Aviseringar
Rensa alla

Statusmänniskor


Ämnesstartare

soimpolite:

Nog en rätt annorlunda situation när du inte har några vänner. tror det blir enklare att inte bry sig om andra i allmänhet då för du kan känna "jag behöver inte dem" på ett annat sätt än vad jag kan

Man vet ju att vännerna gillar en ändå, dem umgås ju med en liksom, där söker man ju inte bekräftelse på samma sätt även om det finns där till en viss del. De accepterar ju ens person, det vet man ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Okej det kändes faktiskt lite bättre. Men frågan är om det verkligen är så. Jag tvekar ärligt talat

Visst fan gör du det och det gör jag också. Men enligt alla "äldre" jag pratat med, så har det alltid varit förlorarna från skolan som blivit de episka vinnarna och virse versa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så där är ju typ alla [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Är det till någon tröst, så tog den mest populäraste snubben på min mammas gamla skola, självmord så fort han börjat på gymnasiet.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

[sad]

Han har varit död i massor av år och var säkert en skitstövel. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Han har varit död i massor av år och var säkert en skitstövel. [no-no]

Men ändå. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Men ändå. [sad]

Exakt! Ändå! Döden händer oss alla, varför bry sig. När man dessutom har valt det själv.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Visst fan gör du det och det gör jag också. Men enligt alla "äldre" jag pratat med, så har det alltid varit förlorarna från skolan som blivit de episka vinnarna och virse versa.

Definiera förlorare?

OF 5:

så där är ju typ alla

Ja [sad]

dazed_and_confused:

Man vet ju att vännerna gillar en ändå, dem umgås ju med en liksom, där söker man ju inte bekräftelse på samma sätt även om det finns där till en viss del. De accepterar ju ens person, det vet man ju.

Ja och det måste ju kännas bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Exakt! Ändå! Döden händer oss alla, varför bry sig. När man dessutom har valt det själv.. [cute]

Jo, men om man begår självmord mår man inte bra och det är jävligt synd oavsett om han var någon jävla statusmänniska eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Definiera förlorare?

Opopulära, nördar, töntar, de udda, de mobbade so on, so forth.

JejeX:

Jo, men om man begår självmord mår man inte bra och det är jävligt synd oavsett om han var någon jävla statusmänniska eller inte.

Så det är alltså också synd om t.ex. Hitler för att han tog sitt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Så det är alltså också synd om t.ex. Hitler för att han tog sitt liv?

Det är en jävla skilland på Hitler och den där killen. Vad Hitler gjorde går ju inte jämföra med vad den killen gjorde. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Det är en jävla skilland på Hitler och den där killen. Vad Hitler gjorde går ju inte jämföra med vad den killen gjorde. [smile]

Handlingarna går inte att rättvist jämföra nej. Men vad jag ville poängtera var att det inte blir automatiskt synd om någon för att de tar självmord, hur dåligt denne någon än mådde. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Men vad jag ville poängtera var att det inte blir automatiskt synd om någon för att de tar självmord,

Hur blir det inte det?


   
SvaraCitera

eftersom det är påfrestande att tycka illa om människor tycker jag att man ska välja ut sina offer med omsorg...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Handlingarna går inte att rättvist jämföra nej. Men vad jag ville poängtera var att det inte blir automatiskt synd om någon för att de tar självmord, hur dåligt denne någon än mådde. [smile]

Nej, självklart inte. Men ändå.


   
SvaraCitera