Aviseringar
Rensa alla

Starta Webbradio!


Ämnesstartare

Hej! Jag jobbar på en Skoltidning som vi tänker göra till en webbradio?. Vi har ingen stor budget. Vilka program behöver vi?, Hur ska vi göra?, Finns det någon steg för steg guide?


   
Citera
Åtta

Om jag inte minns helt fel så måste ni ha sändningstillstånd. Sedan får ni givetvis inte spela sådant som ni inte har tillstånd att spela.


   
SvaraCitera

Åtta:

Om jag inte minns helt fel så måste ni ha sändningstillstånd.

Wait, what?


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

Wait, what?

Hittar inga definitiva källor, och jag har aldrig tidigare kollat upp det. Dock står det i den (ovanligt kassa) wikipedia-artikeln om saken: "Dock är ett problem att sändningar kan göras utan att betala innehållslicens, Stim-pengar eller sändningstillstånd."

Innehållslicens och stim-pengar är ju inte nödvändigtvis aktuellt, men sändningstillstånd känner jag ej till om det är nödvändigt eller ej.


   
SvaraCitera

Åtta:

Innehållslicens och stim-pengar är ju inte nödvändigtvis aktuellt, men sändningstillstånd känner jag ej till om det är nödvändigt eller ej.

För webradio? Det har jag svårt att tro.


   
SvaraCitera

Åtta:

Innehållslicens och stim-pengar är ju inte nödvändigtvis aktuellt, men sändningstillstånd känner jag ej till om det är nödvändigt eller ej.

Sändningstillstånd krävs inte, lika lite som du måste ha tillstånd för att ge upp hov till någon annan internettrafik. Sånt trams gäller bara radiovågor.


   
SvaraCitera