Aviseringar
Rensa alla

Stoppa lagningen


Ämnesstartare

Har ni också stött på Stoppa lagningen-kampanjen? Tycker ni också att den känns lite... konstig, bara?
Den här:

Image

De verkar ha dragit igång kampanjen igen häromkring, med för mig nya affischer med texten "Gör inte min dotter/son en tjänst!", och i bakgrunden en bild på en tjej/kille som skrattar och verkar ha roligt.

Om de oanade konsekvenser som inträffar när jag ger alkohol till unga är att de har roligt och att min hypotetiska dotter har sex så ser jag inte problemet.

Dessutom verkar kampanjen vara riktad till föräldrar till tonåringar som köper ut åt andra tonåringar än sina egna. Är det verkligen en så stor grupp av de som langar?

Vad tänker ni om det?


   
Citera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vad tänker ni om det?

"din dotter är oskuld, men när hon druckit av vinflaskan du gav din son så vågar de nog gå hela vägen"


   
SvaraCitera

ja den är konstig. varför dra in sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

"din dotter är oskuld, men när hon druckit av vinflaskan du gav din son så vågar de nog gå hela vägen"

"din hund är fortfarande oskuld, men när den druckit av vinflaskan du gav din son vågar de nog gå hela vägen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde bara bolaget gjorde sånt där..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Om de oanade konsekvenser som inträffar när jag ger alkohol till unga är att de har roligt och att min hypotetiska dotter har sex så ser jag inte problemet.

Grejen är väl den att det kanske inte blir så där roligt roligt, utan mer.. ofrivilligt roligt. T.ex. att man blir så pass full att man däckar medan alla andra har roligt med en ..

mediakatt:

Är det verkligen en så stor grupp av de som langar?

Spela roll. Det förekommer ju? Ska man utesluta den gruppen bara för att den är liten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl värre saker man kan råka göra på fyllan...... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

"din hund är fortfarande oskuld, men när den druckit av vinflaskan du gav din son vågar de nog gå hela vägen"

"din dotter är fortfarande oskuld, men när du druckit av flaskan hon köpte dig så vågar ni nog gå hela vägen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Att ge alkohol till unga kan ge oanade konsekvenser"

Den där var bara hemsk, som att det är hemskt och skamligt för tjejer att ligga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha shit.. tänk om ens barn skulle njuta av livet..


   
SvaraCitera

Dålig kampanj.

Tycker det var mycket bättre att jag fick av mina föräldrar än att jag drog ner till turkaffären å köpte där [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Den där var bara hemsk, som att det är hemskt och skamligt för tjejer att ligga...

ligga kan man göra i kyrkan. när man super så super man. tycker att det är större fel med alkoholkulturen än med langningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Grejen är väl den att det kanske inte blir så där roligt roligt, utan mer.. ofrivilligt roligt. T.ex. att man blir så pass full att man däckar medan alla andra har roligt med en ..

Det var ju inte det scenatiot som målades upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, vafan. Fattar inte. [shake] Får bara den där skylten till att handla om att dottern kommer ha sex med sin bror/sina bröder?


   
SvaraCitera