Aviseringar
Rensa alla

Starksprit på finlandsfärja


Ska fram och tillbaks till Finland strax, på vägen hem hade jag tänkt köpa med mig några flaskor sprit hem, finns det någon gräns på hur mycket man får ta med sig? Blir man visiterad på vägen ut om väskan ser misstänksam ut? Tänkte köpa ganska mycket typ 5 flaskor kanske.

Förresten, det är 18 på att köpa starksprit på finlandsfärja?

Tacksam för snabbt svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

tror inte man får köpa starksprit när man är 18 men man får köpa drycker som är upp till 20% har jag för mig
dock får man ju inte ta in det i sverige om man inte är 20 men min väska blev iaf inte visiterad


   
SvaraCitera

eddie663:

Förresten, det är 18 på att köpa starksprit på finlandsfärja?

Polisen kommer ta det. Det är olagligt att ta in det när man är under 20.

Dom brukar ha väldigt mycket säkerhet. Har varit med om att dom har haft knarkhund.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Har varit med om att dom har haft knarkhund.

men dom letar väl bara knark, ofta dom känner spritlukt genom glas eller aluminium?????? [tard]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

men dom letar väl bara knark, ofta dom känner spritlukt genom glas eller aluminium??????

Menade att säkerheten var bra. Hunden söker bara knark ja. Men det är väldigt ovanligt att se.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Menade att säkerheten var bra. Hunden söker bara knark ja. Men det är väldigt ovanligt att se.

ah. jo
[crazy]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ah. jo

Vad gjorde du på en färja förresten? Dom är typ hur äckliga som helst. [sad]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vad gjorde du på en färja förresten? Dom är typ hur äckliga som helst.

partykryssning, var på två st förra året [crazy][crazy] köpte med en flaska likör som smakade skit bara för att jag kunde [cool]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

partykryssning, var på två st förra året köpte med en flaska likör som smakade skit bara för att jag kunde

Jaha. Finns det någon annan anledning för att åka dom där skit färjorna egentligen? [crazy]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jaha. Finns det någon annan anledning för att åka dom där skit färjorna egentligen?

nej, det är ju mest för att supa och köpa med ovanligt godis osv [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eddie663:

Tacksam för snabbt svar!

Jag tror det är 20% du får köpa när du är 18.
På finlandsfärjan gäller finska alkohollagar. Förvisso så är dem inte alltid så stenhårda på leg osv. ombord på färjan.

sen så är det max 1liter starksprit in i Sverige enligt lag. Jag tog in 4liter.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nej, det är ju mest för att supa och köpa med ovanligt godis osv

Mmm, dom är riktiga rysare!


   
SvaraCitera

eddie663:

Tacksam för snabbt svar!

http://www.vikingline.se/Pages/taxfree/tullregler/tullregler.asp

Som 18åring kan du handla öl och vin på båten och dricka upp där, men du får inte ta med något tillbaka till sverige.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jaha. Finns det någon annan anledning för att åka dom där skit färjorna egentligen?

das boot


   
SvaraCitera

Mawns:

das boot

???


   
SvaraCitera