Aviseringar
Rensa alla

Stepen King


Ämnesstartare

Har författarporträtt i skolan och har valt att skriva om Stephen King. Några böcker att rekomendera? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Flickan som älskade Tom Gordon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the body


   
SvaraCitera

IT, grymt bra bok som är lite halvkuslig. [shake] Bag of bones finns det en som heter oxå och den ska oxå vara bra tydligen. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Art:

Flickan som älskade Tom Gordon

Den är väldigt bra, framför allt på engelska.

Drakens ögon är bra, det är ingen typisk King, utan den ligger mer åt fantasyhållet.

Rasande Rose, Desperation, Den gröna milen, Raseri (skriver under pseudonym dock)

Han har några bra novellsamlingar med: Varulvens år, Mardrömmar.


   
SvaraCitera

yourockmyworld:

Har författarporträtt i skolan och har valt att skriva om Stephen King. Några böcker att rekomendera?

Läs alla om revolvermannen!

(Det mörka tornet)


   
SvaraCitera

Lida är självklar.
Pestens tid och Christine.
Signal är gudomlig.
Läs Att Skriva med. Hälften instruktionsbok och hälften biografi.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Desperation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pestens tid är kronan på hans karriär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A7X_Synyster:

Lida är självklar.

Har läst, och fattar fortfarande inte vem Conan Doyle är eller den här Sherlock Holmes xD

A7X_Synyster:

Pestens tid

Jo, vill läsa den... men har inte tid att läsa 700 sidor xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste någon fantasybok av honom en gång den var asbra har dock glömt bort namnet.


   
SvaraCitera

yourockmyworld:

Jo, vill läsa den... men har inte tid att läsa 700 sidor xD

Man har alltid tid för en bra bok. Men vill du läsa en kortare Stephen King så läs för allt i världen inte The Mist, sämsta boken jag läst.

Läs istället Den gröna milen som är en samling noveller om 5. Tror dock den ska finnas i "samlingsvolym".

Vill du hellre läsa novellsamlingar så har han skrivit en med 13 st i tror jag. Kommer dock inte ihåg namnet men det är iaf 13 skräcknoveller varav några är skrämmande bra. 😀


   
SvaraCitera

läste talismanen för väldigt länge sen, kommer inte ihåg så mycket av den men kommer ihåg att jag tyckte den var bra..


   
SvaraCitera

Är inte så jätteförjust i Stephen Kings skrivsätt, men en bok som jag tycker är helt okej är Carrie. Sen ska vi inte sticka under stolen med att Misery "Lida" är grymt bra..


   
SvaraCitera

yourockmyworld:

Jo, vill läsa den... men har inte tid att läsa 700 sidor xD

Om du inte har tid att läsa en tjock bok tycker jag att du ska läsa Carrie.


   
SvaraCitera