Aviseringar
Rensa alla

Startade ett band


Ämnesstartare

Tja1

Nu vill jag ha hjälp snälla ni! snälla!

Det började med instrument. Idag så gick jag med några "kompisar" till ett ställe där det fanns, noter på grus att spela utan att musiken skulle sprida sig.

Sen blev det tråkigt eftersom vi failade med ett dussin låtar så vi stack till en annan plats, längre bort minns jag.

En sop station där man slänger sina sopor som hämtas sen av soplasten bilen som ni säkert känner till. Vi gick till den med minst sopor och började spela. Det fanns först inga folk runt omkring, så vi tänkte inte mer på saken än den lilla låten.

Efter att min kompis startade ett litet solo som såg ut att växa riktigt sakta, trodde jag, stack vi till en helt tom gata och började spela där en liten lövhög mitt på gatan.

Jag anadee en stor jobbig klump i magen så jag stack tillbaka till sopplatsen. Det lilla solot hade vuxit sig mycket större, säkert 10 gånger så stor. Jag blev skiträdd och min instinkt var att sticka hem och glömma allt tilsammans med kompisarna, vilket visade sig vara alla mina kompisars idee förutom jag. Innan jag stack stängde jag locket på "lådan" så att solot inte sulle kunna sprida sig vidare upp o runt omkring, eller hoppades att lite luft skulle ta död på den.

Jag typ släpade dem till en stormarknad. För jag skrek och slogs nästan så gick vi dit. En gick med mig medan de andra idioterna stannade utanför.
-Vi vaktar cyklarna, sa de men egentligen menade de: Nej jag vågar inte gå in.

Hursom helst hämtade jag en påse medan min kompis tog en mellanstor flaska, fyllde med vatten, och stack skitsnabbt allihop till platsen igen.

"Lådan" var till hälften borta, men egentligen till tystnad och det verkade som om den skulle sluta av sig själv, det var den största lättnanden i mitt korta liv. Så vi tömde vattnet över de små noterna, jag stampade ivrigt för att få bort musiken. Det fanns ungefär minst ett halft dussin folk runt sopplatsen, vissa såg ut som de letade efter några medan två ringde i mobilen. En tant så till oss innan vi skulle ge oss av: Jag ringer polisen, sa tanten och ringde ett nytt förbaskat samtal.

Nästan all musik försvann, bara små noter var kvar när vi stack för livet minns jag. Vi stack och spittrades till två grupper, bröderna hölls sig för sig själv och jag och min bästa vän och god vän till.

De sa att bröderna som alltid och vanligt skyller ifrån sig och det skulle bli helt säkert bli jag eftersom det var jag som gav instrumenten men jag spelade ALDRIG, något utan bara såg på men varnade när idioten försökte sig på "lådan".

Min nära kompisar sa att vi helt enkelt skulle berätta sanningen, men för mig var det tänkt att ljuga men de lyssnade aldrig på iden. Så det verkar som de tänker allihop att skylla alltid på mig tror jag, eller vänta jag tror inte. Det blir Jag antar jag.

Så nu vill jag har råd:

Vad kommer att hända, vi är redan upptäckta eftersom personerna såg våra ansikten och dröjer inte tills polisen nog tar óss, egentliten MIG.

OM det finns, vad finns då för undan flykter då om jag blir tagen?

Ska jag ljuga eller säga sanningen tycker ni? Hela det jävla invandrare gänget skulle 100% lägga hela skulden på mig så vad har jag för alternativ?

OM ni vil veta, det var mina instrument men det var inte jag som spelade och jag varnade när idioten kom till "lådan".

Och till de erfarna, vad kommer polisen att göra med mig och vad kommer de att ställa för frågor? Finns det ett sätt att lura dem eller några undanflykter från problemen. Jag tvivlar att jag kommer att ha någon vid min sida utan alla skulle vara mot MIG, speciellt när jag har utländsk bakrund.


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Musik


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaahhahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

hhaahhahaha

[wink]


   
SvaraCitera