Aviseringar
Rensa alla

Stora Bonde söker fru-tråden


Bell
 Bell
Ämnesstartare

mynona: fru låter käckt hurtigt, hustur ilustrerar hur gammalmodigt det är att gifta sig och förlöjligar titeln

Tror att det är för att man har tänkt på visan "Och bonden tar en fru, och bonden tar en fru, hej hopp.." Vilket iofs är sexistiskt att han tar henne utan att fråga..Kan du utveckla att det är gammalmodigt att gifta sig? 

isola: Uh 🙁 hittade hon någon till slut?

Tror inte det.. i sista avsnittet åker de på utlandssemester med en av aspiranterna och hennes resa med någon man, minns inte vad han hette, var hemsk! Hon ville inte dela rum med honom (som alla andra par gör på de där resorna för att de i princip är ihop redan) och de pratade knappt med varandra. Älskar hur pinsamt det är HjärtaBlink


   
SvaraCitera

Lex:

4-ever


   
SvaraCitera

isola:

Hittade han någon? Han verkar så sött bortkommen. Förstår inte alls dialekten dock.
Tyckte att han svarade "meduza" på frågan om han hade fler djur än grisar, vilket jag hoppas att han ej gjorde.

"Hur ere själv dåh?"""Eeeeeeeeeh ja re e grisarna å så e deh."


   
SvaraCitera

Bell:

Haha, underbart! Men det finns värre:

hur bäddar man in videon? Rodnar

åh, hon verkar social och trevlig men vad är det för män? vilka äckliga vibbar man får.


   
SvaraCitera

Bell:

Muppigt Party


   
SvaraCitera
mynona

Bell: Tror att det är för att man har tänkt på visan "Och bonden tar en fru, och bonden tar en fru, hej hopp.." Vilket iofs är sexistiskt att han tar henne utan att fråga..Kan du utveckla att det är gammalmodigt att gifta sig?

jovisst, förr i tiden var det förbjudet att ha ett förhållande utan att vara gift, nu kan man det så varför gifta sig, etc (jag har läst historia osv)


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

ceka92:

åh, hon verkar social och trevlig men vad är det för män? vilka äckliga vibbar man får.

Ja, eller hur? Lika med Marlene i årets säsong!

mynona:

jovisst, förr i tiden var det förbjudet att ha ett förhållande utan att vara gift, nu kan man det så varför gifta sig, etc (jag har läst historia osv)

Det är en del av vår kultur och har ju mest att göra med juridik, arv osv.. Det är ju en trygghet juridiskt sett och gör väl att man undviker bedrägerier antar jag. Men kan inte så mycket om partnerskapshistoria. Blink Många ser väl det dock som en stor romantisk gest, vilket även jag gör. Jag älskar bröllop! Allt behöver inte vara så byråkratiskt, de flesta gifter sig väl ändå för att visa att man vill höra ihop, tycker det är fint. Hjärta


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

isola:

Hahaha, konstigt klippt?? Hjärta


   
SvaraCitera

usch


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

ceka92:

usch

Ååååh, han passade ju bättre med Lena. De såg ut att tycka om varandra mer! Ledsen


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Hahahahhaha, vad sjukt!


   
SvaraCitera

Bell:

Ååååh, han passade ju bättre med Lena. De såg ut att tycka om varandra mer! Ledsen

ja och sorgligt samt helt uppenbart nog gillade inte tjejen honom, utan stack efter resan


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Sitter och tittar på reprisen av Bonde söker fru. Tycker Mats och Marlene var så gulliga denna vecka! GråterHjärta Hoppas hon väljer honom, tror att han är jättecharmig om han bara släpper loss lite Hjärta


   
SvaraCitera

Bell:

Hahahahhaha, vad sjukt!

hahaha. den stora fråga är varför dom vill filma han när han badar?? varför tillåter han det ens Skeptisk


   
SvaraCitera

Bell:

Hahahahhaha, vad sjukt!

hahaha men va fasiken 


   
SvaraCitera