Aviseringar
Rensa alla

Sticka ut


Ämnesstartare

Hallå! Vet inte om jag skriver i rätt kategori men vafan, Ändra annars? Det är så här att jag inte får sticka ut av morsan och farsan nu till valborg, för pappa såg mig imorse köpa lite roliga saker att ha till valborg. Men jag har hört att det finns en lag som säger att dom inte får tvinga mig att stanna hemma, Dom får bara ha synpunkter på vad dom tycker tills jag är 18. [confused]


   
Citera

De får inte tvinga dig nej. Men de har rätt att ta alkoholen av dig om du är under 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret! Men om jag köpt 2 g brass och några öl, då har jag gjort något kriminellt, dån har dom väll rätt att hålla mig inne?


   
SvaraCitera

DayserEyes:

Men jag har hört att det finns en lag som säger att dom inte får tvinga mig att stanna hemma

Under deras tak gäller deras regler [cute] så länge de ej är skadliga för dig.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men dom får inte hindra mig att sticka ut från tomten?


   
SvaraCitera
Åtta

DayserEyes:

Ja men dom får inte hindra mig att sticka ut från tomten?

Nej. De har ingen juridisk rätt att frihetsberöva dig. Däremot bör du respektera de regler som gäller i deras hem, om du vill mottaga andra privilegier såsom fickpengar, tvättade kläder, o.s.v.


   
SvaraCitera

DayserEyes:

Ja men dom får inte hindra mig att sticka ut från tomten?

Är du under 18 så är jag rätt säker på att de får det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DayserEyes:

Men om jag köpt 2 g brass och några öl, då har jag gjort något kriminellt, dån har dom väll rätt att hålla mig inne?

Föräldrar är ju inte samma sak som poliser...
Men du förtjänar nog lite husarrest i vilket fall som helst.


   
SvaraCitera

äshdå, säg typ "hejdå jag ska till ica och köpa godis" eller nåt. och så stänger du av mobilen och åker och super ändå. så brukade jag göra när jag var minderårig[party]


   
SvaraCitera

DayserEyes:

Men jag har hört att det finns en lag som säger att dom inte får tvinga mig att stanna hemma

Nej.


   
SvaraCitera