Aviseringar
Rensa alla

Stellify - vad betyder det?


Ämnesstartare

Vad betyder "Stellify"?

Som i "I Steffify". Det finns en låt med Ian Brown som heter "Stellify", det går inte att slå upp någonstans heller.


   
Citera

Colour Television:

Som i "I Steffify". Det finns en låt med Ian Brown som heter "Stellify", det går inte att slå upp någonstans heller.

Finns nog ingen direkt svensk översättning som jag känner till, inte helt lätt att förklara utan att det låter för flummigt heller. Men typ "förvandlas till en stjärna" eller "bli ett med en stjärna/planet/himlakropp/whatever". Något i den stilen skulle jag säga.

Fantastiskt trevlig låt för övrigt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Finns nog ingen direkt svensk översättning som jag känner till, inte helt lätt att förklara utan att det låter för flummigt heller. Men typ "förvandlas till en stjärna" eller "bli ett med en stjärna/planet/himlakropp/whatever". Något i den stilen skulle jag säga.

Aha då förstår jag kanske lite bättre på den där texten låten har ^^

Horrorshow:

Fantastiskt trevlig låt för övrigt. [y]

Han är awsome!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Finns nog ingen direkt svensk översättning som jag känner till, inte helt lätt att förklara utan att det låter för flummigt heller. Men typ "förvandlas till en stjärna" eller "bli ett med en stjärna/planet/himlakropp/whatever". Något i den stilen skulle jag säga.

Aha då förstår jag kanske lite bättre på den där texten låten har ^^

Horrorshow:

Fantastiskt trevlig låt för övrigt. [y]

Han är awsome!


   
SvaraCitera

Colour Television:

Han är awsome!

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom och hans sologrejer. Stone Roses är bland det bästa som finns men Ians egna grejer är lite mystiska må jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom och hans sologrejer. Stone Roses är bland det bästa som finns men Ians egna grejer är lite mystiska må jag säga.

Han har i alla fall gjort massor av bra låtar genom åren, allt han gjort är ju inte bra. Men han är väldigt experimentell som musiker, det är få som låter som honom.
Det är väll Beck som kan gå åt hans håll fast Ian är bättre.


   
SvaraCitera

Colour Television:

Han har i alla fall gjort massor av bra låtar genom åren, allt han gjort är ju inte bra. Men han är väldigt experimentell som musiker, det är få som låter som honom.Det är väll Beck som kan gå åt hans håll fast Ian är bättre.

Jo, Ian kommer alltid vara min husgud tack vare åren med stone roses.


   
SvaraCitera