Aviseringar
Rensa alla

Stötta ex som blivit dumpad av annan?


Ämnesstartare

Skulle det vara rätt om jag erbjöd mig mitt ex, som blivit dumpad av sin förra tjej, att prata om det. Om han inte vill så accepterar jag ju det, men är det rätt av mig att ens erbjuda mig?


   
Citera

om ni står nära varan som vänner så är det väl det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om ni står nära varan som vänner så är det väl det

om vi inte gör det då? och att han försöker få tillbaka mig nu när han är singel.


   
SvaraCitera

canthurrylove:

om vi inte gör det då? och att han försöker få tillbaka mig nu när han är singel.

då skulle jag avråda dig från det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då skulle jag avråda dig från det

okej, tack!


   
SvaraCitera

Erbjud honom tröst sex istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PHilippaPH:

Erbjud honom tröst sex istället.

Det känns ganska okänsligt.. Men jag vill ha honom tillbaka, så jag vet inte vad jag ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter svårt. Om jag tänker på hur det skulle varit för mig så hade jag nog sagt ja, göra ett nytt försök, en omstart. Men då är man oftast en ny människa, och man har inte utvecklats tillsammans, det blir helt enkelt inte som det varit. Men vem vet, kanske tom kan bli bättre, beror helt på. Man måste ju ta risker.

Sedan beror det väl lite på hur länge ni varit ifrån varandra osv. Och en massa andra faktorer..

Ska jag säga vad du borde göra har jag inget bra svar. Att avstå är ett säkert val, utan risker eller fördelar, men det andra valet är fullt av de bägge.

Du får nog fundera mest varför du vill ha honom tillbaka, är det för att du saknar honom, för att du saknar känslan eller bara för att du helt enkelt känner dig ensam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Davve:

Du får nog fundera mest varför du vill ha honom tillbaka

Jag vill veta om det någonsin kommer leda nånstans mellan oss. Vi har inte pratat på typ 11 månader, men han har nu tagit kontakt igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

canthurrylove:

Jag vill veta om det någonsin kommer leda nånstans mellan oss. Vi har inte pratat på typ 11 månader, men han har nu tagit kontakt igen.

Hm.. tja, jag har ingen aning faktiskt. Go ahead and try säger jag. Du blir en erfarenhet rikare vare sig det går dåligt eller bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Davve:

Du blir en erfarenhet rikare vare sig det går dåligt eller bra.

Tack för svaret, och du har rätt.
Och om jag inte provar så kommer jag alltid undra vad som kunde ha hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

canthurrylove:

Och om jag inte provar så kommer jag alltid undra vad som kunde ha hänt.

Precis.

Det ska nog gå bra ska du se [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker dock det låter lite illa att han vill ha tillbaks dig just nu när hans ex dumpat honom. Du vill väl inte bli hans rebound-tjej?

canthurrylove:

Jag vill veta om det någonsin kommer leda nånstans mellan oss.

Hur länge var ni ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trasigajeans:

Hur länge var ni ihop?

En och en halv månad typ.

Trasigajeans:

Tycker dock det låter lite illa att han vill ha tillbaks dig just nu när hans ex dumpat honom. Du vill väl inte bli hans rebound-tjej?

Nej, men jag vet att han gillade mig förut.. Och det var ju varken hans eller mitt fel att han blev kär i en annan just då..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera