Aviseringar
Rensa alla

Sterilisering


Ämnesstartare

Jag funderar seriöst på att sterilisera mig när jag fyller 25 år.
vad tycker ni om att man steriliserar sig frivilligt??


   
Citera

Lite av en förhastad slutsats.


   
SvaraCitera
Åtta

Folk får väl göra vad de vill. Dock ser jag inte riktigt varför man inte bara kan använda preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eemelii:

vad tycker ni om att man steriliserar sig frivilligt??

bättre än att bli tvingad till det, dock är det något jag aldrig skulle göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

dock är det något jag aldrig skulle göra

säg inte det, kan ju finnas sjukdomar som gör att du blir steriliserad för att ha en chans att överleva [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

säg inte det, kan ju finnas sjukdomar som gör att du blir steriliserad för att ha en chans att överleva[no-no]

som vilken? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

som vilken?

antag att du får ngn form av cancerform kring äggstockarna, cellgift ger ingen verkan, du kan nu välja att få strålbehandling som onekligen kommer sterilisera dig, eller att dö av cancer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

antag att du får ngn form av cancerform kring äggstockarna, cellgift ger ingen verkan, du kan nu välja att få strålbehandling som onekligen kommer sterilisera dig, eller att dö av cancer

okej, du har rätt[cry]
men jag kommer aldig sterilisera mig bara för steriliserandets skull. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Folk får väl göra vad de vill. Dock ser jag inte riktigt varför man inte bara kan använda preventivmedel.

det är ju klart man kan göra det men dom verkar ju inte vara pålitliga någon av dom. folk som använt skydd har ändå blivit gravida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Lite av en förhastad slutsats.

kanske det men jag vet att jag inte vill ha barn så varför inte göra det då när de är lagligt att göra det när man är 25 eller äldre.


   
SvaraCitera

Eemelii:

Åtta: Folk får väl göra vad de vill. Dock ser jag inte riktigt varför man inte bara kan använda preventivmedel.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Eemelii:

kanske det men jag vet att jag inte vill ha barn så varför inte göra det då när de är lagligt att göra det när man är 25 eller äldre

Och klimakteriet kommer som en chock efter det.


   
SvaraCitera

Eemelii:

kanske det men jag vet att jag inte vill ha barn så varför inte göra det då när de är lagligt att göra det när man är 25 eller äldre.

Det vet du fan inte när du är 19. Livet kan förändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helt ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wulf Dragonheart:

Det vet du fan inte när du är 19. Livet kan förändras.

jag anser att jag ellre steriliserar mig än att åka på preventivmedel som inte skyddar en. jag vet knappt vad jag vill jobba med, bor ännu hemma och har aldrig haft kille.
så jag har några år att tänka ännu på det


   
SvaraCitera