Aviseringar
Rensa alla

Starkare kropp.


Ämnesstartare

tjena
jag e 13 år , cirka 165cm & 50 kg.

tycker jag har en vältränad mage (magrutor), men mina bröst är ganska fettiga..(enligt mig)

tränar cirka 4 gånger i veckan, löpning o så och kör även styrketräning (armhävningar,benhävningar & hantlar.)
2ggr i veckan.

Vill få en stark kropp men vill samtidigt få bort fettet från bröstet och bilda muskler istället.
hur ska jag göra ? äter nästan aldrig godis heller och inte mycket onyttig mat.

uppskattar verkligen svar !! // Alex.


   
Citera
Ämnesetiketter

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy] ?

edit : är 14 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bänkpress?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MickHed:

Bänkpress?

Får inte gymma än..


   
SvaraCitera

alex11:

Får inte gymma än..

Lyckat till isf. Eller köp hem lite egna grejer?


   
SvaraCitera

men chilla ;D du är tretton år...


   
SvaraCitera

Babyfettet kommer dunsta om några år [smile]


   
SvaraCitera

Armhävningar, bänkpress och hantlar kombinerat med konditionsträning för mer definierade muskler.
Håll en god kost för bäst resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Armhävningar, bänkpress och hantlar kombinerat med konditionsträning för mer definierade muskler.
Håll en god kost för bäst resultat.

Okej;)

Det är mest så jag brukar göra , en halvtimmes löpning och sedan styrketräning . Ska jag äta mycket efter sådan träning och när jag inte tränar ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du kör inte så värst tungt, men många repetitioner, så bränns fett runt det området. Gör en massa armhävningar eller nåt.


   
SvaraCitera

Grodan Boll:

Om du kör inte så värst tungt, men många repetitioner, så bränns fett runt det området. Gör en massa armhävningar eller nåt.

Man kan inte punktförbränna [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Man kan inte punktförbränna [smile]

Äsh då. Funkade för mig åtminstonde. Borde skaffa en bättre källa tills nästa gång![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saken är att jag inte kan bestämma mig 😛

ibland styrketränar jag mkt&äter väldigt mkt
och ibland kommer jag hem efter en träning och äter lagom mkt.

Jag vet inte om jag ska bränna fett eller bygga muskler?


   
SvaraCitera

alex11:

Det är mest så jag brukar göra , en halvtimmes löpning och sedan styrketräning . Ska jag äta mycket efter sådan träning och när jag inte tränar ?

Det beror på om du vill ha definierade muskler eller bara mer muskler.

Äter du mycket för att bygga mer muskler kallas det för bulk. Under bulken samlar man på på sig underhudsfett som man oftast jobber bort genom att deffa efter bulken.
När man deffar ärter man snålt och tränar som vanligt kombinerat med lite mer konditionsträning för att bränna fett.

Men du är för ung för att ägna dig åt sånt här. Vänta två år så att du hunnit växa till dig lite, då kommer du ha mindre hull på kroppen och "mer" samt starkare muskler att jobba med.
Om man tränar för hårt, det innebär extremt, kan man häva växandet och därmed stanna i växten.


   
SvaraCitera