Aviseringar
Rensa alla

Störa sig på någon vid matbordet


Var också sådär när jag var deprimerad. Nu:

internet:

stör mig mest på vad folk äter


   
SvaraCitera

bara rapar.


   
SvaraCitera

Är sjukt känslig för smask-ljud. Får okontrollerbara tics och rysningar i hela kroppen, ungefär som vissa får när man klöser naglarna mot en raspig yta.

Jobbigt.
Brydde mig dock mer förr än vad jag gör nu, även om det fortfarande är sjukt störigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Var också sådär när jag var deprimerad. Nu:

Så det kan vara en reaktion på en depression?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

Sagitta: Var också sådär när jag var deprimerad. Nu:

Så det kan vara en reaktion på en depression?

EDIT: Att man stör sig på andra alltså...


   
SvaraCitera

headswithroll:

Så det kan vara en reaktion på en depression?

Ja, man kan vara extra känslig för störande ljud.


   
SvaraCitera

Ogillar när folk smaskar.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Är jag extremt överkänslig eller lider jag av någon störning? Känns inte normalt :s

Känner precis som du, hatar när mamma tuggar och när pappas sambo sväljer. Pappa pratar med mat i munnen och blir vansinnig och jag anmärker på detta dessutom har han en ovana att gå och hosta/harkla sig hela tiden utan anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juland17:

Känner precis som du, hatar när mamma tuggar och när pappas sambo sväljer. Pappa pratar med mat i munnen och blir vansinnig och jag anmärker på detta dessutom har han en ovana att gå och hosta/harkla sig hela tiden utan anledning

Förut, när jag var yngre, tyckte jag att mina päron bara var pinsamma. Men nu går jag ständigt och irriterar mig på deras beteenden. Jag antar att det hör till min/våran ålder - men ändå, det är fruktansvärt drygt. Inget man kan styra över.


   
SvaraCitera

skaffa öronproppar hahahahahah[crazy][crazy]ahahahahhaahaa


   
SvaraCitera

Om man stör sig på någon blir allt den gör störande, är no personerna och inte bordsskicket som är felet.


   
SvaraCitera

Oj. Ta det lugnt. Börja boxas eller något så att du får ur dig den där ilskan.


   
SvaraCitera

det ligger nog inte i själva tuggandet.

stereo total:

Börja boxas


   
SvaraCitera

Jag är för upptagen av att äta för att kunna höra hur de andra äter. Min pappa har en tendens att suga in maten i munnen istället för att lägga gaffeln i mun och tugga maten som normalt folk. Det låter rätt så mycket om man lyssnar, men jag hör det aldrig.
Har lärt mig att "stänga av" irriterande bakgrundsljud för att kunna koncentrera mig på det jag gör. Oerhört bra i de flesta situationer.

Det låter hemskt mycket när jag tuggar. Avskyr att äta chips bland folk, för jag vet att det hörs mer än vad jag tror. : s


   
SvaraCitera

HAAHHAAHHAH tandlös 😀

stör mig på när min kompis äter chips, hon tuggar så hårt fastän det inte är nödvändigt och det låter helt cp haha
tur att jag sällan träffar henne


   
SvaraCitera