Aviseringar
Rensa alla

Starkare kropp.


Ämnesstartare

Rock Lee:

Det beror på om du vill ha definierade muskler eller bara mer muskler.

är lite n00b på sånt här men kan någon förklara vad definerade muskler är för något ? [blush]


   
SvaraCitera

alex11:

är lite n00b på sånt här men kan någon förklara vad definerade muskler är för något ? [blush]

Ju mer väldeffad man är desto mer syns musklerna eftersom man har lite fett på kroppen. En definierad muskel är alltså en som syns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

En definierad muskel är alltså en som syns.

okej då är det definerade muskler jag vill ha.
lite tips ? [smile]


   
SvaraCitera

alex11:

okej då är det definerade muskler jag vill ha.
lite tips ? [smile]

Ät helst inte godis och snacks. Och ät mindre än vad du gör annars. Konditionsträna åtminstone 4ggr/v och ta gärna en ½h - 1h promenad på morgonen innan frukost!

Men du är fortfarande ung. när du är 16 kommer det mesta av babyhullet försvinna och då kommer du ju få mer definierade muskler automatiskt. Vänta två år och då kan du deffa om behovet finns kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för tipsen [bigsmile]

Men jag kommer nog inte ta en morgonpromenad 🙂
Jag är helt beroende av frukt, kan jag äta hur mycket som helst ?
tex 10 frukter varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite tips? [smile]

är det bra att göra runt 50 armhävningar(15x4) varje dag?
Rekommenderar ni det? svara gärna på min förra fråga också [wink]


   
SvaraCitera

strippinsoldier:

Babyfettet

Rock Lee:

babyhullet

[party]


   
SvaraCitera

alex11:

Jag är helt beroende av frukt, kan jag äta hur mycket som helst ?
tex 10 frukter varje dag.

Nej, inte om du skall äta annan mat också.
Tänk på att frukt innehåller socker och att även den innehåller näring.
En frukt inehåller mellan 50-200 kcal/ 100g och oftast äter vi frukter som innehåller 150 kcal.

Om man multiplicerar 150 kcal med 100 får man 1500kcal vilket är ca 75% utav dagsbehovet. Addera det sedan med det du får i dig vid måltider. Det resulterar i att du får i dig för mycket näring och inte kan gå göra dig av med fett.

alex11:

är det bra att göra runt 50 armhävningar(15x4) varje dag?

Nej, musklerna ska helst vila i 24h mellan varje träningspass. Med det där lilla räcker inte för att göra någon större skillnad på din kropp. Men med tanke på att du är så liten så spelar det ingen roll.

För åter igen, du är fortfarande för ung för att bry dig om det här eller börja jobba på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Tänk på att frukt innehåller socker och att även den innehåller näring.
En frukt inehåller mellan 50-200 kcal/ 100g och oftast äter vi frukter som innehåller 150 kcal.

Okej men man ska väl äta ett par frukter om dagen? Det är väl viktigt antar jag ?[crazy]

Rock Lee:

du är fortfarande för ung för att bry dig om det här eller börja jobba på det.

[chocked][n]


   
SvaraCitera

alex11:

Okej men man ska väl äta ett par frukter om dagen? Det är väl viktigt antar jag ?

Det räcker med ett till varje mellanmål. Dvs 2!

alex11:

[chocked][n]

Vill du stanna i växten eller få en deformerad kropp?
Det tror inte jag. Vänta två år så får du se att du har mer muskler att träna med. Nu ska du bara "träna" för att det är kul.
Njut av det roliga så länge du kan och häng inte upp dig på sånt här än.
Dagen då du kommer behöva tänka på hur du ser ut för att få tjejer kommer. Men den är inte här än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Det räcker med ett till varje mellanmål. Dvs 2!

okej men borde jag käka typ mörkt mjukbröd också ? det brukar jag göra ..


   
SvaraCitera

alex11:

okej men borde jag käka typ mörkt mjukbröd också ? det brukar jag göra ..

Till mellanmålet? Nej, det räcker med en frukt då. Men till frukost går det jättebra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det med alla 13åringar, tjejerna sminkar sönder sig och killarna jagar för att få en disco kropp.

Ta det lugnt för fasen.

Äter du mycket kött , bönor osv och håller ner på kolhydraterna så kommer du automatiskt att bygga muskler och gå ner i fett. Kallas för övrigt för deff (enkel förklaring)

Ät hårdkokta ägg på morgonen , kanske några mackor. Sen håller du dig till så mkt kött som möjligt och inte allt för mycket kolhydrater. Dock måste jag säga att potatis är totalt värdelöst att äta, ingen energi alls. Och ja efter träning måste man käka rätt mkt för att få upp glykogen nivåerna i kroppen.

Men som sagt är du 14 år och det kommer garanterat ändå med tiden så chilla du bara.

Peace.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyft


   
SvaraCitera