Aviseringar
Rensa alla

Stegräknare


Ämnesstartare

Nu är det fan dags att gå ner i vikt!! inte för att jag är jättetjock eller så men jag har inte direkt en modellkropp [crazy]

Eftersom jag inte gillar gymmiljöer så hade jag tänkt promenera någon timme om dagen. Skor har jag redan så nu är det bara en smidig stegräknare som fattas. Jag hade tänkt mig den här: https://www.outdoorexperten.se/p-14370-silva-ex-connect.aspx

Problemet är bara hur jag placerar den på ett bra sätt utan att alla polare ser att jag använder en stegräknare ? Upplagt för att dom ska tracka mig lol


   
Citera
Ämnesetiketter

pizzaface:

Problemet är bara hur jag placerar den på ett bra sätt utan att alla polare ser att jag använder en stegräknare ?

hällorna på byxorna kanske, eller byxlinningen om du inte har hällor


   
SvaraCitera

en stegräknare kan ju inte hjälpa dig gå ned i vikt


   
SvaraCitera

pizzaface:

modellkropp

Subjektivt.

pizzaface:

Skor har jag redan så nu är det bara en smidig stegräknare som fattas.

Varför måste du ha en stegräknare? [tard]

pizzaface:

Problemet är bara hur jag placerar den på ett bra sätt utan att alla polare ser att jag använder en stegräknare ?

Sätt den i plånboken, om du har den med dig, annars som EHD sa.


   
SvaraCitera

Vad har du för telefon? Det brukar finnas stegräknare till nyare modeller som kan köras i bakgrunden så att du kan använda telefonen samtidigt. Då syns det heller inte.

pizzaface:

men jag har inte direkt en modellkropp

För att ha modellkropp behöver du lite muskler. Men det finns ju olika modeller. Vissa skinny as hell och andra muskelberg, vissa är tom tjocka.


   
SvaraCitera

Aldrig fattat det där.
Varför i hela friden vill man veta hur många steg man tar?

Typ mest onödiga informationen som finns [tard]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Varför i hela friden vill man veta hur många steg man tar?

Så att man ser när man nått sitt mål. Vissa har svårt att motivera sig och det kan hjälpa att sätta upp mål då. Tex, "Jag är nöjd när jag har rört på mig(gått) så här mycket".

Yippii om man klarar det!

Fasen! Nu kör vi femhundra steg extra nästa dag! Yeah! om man inte klarar det.

Typ, du kommer aldrig nå dina mål om du inte har några. Enligt mig är det tragiskt att inte ha mål i sitt liv.


   
SvaraCitera

Eftersom det är en ganska kall årstid nu borde det väl inte vara några problem att hålla din stegräknare dold? du springer väl inte runt i tajta linnen och sånt nu[rolleyes]

Dennis:

Det brukar finnas stegräknare till nyare modeller som kan köras i bakgrunden så att du kan använda telefonen samtidigt.

Finns i lite äldre modeller också som har några år på nacken[y]

Floppsen:

Varför i hela friden vill man veta hur många steg man tar?

1. För att man ska kunna se hur många steg man tar en vanlig vardag
2. För att man ska kunna gradvis utöka hur många steg man tar = få mer motion
Kan ju vara svårt att veta annars, och det kan vara en bra motivation![rolleyes]


   
SvaraCitera

Pumpkinface:

För att man ska kunna se hur många steg man tar en vanlig vardag

Pumpkinface:

Varför i hela friden vill man veta hur många steg man tar?

Pumpkinface:

2. För att man ska kunna gradvis utöka hur många steg man tar = få mer motion
Kan ju vara svårt att veta annars, och det kan vara en bra motivation![rolleyes]

'r väl bara förfasen att gå längre? [tard]


   
SvaraCitera

Du kan väl räkna själv, med tanke på att du är tjockis så kommer du ju ändå inte behöver kunna räkna till mer än 10 typ[confused]


   
SvaraCitera

Håller med övriga talare om att stegräknare är en av de konstigaste prylar som finns. Om du går i en timme kan du vara helt säker på att du gått ungefär lika många steg som igår när du gick en timme. Använd en klocka eller gå en viss sträcka bara.


   
SvaraCitera

Floppsen:

'r väl bara förfasen att gå längre?

Pumpkinface:

det kan vara en bra motivation!

[y]

Horrorshow:

konstigaste

Finessen är ju att man kan planera och gradvis trappa upp motionen. Jag framhåller fortfarande motivationsfaktorn som den viktigaste.


   
SvaraCitera

Pumpkinface:

det kan vara en bra motivation!

nej


   
SvaraCitera

Dennis:

Typ, du kommer aldrig nå dina mål om du inte har några. Enligt mig är det tragiskt att inte ha mål i sitt liv.

Använd mer olivolja i din kost (som salladsdressing, drick rent etc)


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Använd mer olivolja i din kost (som salladsdressing, drick rent etc)

Va? Skall han bli tjock och berusad?! Vad menar du?


   
SvaraCitera