Aviseringar
Rensa alla

Stocholm central


Ämnesstartare

rogernw:
Tåget mot Hudiksvall-Sundsvall-Umeå brukar oftast gå borta vid där Arlanda Expresstågen går. Har tyvärr glömt bort vad de spåren heter. Men det står på din biljett. Annars är det bara att fråga dom på tåget eller på centralstationen om hjälp. 

Går tåget till Sundsvall som han säger i trådbeskrivningen och han ska till Härnösand så måste han ju byta i Sundsvall, som du säger. 

Den tavlan finns mitt inte i stationshuset. 

Vad hade UM varit utan mannen som reder ut våra problem? BlinkHjärta
Rogernw.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

jag menar våningar men vart ligger den där tavla  där man ser alla tågen vilken vilken våning är den på?

Jag bor i Göteborg, hur ska jag veta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Vad hade UM varit utan mannen som reder ut våra problem? BlinkHjärta
Rogernw.jpg

Tog ett tag innan jag hittade min profilbild..... Snygg bild och tack så mycket xD 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: mitt tåg heter Sundsvall

fan va nice namn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Tåget mot Hudiksvall-Sundsvall-Umeå brukar oftast gå borta vid där Arlanda Expresstågen går. Har tyvärr glömt bort vad de spåren heter. Men det står på din biljett. Annars är det bara att fråga dom på tåget eller på centralstationen om hjälp. 

Går tåget till Sundsvall som han säger i trådbeskrivningen och han ska till Härnösand så måste han ju byta i Sundsvall, som du säger. 

Den tavlan finns mitt inte i stationshuset. 

o det är väl vid mitten  våningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

o det är väl vid mitten  våningen?

Beror på hur man ser det. Samma våning som SJ Lounge, SJ resebutik, Teknikmagasinet osv. 
Det är den ovanför Jernhusens bagageförvaring. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Beror på hur man ser det. Samma våning som SJ Lounge, SJ resebutik, Teknikmagasinet osv. 
Det är den ovanför Jernhusens bagageförvaring. 

såg på nätet att de Sundsvall tåget gick på spår 8  går det alltid där varje år de byter väl inte spår kommer de vara spår 8 nästa söndag med för de kan jag ju bara gå till spår 8


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

såg på nätet att de Sundsvall tåget gick på spår 8  går det alltid där varje år de byter väl inte spår kommer de vara spår 8 nästa söndag med för de kan jag ju bara gå till spår 8

Om det kommer avgå från spår 8 nästa söndag ser du på din biljett. Men oftast gör det det. Har när jag utforskat centralen sett att tågen norr ut kan avgå från spåren på andra sidan SL pendeln också. Men det hör till det ovanliga skulle jag säga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men är det att att hitta till   tavla där det  står alla tåg o det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

istocholm central


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: det finns 3 plan vilka  av dem plan ska jag vara på? snälla hjälp mig !! 🙂

Läs på skyltarna när du kommer dit vilket spår tåget avgår ifrån osv.. i värsta fall kan du la ba fråga ngn som arbetar där lr så? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: men är det att att hitta till   tavla där det  står alla tåg o det?

Det finns sådana tavlor överallt typ :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Går tåget till Sundsvall som han säger i trådbeskrivningen och han ska till Härnösand så måste han ju byta i Sundsvall, som du säger.

Alltså det e typ bara 4 mil eller ngt sånt mellan h-sand och sundsvall, i värsta fall får han la fortsätta sin resa cyklandes på E4an lr ngt, är la inte hela världen heller.   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack   alla för tacksam hjälp det löser sig 🙂


   
SvaraCitera