Aviseringar
Rensa alla

Sterilisering


Ämnesstartare

Har funderat lite kring det här med sterilisering. Nu är jag inte sexuellt aktiv, men om jag nu skulle bli så överväger jag att sterilisera mig. Varför? Jag vill inte ha barn, jag tänker inte få barn. Känns som att de flesta har åsikter kring just detta. "Tänkt om du vill skaffa barn senare dåååå?????????"

Kan lista de anledningar till att jag överväger att sterilisera mig om det skulle behövas.

# Vill inte binda upp mig i 18 (minst) år. Även om jag inte har en aktiv del i barnets uppfostran kommer jag att få betala underhåll i minst 18 år. Kommer även med stor sannolikhet komma andra sorts krav också.

# Om jag nu skulle vilja vara en aktiv del i barnets uppfostran, så kan jag ju glömma det om jag och mamman i fråga inte kommer överens. Kvinnan har i princip all makt när det gäller barnen. 9/10 kvinnor vinner vårdnaden om sina barn. Känns som att det vore mindre roligt både för mig och barnet/barnen att hamna i en vårdnadstvist..

# Jag skulle vara en otroligt dålig förälder. Jag är lat och saknar all form av självdisciplin, skulle inte kunna vara någon bra förebild alls. Tycker det finns nog med dåliga föräldrar där ute.

Vad tycker ni andra om sterilisering? Skulle ni kunna tänka er att sterilisera er?


   
Citera
Ämnesstartare

Tur att man barn är något man slipper tänka på, inte bara dåligt med att bli dissad av alla tjejer[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du ska sterilisera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du hinner ändra dig en massa ggr under dina fertila år. Du är ju faen bara 21.
Hade hoppats att detta var en superbra tråd om vilka i samhället som borde steriliseras. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du hinner ändra dig en massa ggr under dina fertila år.

Nackdelarna överväger fördelarna hur man än vrider och vänder på det tycker jag. Ser i dagsläget inga fördelar alls med barn. Har svårt att tro att jag skulle "upptäcka" någon fördel med barn som skulle blåsa bort allt det dåliga.

isola:

Du är ju faen bara 21.

Kan inte ens sterilisera mig (om jag inte gör det själv då) innan jag är 25. Så har 4 år till på mig att bestämma mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill oxå kastrera mej, operera ut äggträden och babybagen.
Har frågat, men fick ej.

Vet att man får sterilisera sig, men då knipsar de bara äggledarna så man har mens iaf, fett meningslöst. Tror åldersgränsen är 25.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte mer än [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Kan inte ens sterilisera mig (om jag inte gör det själv då) innan jag är 25. Så har 4 år till på mig att bestämma mig.

Ja, men att du ens tänker så nu.

Buddah:

Nackdelarna överväger fördelarna hur man än vrider och vänder på det tycker jag. Ser i dagsläget inga fördelar alls med barn. Har svårt att tro att jag skulle "upptäcka" någon fördel med barn som skulle blåsa bort allt det dåliga.

Att du hittar någon du älskar som skulle bli en bra mamma? Fast det är ju inte skäl nog iof. Att du skulle bli totalt ensam som gammal? Fast ja..
Eller ah du kanske har rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja. Fast som du skriver så måste man väl vara minst 25 för att få göra det.
Om inte äldre, men jag tror säkert att du har rätt.
Men det är ändå inte säkert att du faktiskt får sterilisera dig, hur sjukt det än låter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Men det är ändå inte säkert att du faktiskt får sterilisera dig, hur sjukt det än låter.

Man måste få godkännande från en kurator först. Tror inte det skall vara några problem.

isola:

Att du hittar någon du älskar som skulle bli en bra mamma?

För jag vill verkligen förstöra ett förhållande med någon jag älskar genom att skaffa barn ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

För jag vill verkligen förståra ett förhållande med någon jag älskar genom att skaffa barn ;p

Det kan ju växa sig starkare då också, man vet ju aldrig.


   
SvaraCitera

Tråkigt. Men bra för dig. Jag vet inte varför, men jag tycker inte om människor som inte gillar barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det kan ju växa sig starkare då också, man vet ju aldrig.

Värt att "testa" alltså. Om det inte fungerar så kommer det ju att bli skitbra ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju fortfarande ung. Hade tyckt att det vore lite naivt att sterilisera sig nu. Man kan ju undra varför också, får du verkligen ligga så mycket? Och om du nu är en player tycker jag att du borde ta tag i det problemet istället. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Man kan ju undra varför också, får du verkligen ligga så mycket?

[tard][tard][tard] det blir barn om man bara ligger en gång också vettu


   
SvaraCitera