Aviseringar
Rensa alla

stöjda motsatta partier för att slippa Sd?


Ämnesstartare

om högern får mindre procent röster än vänstern så skulle jag utan problem i god sportsmansanda rösta på vänstern trots att jag tillhör högern för att slippa Sd och få en mer seriös politik. skulle du med det?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag bryr mig inte


   
SvaraCitera

Såklart man röstar vänster, vill ju vara så långt ifrån SD som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag bryr mig inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

Stödj Piratpartiet (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu är det ju inte ens klart vilket block dom kommer att gå med i, även om det lutar klart mot den borgerliga sidan.

Jag skulle aldrig få för mig att börja rösta på ett parti som jag inte sympaiserar med bara för att kunna stänga ute ett annat parti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag ser överhuvudtaget inte SD som något direkt hot mot något? Att jag röstar på någon annan gör ju inte SD mindre, eller?

Och Mona som statsminister, jag ryser vid blotta tanken... [shake]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

om högern får mindre procent röster än vänstern så skulle jag utan problem i god sportsmansanda rösta på vänstern trots att jag tillhör högern för att slippa Sd och få en mer seriös politik.

Hur kan du veta vilka som får flest röster innan valet är över?


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej jag skulle aldrig kunna röster höger oavsett vad som händer. Det går ju inte att lita på opinionsundersökningar heller, tänk så är de fel (vilket de ofta är) och 50% av vänsteranhängarna röstar höger. Inte särskilt genomtänkt...


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

nej (Du röstade på detta alternativ)

StenenSven:

Nej jag skulle aldrig kunna röster höger oavsett vad som händer.

Vill ju inte skita där jag äter [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan rösta vänster, utan att det har något med SD att göra. Därför röstar jag inte i din poll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

skulle du med det?

Ja, jag skulle med att du gjorde det; rösta på vänsterblocket för att få en seriösare politik.
Höhöh

Det där var tråkigt, här kmr ett mer seriöst svar

[x] Nja

Jag skulle inte inför nästkommande val göra det draget, men om jag fann situationen lönlös skulle jag kanske, högst möjligen kunna göra det.
Steget att byta parti inom det egna blocket är inte så lång, men det skulle å andra sidan inte förändra något i det här fallet. Jag är lite tveksam när det gäller att byta block; skulle behöva sätta mig ner och fundera ett bra tag först.

Eloge till dig för intressant frågeställning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Stödj Piratpartiet (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Hur kan du veta vilka som får flest röster innan valet är över?

vet inte, ponera mest en möjlighet, principen är densamma oavsett vem som vinner. det tråden handlar om är om du kan stödja något du inte stöjder, inte vem som vinner (läs rubrik)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Ingen större skillnad mellan Alliansen och SD trots att de själva vill ge sken av det. SD är bara mer ärliga med sin rasism.


   
SvaraCitera