Aviseringar
Rensa alla

Sticka utomlands med LVU


saju
 saju
Ämnesstartare

Jag kom ut från låst utrednings avdelning för en månad sen och är nu placerad i träningslägenhet i en stad där jag inte känner någon, 30 mil hemifrån. Nu är det såhär att jag inte är speciellt pigg på att sitta kvar här och ruttna, så jag undrar om det är någon som har koll på hur allvarligt man ser på LVU efterlysningar i Spanien och Danmark?
Har jag fel om jag antar att de inte letar speciellt aktivt eller är de väldigt restriktiva? Jag är myndig btw.
Seriösa svar, ni som har koll och erfarenhet, tack!


   
Citera

Hade en kompis som gjorde ungefär samma sak. Han flydde till Danmark men åkte fast då han bodde i Malmö... Var du bor betyder allt. Bor du långt från DK är det helt säkert och jag skulle tro att Spanien alltid är säkert. Se bara till att inte åka utanför EU.

Eftersom jag också fått LVU kastad i ansiktet på mig av folk jag trodde jag kunde lita på vill jag bara säga detta : Lycka till!


   
SvaraCitera

Gör det inte, du kommer att bli helt utlämnad, pank och utan skyddsnät. Du kommer att få det hundra ggr värre sedan.
Lyssna inte på korkskallar som säger att du ska.


   
SvaraCitera

isola:

Gör det inte, du kommer att bli helt utlämnad, pank och utan skyddsnät. Du kommer att få det hundra ggr värre sedan.
Lyssna inte på korkskallar som säger att du ska.

Jag tror inte du har varit den situationen då flykt från allt känns som en utväg. Jag säger inte att Saju bör åka men om hon vill det så tycker jag att man bör hjälpa henne. Jag vet hur det känns att vilja sticka från allt. Har suttit och allvarligt funderat på att gå med i främlingslegionen bara för att få komma bort.


   
SvaraCitera

zekrish:

Jag tror inte du har varit den situationen då flykt från allt känns som en utväg.

Jo, och det är precis därför som jag säger att hon inte ska göra det.

zekrish:

Jag säger inte att Saju bör åka men om hon vill det så tycker jag att man bör hjälpa henne.

Nej. Det förlorar hon själv på.

zekrish:

Jag vet hur det känns att vilja sticka från allt.

Det vet de flesta med trasslig barndom.


   
SvaraCitera