Aviseringar
Rensa alla

STOR UM OMRÖSTNING OM KLIMATAVTALET I KÖPENHAMN


Ämnesstartare

Anarkandi:

B) 350 ppm (Du röstade på detta alternativ)

Ska man göra något, kan man likaväl göra det ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sån där umröstning hahahahahahahahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

En sån där umröstning hahahahahahahahaha

...........................

pffahahahahah

irl reaktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

B) 350 ppm (Du röstade på detta alternativ)

Av alternativen.

Det som behövs nu är en sänkning med 80% fram tills 2015-2020 och en 100% sänkning till absolut senast 2050 om man ska förhindra de enorma klimatkonsekvenser som även en temperaturhöjning på bara 2 grader kommer innebära. Detta är inte möjligt i ett kapitalistiskt system då detta bygger på ständig tillväxt och expansion när det som egentligen behövs är än sänkt tillväxt och avindustrialisering av ekonomin. Det är däremot långt ifrån omöjligt. Redan idag finns prototyper för bl.a. vattendrivna bilar och annan teknik som skulle kunna stabilisera dagens klimatkaos. Det är dock inte ekonomiskt lönsamt för de företag och storkapitalister med tillräckliga förmögenheter att investera i detta, eftersom att kortsiktiga vinster är de enda lönsamma inom den ständigt tillväxtberoende kapitalismen och sådan teknik tar tid att utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

En sån där umröstning hahahahahahahahaha

Wanking BC:

...........................

pffahahahahah

Agerade exakt likadant [bigsmile]

Bash a Brat:

Det som behövs nu är en sänkning med 80% fram tills 2015-2020 och en 100% sänkning till absolut senast 2050

Bra sagt, jag använde endast alternativen som man röstar om på COP-15. Ingen vågar prata om något mer radikalt än 45% eftersom USA inte ens har stöd för en 20% minskning på hemmaplan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Bra sagt, jag använde endast alternativen som man röstar om på COP-15. Ingen vågar prata om något mer radikalt än 45% eftersom USA inte ens har stöd för en 20% minskning på hemmaplan.

ALBA-länderna krävde väl 80%? Eller åtminstone Bolivia? Men det var aldrig uppe för röstning vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

ALBA-länderna krävde väl 80%? Eller åtminstone Bolivia? Men det var aldrig uppe för röstning vad jag vet.

Sant. 1.5*C är det mest radikala mål som yttrats, men också 350 pg.a organisationen 350 och allt. Få som pratar om lägre mål, även om det vore lämpligt att våga vara mer radikala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

X) 890ppm+ (Du röstade på detta alternativ)

Anarkandi:

Senaste gången temperaturen höjdes med 6*C dog 95% av allt liv på jorden ut.

Rensa ut patrasket!


   
SvaraCitera

bygg ett frysmonster som reglerar temperaturen då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera