Aviseringar
Rensa alla

Stickningar på kroppen


Ämnesstartare

Hej!
Jag har fått ett problem och undrar vad det är.
Mitt problem är att jag har börjat att få stickningar på kroppen
som sedan resulterar i röda fläckar och det blir mest på bröstet och upp emot halsen.
Det uppstår när jag tex anstränger mig eller om jag har för mycket kläder på mig och det blir för varmt. Det kan också uppstå när det är varmt ute och jag är i solen för länge.
Det börjar med att det sticker och sedan blir det som små eller halvstora röda fläckar, det försvinner när jag tex tar sköljer mig med kallt vatten eller går in i skuggan.
Jag har inte gått till doktorn än men skulle bli jätte glad
om någon kanske vet vad det är? och vad jag kan göra för att ska försvinna?

Tack så mycket!


   
Citera
Ämnesetiketter

jarreman:

Det uppstår när jag tex anstränger mig eller om jag har för mycket kläder på mig och det blir för varmt. Det kan också uppstå när det är varmt ute och jag är i solen för länge.

Låter helt normalt.


   
SvaraCitera

Capture:

Låter helt normalt.

Har aldrig varit med om något sådant?


   
SvaraCitera

Harpya:

Har aldrig varit med om något sådant?

Är ju många som blir röda på bröst och hals när de tränar eller blir varma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså jag tycker det är skitjobbigt kan ju inte vista mig i solen utan att bli röd och få massa fläckar, ser ju förjävligt ut[cry]


   
SvaraCitera

jarreman:

asså jag tycker det är skitjobbigt kan ju inte vista mig i solen utan att bli röd och få massa fläckar, ser ju förjävligt ut

Det kanske hjälper att använda solskyddsfaktor? Hudkräm?

Stickningarna kanske du bör kolla upp, lät lite konstigt.
Läkaren vet kanske hur du kan dämpa rodnaden också, vem vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske är allergisk mot något? eller så blir du bara röd när du blir varm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte allergisk mot ngt, vet faktiskt inte varför längre, dags att gå till en läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja ät Magnesium/ testa andra mineraler. Brukar vara vanligt i samband med träning om du får negativa effekter så som finnar, svettningar, utslag etc att du har brist på sådant!


   
SvaraCitera

Nässelutslag är något man kan få av värme/träning/mat/stress/dålig sömn. Man kan få det från en av dessa saker eller av en blandning. Värme och sol är en vanlig anledning.
Vissa får detta. Vissa, en gång i livet andra får leva med det. Dessa utslag kan finnas kvar allt från några minuter till flera veckor.
Men testa antihistaminer innan du drar ut i solen. Finns receptfritt på apoteket.. helt vanliga pollenallergitabletter. De kan göra att du inte får utslag.

Om det nu är nässelutslag du har, men vad vet jag. Kolla upp det på nätet, finns rätt mycket inf. (Tabletterna heter Lorotadin eller nåt, billiga med.[smile]


   
SvaraCitera