Aviseringar
Rensa alla

Stjärntecken


Ämnesstartare

Tror ni på stjärntecken och så vidare..? 

Det finns massa böcker man kan läsa om där det står fakta om hur alla stjärntecknen är som person, där det står vilka stjärntecken som passar bäst ihop på ett vänskapligt sätt, kärleksmässigt etc. Jag själv är en stor beundrare inom sådant och tycker det är jätte intressant, men vad tycker ni? Tror ni på sånt? 


   
Citera

ser såna saker då och då på tumblr
gillar inte sånt, för det får mig att känna att jag bara är sån jag är för att jag är född på ett visst datum


   
SvaraCitera
mynona

Jag gjorde det när jag växte upp. Just därför kan jag fortfarande ta det på allvar när jag är desperat gällande något jag inte kan påverka. Jag gillar inte detta, jag tror på att man kan och måste forma sitt eget liv, och astrologi stämmer inte överens med min uppfattning om hur livet är ordnat. Ogillar därför astrologi. Men läser det ändå då och då. Tar det som står i horoskopen på allvar enbart när jag är nojig och desperat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är en kul grej. Men jag tror nog inte värst mycket på det.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är nonsens, och alltid beskrivet i vidaste ordalag för att alla skall kunna känna igen sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är intressant men tror inte på det. Men är fortfarande envis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men det är roligt med kategorier


   
SvaraCitera
reben

nä för jag o min pojkvän ska passa jättedåligt ihop enligt Stjärnorna fast d tkr jag faktiskt inte dom har me o göra

fast ibland kan jag tka de e kul med astro typ läser om mitt soltecken o ba wow jag e så jävla cool tur jag inte blev född för tidigt o blev en kräftloser 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa människor funkar man ju superbra ihop med, vissa andra mindre bra och viss inte alls. Om det sedan har med astrologi och stjärntecken att göra vet jag faktiskt inte. Men tar man hänsyn till samtliga planeter inkl soltecken och ascendent så - JA! 
Vet själv att jag funkar väldigt bra med vatten- och jordtecken och mindre bra med luft- och eldtecken. Är själv vatten (skorpion).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror man på stjärntecken så är det inte stjärntecknet/soltecknet som är det viktiga... Det är hela horoskopet då du föddes som sägs påverka hur du utvecklas so person.

Du kan t.ex. vara jungfru men vara mkt som en vädur. 

Har varit intresserad och antar att det är för att jag alltid varit intresserad av människor/beteenden. + att jag är människa = gillar att kategorisera & förstå. iaf så släppte jag det så fort jag märkte att det finns en hel del som inte vet när de är födda. dessutom, sm sagt, spelar inte stjärntecknet så stor roll egentligen så länge man inte vet under vilken tid på dygnet personen är född. så det hela känns för stort för att involvera sig i.
men det är en kul grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera