Aviseringar
Rensa alla

Stockholm Pride i politiken


Ämnesstartare

Ensamvargen:

Varför känns det så typiskt att Sverige Demokraterna inte finns representerade alls?

tror inte de skulle vara särskillt välkomna[crazy]


   
SvaraCitera

SD ville komma men fick inte. Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

Jag hoppas folk tappar intresset för detta sjuka pedofiljippo som inte handlar om politik. Det handlar om att bryta ner grunden till allt mänsklig civilisation, kärnfamiljen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

acadi:

Det handlar om att bryta ner grunden till allt mänsklig civilisation, kärnfamiljen.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

SD ville komma men fick inte. Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

Verkar stämma.

Fyfan vad besviken jag känner mig just nu. Ska det inte finnas något parti som står upp för konservativa traditionella värderingar värderingar om kärnfamiljen i sverige? måste alla flörta med hbt-rörelsen? helvete alltså.

Och nej SD är för den delen inte sveriges mest bögvänliga parti. Hur har du fått för dig det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

D ville komma men fick inte. Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

Populism - och nej, de är inte det bögvänligaste partiet.[rolleyes]

acadi:

Det handlar om att bryta ner grunden till allt mänsklig civilisation, kärnfamiljen.

Roligt. Mänsklig civilisation...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

SD ville komma men fick inte. Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor pga deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid."

Finner det svårt att tro att dom är bögvänligast när dom inte tycker något mer än det uppenbara om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Kom ihåg att SD är sveriges bögvänligaste parti.

Nej, det är de faktiskt inte.


   
SvaraCitera

passaro:

Populism - och nej, de är inte det bögvänligaste partiet.

Deras partielit festar på gayklubbar, de har högtuppsatta medlemmar som är bögar och de har som ambition att vara det. Om de vill vara bögvänliga så är de det.

SD står för liberalism och anser att liberalismen är hotad av islamismen. Det är inte ett nationalistiskt parti.

Pride går ut på att könen och familjen ska upplösas och ersättas med könslösa individer som inte har någon familj eller bakgrund. Rotlösa konsumenter. Det är en attack på mänskligheten eftersom all mänsklighet har byggts på familjegrupper med en hetrosexuell struktur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

SD står för liberalism och anser att liberalismen är hotad av islamismen. Det är inte ett nationalistiskt parti.

Nej, SD finner du inom konservativa ramar och delvis nationalistiska.

Sedan att du som nationalist/nationaldemokrat tycker att de gullar med sionismen och annat som gör att du förkastar dem är irrelevant och blanda inte in det i din s.k analys över partiet.

acadi:

Pride går ut på att könen och familjen ska upplösas och ersättas med könslösa individer som inte har någon familj eller bakgrund. Rotlösa konsumenter. Det är en attack på mänskligheten eftersom all mänsklighet har byggts på familjegrupper med en hetrosexuell struktur.

Du är medveten om att det är 2011 nu va? Tror att Iran hade passat dig alldeles utmärkt, se så. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh jag hade fått gratis mackor om jag kommit dit [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Pride går ut på att könen och familjen ska upplösas och ersättas med könslösa individer som inte har någon familj eller bakgrund. Rotlösa konsumenter. Det är en attack på mänskligheten eftersom all mänsklighet har byggts på familjegrupper med en hetrosexuell struktur.

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljöpartiet är i alla fall väldigt noga med att delta i Pridefestivalen för att stödja HBTQ-folket! Ser inga konstigheter..


   
SvaraCitera

passaro:

Nej, SD finner du inom konservativa ramar och delvis nationalistiska.

Sedan att du som nationalist/nationaldemokrat tycker att de gullar med sionismen och annat som gör att du förkastar dem är irrelevant och blanda inte in det i din s.k analys över partiet.

Konservativa? På vilket sätt? Är partiet med ambitionen att bli gayvänligaste partiet och är allmänt nyliberalt för nationalistiskt eller konservativt?

De har sionismen och islam som sin huvudfråga. De vill upprätta ett officiellt samarbete med Israel. De säger att de inte har ett problem med kristen invandring. Man blir bannad från deras forum om man inte är Israel vän. De har många judar i partitoppen.

passaro:

Du är medveten om att det är 2011 nu va? Tror att Iran hade passat dig alldeles utmärkt, se så.

Iran är definitivt en motpol till det nyliberala. Men Jag kommer inte från en muslimsk bakgrund så jag tror inte det är för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Konservativa? På vilket sätt? Är partiet med ambitionen att bli gayvänligaste partiet och är allmänt nyliberalt för nationalistiskt eller konservativt?

Partiet är i grunden mer konservativt än vad dom är nationalistiska. att dom inte skulle vara konservativa är helt nonsens du tagit ur tomma intet. frågan är snarare, vad är det som inte gör dom konservativa? Vi vill fortfarande ha belägg för att du påstår att SD skulle vara ett gay-vänligt parti. vad jag vet så det just det partiet som visat sitt starkaste förakt till HBT-rörelsen.

sionismen är ingen huvudfråga. den har däremot fått allt mer utrymme genom dom prominenta bröderna ekeroth som stärkt sina positioner inom partiet och som parallellt håller en fond ihop och håller seminarier för att allmänbildning av islam. Jag finner det dock fortfarande irriterande att man talar mer om israels rätt till eget land framför oss svenskar och vårt utträde ur EU (som är något dom är helt ensamma med tillsammans med vänsterpartiet)

I modern tid har den konservativa rörelsen frontat sig som israel-vänliga. Det faller sig logiskt då man delar samma Judeo-kristna värdegrund. Det har också blivit som en motpol till ytterhögerns och yttervänsterns vurmande för Palestina. Man står upp för traditionella värderingar och förändringar i samhället ska ske i en långsam process. Det är vad konservatismen innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Partiet

Bra skrivet.[y]


   
SvaraCitera