Aviseringar
Rensa alla

Stocholm central


Ämnesstartare

Tjaa! på söndag om en  vecka ska jag resa till hörnäsand  o  jag ska byta  på Stocholm central o jag har ALDRIG varit där så jag vet inte hur de kommer gå! men har någon utav er varit där? mitt tåg heter Sundsvall. Min farsa sa att det finns 3 plan vilka  av dem plan ska jag vara på? snälla hjälp mig !! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Hur ska vi veta vilket plan du ska va på? Det står på biljetten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden made me so confused


   
SvaraCitera

gå till centralhallen, där finns tavlor som visar vilket spår tåget ska gå ifrån. är du osäker på vilket tåg det är, kolla på tågnummer och/eller avgångstid. när du vet vilket spår det går från, kolla runt dig efter skyltar som anger samma spårnummer. (nästan) varje perrong har två spår, du ser vilken som är vilken på skyltarna.

allt som allt så är det väldigt enkelt att hitta. stockholm c är väldigt logiskt och välskyltat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är väl medveten om att du måste göra byten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Du är väl medveten om att du måste göra byten?

Jag tror hela tråden handlar om just ett byteRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså wut? vad menar du med plan? plan som flygplan eller plan som våning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag tror hela tråden handlar om just ett byteRodnar

Jag menar i Hudiksvall-sundsvall. Och i Sundsvall måste han byta igen
om han inte fixat nå lyx då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är jättebra skyltat som playern påpekade, du lär hitta! angående din personliga avgång så kan vi med uppgifterna inte hjälpa dig mer än att påpeka hur det står när ditt tåg ska lämna centralstationen på din biljett och det bruka inte ske att det är mer än en avgång per tidpunkt.


   
SvaraCitera
torg1

100 gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Jag menar i Hudiksvall-sundsvall. Och i Sundsvall måste han byta igen
om han inte fixat nå lyx då

Du måste inte byta innan sundsvall på alla tåg, det beror på. Och i sundsvall finns det inte så många spår att välja blandBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Du är väl medveten om att du måste göra byten?

ja jag vet är inte dum heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

   

Getrekt:
asså wut? vad menar du med plan? plan som flygplan eller plan som våning?

jag menar våningar men vart ligger den där tavla  där man ser alla tågen vilken vilken våning är den på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tåget mot Hudiksvall-Sundsvall-Umeå brukar oftast gå borta vid där Arlanda Expresstågen går. Har tyvärr glömt bort vad de spåren heter. Men det står på din biljett. Annars är det bara att fråga dom på tåget eller på centralstationen om hjälp. 

schim:

Jag menar i Hudiksvall-sundsvall. Och i Sundsvall måste han byta igen
om han inte fixat nå lyx då

Går tåget till Sundsvall som han säger i trådbeskrivningen och han ska till Härnösand så måste han ju byta i Sundsvall, som du säger. 

Danne_cars:

jag menar våningar men vart ligger den där tavla  där man ser alla tågen vilken vilken våning är den på?

Den tavlan finns mitt inte i stationshuset. 


   
SvaraCitera

Gå på allihopa för att vara säker .


   
SvaraCitera