Aviseringar
Rensa alla

Stockholm i mitt hjärta


Ämnesstartare

Stockholm:

För att Stockholm är BÄST Hjärta

håller med om det men man behöver inte vara fientlig mot ickestockholmare för det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Vilken stadsdel är bäst? Jag funderar på att flytta till Östermalm.

Oj, har du råd till det då? Lägenheterna där är ju rätt dyra.

Jag bor i Vasastan och tycker det är väldigt trevligt här.

Stekaren: Vart i Stockholm är den? Får man komma?
MVH fullblodsstockholmare

Nära Hötorget typ. Om du får komma? Inte min fest så kan inte säga något om det, men kan fråga. Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm: Oj, har du råd till det då? Lägenheterna där är ju rätt dyra.

Vasastan går också bra, lägenheter är dyra överallt tycker jag. Inte mycket dyrare på Östermalm än andra delar av innerstan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

håller med om det men man behöver inte vara fientlig mot ickestockholmare för det!

Anser inte att jag är fientlig. Vill bara inte höra annat än stockholmska i tv och radio och tycker att folk som flyttar hit ska anpassa sig till den stockholmska kulturen och även resten av Sverige rent allmänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm:

Anser inte att jag är fientlig. Vill bara inte höra annat än stockholmska i tv och radio och tycker att folk som flyttar hit ska anpassa sig till den stockholmska kulturen och även resten av Sverige rent allmänt.

Stockholm:

Du har inte rätt att yttra dina åsikter om du inte är från Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Vasastan går också bra, lägenheter är dyra överallt tycker jag. Inte mycket dyrare på Östermalm än andra delar av innerstan.

Jo, sant. Skitsvårt att få tag på lägenheter här. T.om för att få en lägenhet i förorten måste man stå i kö i flera år. För många icke-stockholmare som ockuperar våra lägenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina: Du har inte rätt att yttra dina åsikter om du inte är från Stockholm.

Nej, men jag tycker inte det är att vara fientlig. Då Sverige styrs från Stockholm är det också stockholmare som ska ta sådana beslut och då är jag inte intresserad av icke-stockholmares åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm:

Jo, sant. Skitsvårt att få tag på lägenheter här. T.om för att få en lägenhet i förorten måste man stå i kö i flera år. För många icke-stockholmare som ockuperar våra lägenheter.

2/3 av alla hyresrätter säljs med svartkontrakt. Så hyresrätter är inget att satsa på i Stockholm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm:

Nej, men jag tycker inte det är att vara fientlig. Då Sverige styrs från Stockholm är det också stockholmare som ska ta sådana beslut och då är jag inte intresserad av icke-stockholmares åsikter.

våran demokrati innebär att vi har valkretsar och mandater i rikstagen från hela sverige


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Adam?

Nej, men han är cool.

Zerafina:

våran demokrati innebär att vi har valkretsar och mandater i rikstagen från hela sverige

Och det är helt sjukt. Naturligtvis ska bara infödda stockholmare få fatta beslut som rör Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm: Nej, men han är cool.

Adam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm:

Oj, har du råd till det då? Lägenheterna där är ju rätt dyra.

Jag bor i Vasastan och tycker det är väldigt trevligt här.

Nära Hötorget typ. Om du får komma? Inte min fest så kan inte säga något om det, men kan fråga. Hur gammal är du?

Fråga. Är 22


   
SvaraCitera
Chanel

Stockholm:

Du har inte rätt att yttra dina åsikter om du inte är från Stockholm.

Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara en liten del av sveriges befolkning bor i stockholm, majoriteten som inte gör de skulle inte få vara med i besluten som rör deras land?

Stockholm:

Nej, men han är cool.

Och det är helt sjukt. Naturligtvis ska bara infödda stockholmare få fatta beslut som rör Sverige.


   
SvaraCitera