Aviseringar
Rensa alla

Stoppa Matchen!


Om man bojkottar allt med Israel kommer det vanliga folket att lida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade det inte varit en sketen facebook grupp så hade jag trott att det var seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Det står klart och tydligt i texten också att det är ens mål. Vi ska göra samma sak idag som mot Sydafrika på 70-talet. Sydafrika gav vika bland annat på grund av att vi stoppade en tennismatch i Sverige.

[tired]


   
SvaraCitera

OF 5:

hade det inte varit en sketen facebook grupp så hade jag trott att det var seriöst

Alltså vad är det oseriösa? Det är inte bara nån jävla sketen facebook-grupp det är en kallning till en demonstration/blockad för att stoppa matchen som ska spelas nån gång 6-8 mars. Mer info ska komma närmare matchen spelas....

Mawns:

[tired]

Det är ju sant. Alla blockader, bojkotter osv mot Sydafrika fick dem att överge apartheid. Många bäckar små...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Alltså vad är det oseriösa? Det är inte bara nån jävla sketen facebook-grupp det är en kallning till en demonstration/blockad för att stoppa matchen som ska spelas nån gång 6-8 mars. Mer info ska komma närmare matchen spelas....

jag hoppas att du ansträngde dig lika mycket vid os i kina


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Det är ju sant. Alla blockader, bojkotter osv mot Sydafrika fick dem att överge apartheid. Många bäckar små...

Så du ser inte de uppenbara skillnaderna mellan Sydafrika och Israel som kommer gör den här aktionen lönlös?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kunde inte brytt mig mindre


   
SvaraCitera

OF 5:

jag hoppas att du ansträngde dig lika mycket vid os i kina

Kina krigar inte mot någon?

Mawns:

Så du ser inte de uppenbara skillnaderna mellan Sydafrika och Israel som kommer gör den här aktionen lönlös?

Nej jag ser inga som helst "uppenbara" skillnader, berätta gärna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Kina krigar inte mot någon?

det är ju också en tolkning[tired] dom utrotar bara sin egna befolkning men annars är det bra


   
SvaraCitera

OF 5:

det är ju också en tolkning[tired] dom utrotar bara sin egna befolkning men annars är det bra

Det gör de ju knappast i någon större utsträckning idag än vad USA gör.

Du kan inte jämföra det med detta. Visst jag skulle gärna sett vi bojkottat OS.


   
SvaraCitera

Ska ni stå och skrika som galningar utanför om matchen blir av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Nej jag ser inga som helst "uppenbara" skillnader, berätta gärna.

1.Medan apartheid var mer ett förtryck så är den här konflikten helt klart ett krig mellan två faktioner.

2. Israel backas av väldigt infytelserika och mäktiga länder i den här frågan. När de har stöd från USA så tror jag att de faktiskt rent ut sagt skiter i om deras tennislag får spela här eller inte

3. De som slåss i kriget är fanatiker. Fanatiker bryr sig i första hand om fiendens död, i andra han sitt syft, och i tredje hand sitt liv. Även om du får Israels befolkning på fall så kommer det inte hindra fanatikerna från att fortsätta kriga.

4. Det här handlar inte om rasism. Det här är bara idiotiskt våld.

Ägna tid och energi åt något som verkligen gör någon nytta istället. Det här leder ingen vart.

asdor:

Det gör de ju knappast i någon större utsträckning idag än vad USA gör.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bojkotta Gaza!
Bojkotta Libanon!

Patetiskt. Det är tur att den svenska regeringen inte är lika idiotisk som den svenska vänsterrörelsen. För då skulle vi väl rättmätligen bli bojkottade av såväl USA som Israel på grund av rasistisk och antisemitisk politik.


   
SvaraCitera

Mawns:

1.Medan apartheid var mer ett förtryck så är den här konflikten helt klart ett krig mellan två faktioner.

Nej, 800 döda mot 13 döda är inte ett krig, det är en massaker. Israel utövar apartheid mot Palestinierna.

Mawns:

2. Israel backas av väldigt infytelserika och mäktiga länder i den här frågan. När de har stöd från USA så tror jag att de faktiskt rent ut sagt skiter i om deras tennislag får spela här eller inte

Japp det är ju klart, men USA stödde ju även Sydafrika innan omvärldens tryck blev för stort. Det är sådana här aktioner som sätter press på alla att agera mot Israels förtryck.

Mawns:

3. De som slåss i kriget är fanatiker. Fanatiker bryr sig i första hand om fiendens död, i andra han sitt syft, och i tredje hand sitt liv. Även om du får Israels befolkning på fall så kommer det inte hindra fanatikerna från att fortsätta kriga.

Jaha? Om Israel slutar förtrycka det palestinska folket så ska du nog se att fanatikerna också försvinner efter ett tag. Just nu föder man bara ännu mer fanatiker.

Mawns:

4. Det här handlar inte om rasism. Det här är bara idiotiskt våld.

Vilken underbar analys du har. Det måste vara den sämsta analys jag någonsin läst.

Vad ska du göra för att stoppa massakern på Palestinierna? Men det går alltid bra att klaga på andra som verkligen gör något!


   
SvaraCitera

Blade Runner:

på grund av rasistisk och antisemitisk politik.

Tss....[rolleyes]

Börjar inte antisemitism-kortet att bli lite utspelat? Jag menar alla araber är ju också semiter, inklusive palestinierna...

Men det visste du säkert inte?


   
SvaraCitera