i närheten.
Eller spring rakt ut i skogen en timme (med en karta) och sedan tillbaka igen (här ska man däremot ta vissa säkerhetsåtgärder...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

.hur kan man träna på att bli starkare och klara av saker som jag verkligen vill klara av?

jag gick hos en kbt
äter medicin
o jag mår o fungerar mkt bättre nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda sättet är att bli krossad tilllräckligt många gånger att man blir härdad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Bygg upp ditt självförtroende och din självkänsla. Intala dig själv. Lura dig själv men låt det inte bli okontrollerat. För varenda tanke och känsla så mycket du kan. Förträng saker som du mår dåligt av.

en kvinnlig kafka:

Väx som människa och bär med din stolthet hela tiden. Låt dig själv stå i centrum, med ditt stora hjärta (så du inte "förlorar känslorna helt" osv.) - du är den som ska må bäst.

en kvinnlig kafka:

Du måste ta dig tid att smälta hemska minnen. Gråt ut och gör det som krävs (utan att skada någon) för att det ska kännas bättre. Gå aldrig vidare utan att komma över något, det fungerar inte så.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Eller spring rakt ut i skogen en timme (med en karta) och sedan tillbaka igen (här ska man däremot ta vissa säkerhetsåtgärder...)

aa jag gillar orientering ! och är faktiskt ganska bra på det, kanske ska börja i nått sånt istället än spinning, det är ju inte riktigt kallt än så man kan ju springa. ska försöka hitta något som får upp mitt självförtroende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att våga nya saker. Tror faktiskt det är det det handlar om. Man stärker viljan betydligt efteråt. Det kan ju till exempel vara svårt att veta om man grips av panik eller blir paralyserad eller nått i vissa situationer innan man upplevt dem. Så som att hoppa från hopptorn eller andra likvärdiga situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Du måste ta dig tid att smälta hemska minnen.

det tar lång tid o smälta saker, vet inte hur jag ska göra det, men vill försöka att smälta ner allt hemskt. tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Så som att hoppa från hopptorn eller andra likvärdiga situationer.

okej, ja jag vill ganska mycket, men har aldrig riktigt tagit tag i det o gjort det så det har oftast inte blivit något.
tror problemet är att jag alltid tar mig i andra hand, vill att andra ska ha det bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

det är ju inte riktigt kallt än så man kan ju springa

Springer ute ner till -13. Man fryser inte eftersom man springer - men det gäller att man inte klär sig för tjockt så man börjar svettas.
Sedan är det ju upp till hur känslig hals man har...


   
SvaraCitera