Aviseringar
Rensa alla

Startade en brand


Ämnesstartare

Tja1

Nu vill jag ha hjälp snälla ni! snälla!

Det började med tändstickor. Idag så gick jag med några "kompisar" till ett ställe där det fanns, lövhögar på grus att elda på utan att elden skulle sprida sig.

Sen blev det tråkigt eftersom vi failade med ett dussin tändstickor så vi stack till en annan plats, längre bort minns jag.

En sop station där man slänger sina sopor som hämtas sen av soplasten bilen som ni säkert känner till. Vi gick till den med minst sopor och började elda. Det fanns först inga folk runt omkring, så vi tänkte inte mer på saken än den lilla eldslågan.

Efter att min kompis startade en liten eldslåga som såg ut att växa riktigt sakta, trodde jag, stack vi till en helt tom gata och började elda där en liten lövhög mitt på gatan.

Jag anadee en stor jobbig klump i magen så jag stack tillbaka till sopplatsen. Den lilla eldsågan hade vuxit sig mycket större, säkert 10 gånger så stor. Jag blev skiträdd och min instinkt var att sticka hem och glömma allt tilsammans med kompisarna, vilket visade sig vara alla mina kompisars idee förutom jag. Innan jag stack stängde jag locket på "lådan" så att elden inte sulle kunna sprida sig vidare upp o runt omkring, eller hoppades att lite luft skulle ta död på den.

Jag typ släpade dem till en stormarknad. För jag skrek och slogs nästan så gick vi dit. En gick med mig medan de andra idioterna stannade utanför.
-Vi vaktar cyklarna, sa de men egentligen menade de: Nej jag vågar inte gå in.

Hursom helst hämtade jag en påse medan min kompis tog en mellanstor flaska, fyllde med vatten, och stack skitsnabbt allihop till platsen igen.

"Lådan" var till hälften borta, men egentligen till kol och det verkade som om den skulle släcka sig själv, det var den största lättnanden i mitt korta liv. Så vi tömde vattnet över de små eldslågorna, jag stampade ivrigt för att få bort elden. Det fanns ungefär minst ett halft dussin folk runt sopplatsen, vissa såg ut som de letade efter några medan två ringde i mobilen. En tant så till oss innan vi skulle ge oss av: Jag ringer polisen, sa tanten och ringde ett nytt förbaskat samtal.

Nästan all eld försvann, bara små gnistor var kvar när vi stack för livet minns jag. Vi stack och spittrades till två grupper, bröderna hölls sig för sig själv och jag och min bästa vän och god vän till.

De sa att bröderna som alltid och vanligt skyller ifrån sig och det skulle bli helt säkert bli jag eftersom det var jag som gav tändstickorna men jag brände ALDRIG, något utan bara såg på men varnade när idioten försökte sig på "lådan".

Min nära kompisar sa att vi helt enkelt skulle berätta sanningen, men för mig var det tänkt att ljuga men de lyssnade aldrig på iden. Så det verkar som de tänker allihop att skylla alltid på mig tror jag, eller vänta jag tror inte. Det blir Jag antar jag.

Så nu vill jag har råd:

Vad kommer att hända, vi är redan upptäckta eftersom personerna såg våra ansikten och dröjer inte tills polisen nog tar óss, egentliten MIG.

OM det finns, vad finns då för undan flykter då om jag blir tagen?

Ska jag ljuga eller säga sanningen tycker ni? Hela det jävla invandrare gänget skulle 100% lägga hela skulden på mig så vad har jag för alternativ?

OM ni vil veta, det var mina tändstickor men det var inte jag som tände och jag varnade när idioten kom till "lådan".

Och till de erfarna, vad kommer polisen att göra med mig och vad kommer de att ställa för frågor? Finns det ett sätt att lura dem eller några undanflykter från problemen. Jag tvivlar att jag kommer att ha någon vid min sida utan alla skulle vara mot MIG, speciellt när jag har utländsk bakrund.


   
Citera
Ämnesstartare

asså hur gammal är du eg? 11 typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

asså hur gammal är du eg? 11 typ?

Ja jag är 11+3, lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker du ska säga sanningen. Det är ganska lätt att upptäcka om man ljuger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Jag tycker du ska säga sanningen. Det är ganska lätt att upptäcka om man ljuger...

Jag tänker inte betala för skit. "Ljuga" är bättre alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prinsen Darren:

"Ljuga" är bättre alternativ.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså sover alla?


   
SvaraCitera

nä det är bara ingen som vill svara [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14 år och har inte lärt sig att inte leka med tändstickor?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Prinsen Darren:

asså sover alla?

Gäsp.

I trådar som handlar om islam och svensk invandringspolitik så går det bra att skriva som folk.
Och det finns ingen information hos polisen om någon brand som inträffat de senaste dygnen, i/närheten av en återvinningscentral eller sopstation.

Tillbaka till P&I på flashback din nolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Gäsp.

I trådar som handlar om islam och svensk invandringspolitik så går det bra att skriva som folk.
Och det finns ingen information hos polisen om någon brand som inträffat de senaste dygnen, i/närheten av en återvinningscentral eller sopstation.

Tillbaka till P&I på flashback din nolla.

Nolla kan du vara sj. Förresten så vad har islam och invandringspolitik med det här att göra? Tänker predika om sd igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten kan någon Moderator/ordningsvakt låsa tråden?

Den är i sig värdelös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte du behöver oroa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eld är sjukt kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna tråden väcker pyrromanen inom mej...

Prinsen Darren:

Och till de erfarna, vad kommer polisen att göra med mig och vad kommer de att ställa för frågor?

orka inte läsa hela, är för trött. men ja o ett par polare eldade en gång på skolgården och de fattade eld i väggkanten på fasaden eller va fan det heter, så de blev lite svart o sådära. men vi behövde ba dra te polisstationen o berätta va vi gjort o varför o sen fick vi alla gå på en föreläsning med räddningstjänsten om skolbränder!


   
SvaraCitera