Aviseringar
Rensa alla

Stor vit finne? PANIK!!!


Ämnesstartare

Försök att hjälpa så gott ni kan så kan jag säga att jag är hur tacksam som helst! Läs ------

Jag och 6 andra ska festa i vännens lägenhet på lördag, och jag har fått en stor, vit och fet finne vid näsan. Den är vit, kan inte täcka den med smink för det blir bara gult och ser ut som snor. Det blir även värre om man täcker det med smink. Jag skulle tvätta min ansikte, sedan torkade jag mig på ansiktet med en handduk och plötsligt gick det vita bort, man kan säga att jag liksom tog bort finnen? Det var inget vitt kvar efter det, bara rött.

Nu har det gått 2 timmar och nu har det blivit en stor vit prick igen. Vill absolut inte klämma den för då kan det bli ett ärr. Någon som kan tipsa om vad jag ska göra? Kräm osv har jag redan tagit, något annat tips? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kläm den, tvätta sen. det finns ingenting annat att göra. den kommer växa inåt och bli en böld sen efter tjugo pr har du fortfarande en svart prick på det stället så klämmer du ut en 8 cm lång mörkgulgrå pormask.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sätt på plåster, säg att du åkte på smäll kväll1 innan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
kläm den, tvätta sen. det finns ingenting annat att göra. den kommer växa inåt och bli en böld sen efter tjugo pr har du fortfarande en svart prick på det stället så klämmer du ut en 8 cm lång mörkgulgrå pormask.

drömmer om detta typ varje natt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

drömmer om detta typ varje natt

det är det som händer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tips: duscha hett så vidgas poren lite. kläm försiktigt. upprepa tills den är ute om du kan se framsteg. får du inte ut kärnan, pormasken, så sluta. det hjälper inte alls att bara klämma ut bakteriemög då nytt snabbt uppstår om poren fortfarande är tilltäppt.

kolla om du har nån gel eller kräm med zink. det minskar svullnaden något. aco täckstift har det och vissa mjällshampoon har det. 


   
SvaraCitera
reben

den här tråd1 äcklade mej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
tips: duscha hett så vidgas poren lite. kläm försiktigt. upprepa tills den är ute om du kan se framsteg. får du inte ut kärnan, pormasken, så sluta. det hjälper inte alls att bara klämma ut bakteriemög.

tips från experten: pilla på den under hela dagen så att den blir infekterad och smutsig. kläm den framför en spegel så att du kan njuta. torka inte av spegeln om det skvätter eller dylikt på den. tvätta av. pilla mer. ta på cliniques punktbehandlare av finnar som svider så att du vill grina. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är det som händer

mitt rekord är typ 3 mm 🙁

har du sett solar comedones på youtube?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

mitt rekord är typ 3 mm 🙁

har du sett solar comedones på youtube?

mitt måste vara längre. ska mäta nästa gång. roligt när de ser ut som serpentiner. 

tror inte det. ska kolla nu och se om jag minns. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det har jag. fy. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

mitt måste vara längre. ska mäta nästa gång. roligt när de ser ut som serpentiner. 

tror inte det. ska kolla nu och se om jag minns. 

serpentinerna räknas inte, de är ju bara en kompakt massa som får sin form och längd när den spritsas fram ur huden.

gört


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ja, det har jag. fy. 

solar comedones är typ det nya jesus kristus imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

serpentinerna räknas inte, de är ju bara en kompakt massa som får sin form och längd när den spritsas fram ur huden.

gört

jag vet. har du någon favoritsort?

df rqp:

solar comedones är typ det nya jesus kristus imo

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag vet. har du någon favoritsort?

älskar när de knappt syns annat än som en minimal utbuktning eller förhårdnad, men kommer ut jättelätt och i intakt skick vid minsta tryck, rikligt missfärgade och solida till följd av oxidering genom dolda öppningar och fickor och kanaler .

sj?


   
SvaraCitera