Aviseringar
Rensa alla

STOCKHOLMS LOKALTRAFIK


Ämnesstartare

Har ni några mysiga historier om Stockholms lokaltrafik så skulle jag gärna vilja höra.
Jag bor söder om Stockholm och bussarna SKA enligt tabellen gå ungefär 1-2 gånger i timmen, ibland kommer den 15 minuter för tidigt, ofta 10-20 minuter för sent. Det har även hänt att bussarna kommer i rätt tid men ÅKER FÖRBI mig där jag står. Jävla svinerier.

Sen har man ju fått vänta på nattbussar i flera timmar ibland när man ska hem från sena kvällar i stan. Hatar att lägga ner flera tusen per år för att kunna åka med idioterna, men jag har inte mycket val som 17årig student.

De har väl jobb och arbetstider som alla andra de som jobbar för SL. Vad är det som ger dom rätten att bara skita i allt?

Idag kom jag till tågstationen och var lycklig för att jag inte skulle behöva vänta allt för länge på bussen som skulle komma 10 minuter efter att jag anlänt, men då läser jag: INSTÄLLD.


   
Citera
Ämnesstartare

Hatar bussarna, är man tidig så är dom försenade. Är man sen så är dom tidiga [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja bussarna suger


   
SvaraCitera

Bussarna suger här i Göteborg också, hatar Pesttrafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring och klaga. Notera alla gånger dom kommer sent eller kör förbi. Vilken tid, hållplats, bussnummer etc så du har något att gå på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bussarna är bra. I alla fall där jag bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Bussarna är bra. I alla fall där jag bor.

Och tågen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Och tågen.

Jag åker aldrig tåg. [smile]

Men att nattbussen från stan en lördagskväll som oftast går med tjugominuterstrafik. Det är guld. [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag bor i Norrland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan knappast klaga på busstiderna här, går fyra ggr i timmen vardagar, och de kommer alltid i tid?.. Det jag stör mig på är om t.ex. pendeltåget är sent fem minuter så åker vissa ändå, även fast typ alla dess passagerare kommer ifrån pendeltåget. Någon gång hände det på vintern och jag skulle fått vänta en timme på nästa buss.. och det var sen kväll och mörkt. Lackade som fan.

Men busstiderna är ju helt underbara, när jag bodde i dalarna gick bussen DIREKT hem till mig en gång i timmen och på lördagar/söndagar ALDRIG.


   
SvaraCitera

hästpojken:

Vad är det som ger dom rätten att bara skita i allt?

De har inte rätt att skita i det. Ett tips är att du flyttar hit till norrort dvs Täby-Danderyd. Här kommer de alltid i tid. Nackdelen är väl att vi inte har lika mycket kollektivtrafik som ni i söderort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag bor i Norrland.

I sundsvall?


   
SvaraCitera
Åtta

Michee:

I sundsvall?

Inte nu längre. Luleå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får du inte busskort av skolan?

jag har väldigt sällan problem med sthlm's lokaltrafik, tycker den fungerar utmärkt och då åker jag kommunalt varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Inte nu längre. Luleå.

OKäj. Jag hade landställe i sundsvall förut[party]


   
SvaraCitera