Aviseringar
Rensa alla

Stockholm Smokefest 2009!


Ämnesstartare

Eftersom jag hittade en tråd om detta på google, men när man trycker på den så finns den inte. Så jag antar att den blev stäng.
För att klargöra.
Vi uppmanar INGEN till lagbrott!

Varför är Sverige kulturellt efterblivet när det kommer till cannabis? Amerikaner, araber, spanjorer och t.om. kanadensare har någon form av kultur kring cannabis. De som röker gör det som en normal del av vardagen eller helgen. I Sverige, däremot, är det få som röker och när det väl röks är det mer sekretess än inom vapenhandeln.

Men det ska det bli stopp på! Någon varm helg under sommaren 2009 kommer människor från nord och syd samlas i huvudstaden för att skapa Sveriges första allmänna rökfest! Munchies, skön musik och cannabisrökare i alla åldrar och från alla möjliga vägar i livet!

Det första man tänker på är givetvis att polisen kanske hälsar på. Man ska dock komma ihåg att under förra "Global Marijuana March" hade polisen fått order om att inte gripa personer som röker cannabis. Under demonstrationen rökte flera personer offentligt men endast en alkoholiserad medelåldersman som tyckte att vi skulle "ge fan i braj" fick poliskontakt.

Det är helt enkelt dålig publicitet för polisen att anhålla personer bara för att de röker cannabis. Det är ett slöseri på samhällets resurser och ger en dålig bild av myndigheten. Vi respekterar polisen och ber därmed polisen respektera oss.

Vi uppmanar INGEN till lagbrott och om man vill vara helt säker på att man inte kommer åka fast kan man röka "Spice", "Genie" eller något annat lagligt cannabissubstitut. Dessa örtmixer innehåller syntetiska cannabinoider, det vill säga laboratorieframställa kemikalier med ungefär samma egenskaper som hos THC (det aktiva ämnet i cannabis). Den som inte vill köpa en hel påse Spice (eftersom det eventuellt är farligare än cannabis) kan få köpa en Spice-joint på plats för cirka 20 kr. Att röka Spice en enda gång, för att kunna delta i Smokefest, kommer inte orsaka speciellt stor skada.

Den som röker Spice begår inte ett brott och kan därmed inte åka fast. Lagen säger att man bara kan bli tvingad att ge blodprov - som upptäcker cannabisbruk inom 24 timmar. Det vill säga, ifall man avstår från att röka cannabis dagen innan Smokefest så är det omöjligt att åka fast.

Så ja, räkna med en bergsprängare med Bob Marley-musik, mycket käk och godis, en varm sommarkväll och givetvis människor som rökt precis lika mycket som du! Det kommer bli 2009 års trevligaste och mest cannabisinfluerade upplevelse!

Frågor och svar

När ska jag komma till Smokefest?
Den 19 Juli 2009, det vill säga söndagen vecka 29. Smokefest börjar klockan 16:20 och slutar klockan 20:00. Dock kommer folk komma dit lite innan och stanna kvar tills lite senare.

Var hålls Smokefest?
Rålambshovsparken i Stockholm. T-bana: Fridhemsplan eller Thorildsplan (båda är lika nära). Karta på Eniro.se. Vi möts i närheten av den vita statyn.

Kan jag röka cannabis?
Eftersom cannabis fortfarande är olagligt i Sverige uppmanar vi ingen att röka cannabis. För att undgå lagen finns cannabissubstitut som "Spice" och "Genie".

Hur många kommer?
Det är omöjligt att svara på. Informationen om Smokefest kommer att nå tiotusentals cannabisintresserade runtom i landet genom Cannabisera.se, Cannabis.se, Flashback.info och andra cannabisrelaterade sidor. Man kan alltså räkna med att Smokefest kommer bli årets största cannabisevent!

Vem anordnar Smokefest?
Ingen. Smokefest är ett tillfälle för människor att mötas och röka gräs. Det behövs ingen central ledning. Smokefest är en picknick dit alla är välkomna.

Finns det någon åldersgräns?
Ja, 18 år.

Be there!


   
Citera
Ämnesstartare

Töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Töntigt.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och som vanligt är det sjuk hype på diverse flumforum, men när det kommer till kritan så är det inte mer än 20-3 pers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testosterone:

Varför?

Cannabiskultur är, enligt mig, pervers. Cannabis i sig är det dock inget fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Och som vanligt är det sjuk hype på diverse flumforum, men när det kommer till kritan så är det inte mer än 20-3 pers.

Bara jag kommer försöka få med mig ca 5-10 pers och jag hoppas att ni gör det samma 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antiantiliberal:

jag hoppas att ni gör det samma 🙂

Nej, verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, orka? gief vattenfestivalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer definitivt vara där, drar med mig cirkus 10-15 polare med.


   
SvaraCitera

Lyckatill boys o glöm inte gruppkramas polisen kan ta folk 1 och 1 men en hel klunga är omöjlig att flytta.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fängelsedräkt:

Kommer definitivt vara där, drar med mig cirkus 10-15 polare med.

Härligt, samma här!


   
SvaraCitera

Sälja spice på plats? Hahaha, grattis spice kommer bli olagligt mycket snabbare tack vare detta. Spice är redan klassat i t.ex. tyskland så det är bara en tidsfråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkPsycho:

Sälja spice på plats? Hahaha, grattis spice kommer bli olagligt mycket snabbare tack vare detta. Spice är redan klassat i t.ex. tyskland så det är bara en tidsfråga.

Det ända tillfället som en sådan lag skulle kunna börja verka är den 1 juni (tror jag), och då måste man ha röstat om det innan, vilket ju brukar ta ett tag. Plus att man inte direkt vet så mycket om drogen (som t.ex. dxm) för att göra det olagligt på så kort tid.
Även om det mot förmodan skulle bli olagligt så finns det ju andra cannabissubstitut, så oroa dig inte 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda jag inte förstår är åldersgräns på allmän plats.


   
SvaraCitera

antiantiliberal:

Vi uppmanar INGEN till lagbrott!

Det räcker inte med den parollen när inlägget annars är ganska subtilt uppmanande till det - för herre min je du kallar't smokefest.

antiantiliberal:

"Spice", "Genie"

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

antiantiliberal:

Den som inte vill köpa en hel påse Spice (eftersom det eventuellt är farligare än cannabis) kan få köpa en Spice-joint på plats för cirka 20 kr.

Reklam.


   
SvaraCitera