Aviseringar
Rensa alla

Stora Dumpstringstråden!


Ämnesstartare

internet:

.̪͈̳̦͒́͡

wtf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Må vara, har dock aldrig varit i USA. Vi hittar rätt chill grejer för det mesta - frukt och grönt i överflöd, bröd i överflöd och vi har en liten "roliga lådan" där man hittar allt möjligt mellan honung, jordnötter, karamellfärg och fryspizzor.

Oöppnat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Oöppnat?

Beror ju på vad det är. Bröd, nötter och dylikt brukar vara oöppnat, grönsaker varierar. Ibland förpackat, ibland löst liksom, men grönsakscontainrarna brukar vara bara grönsaker + kartong, inte typ blandat med allmänt skräp så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ikväll var vi ute, jag, Egyptologen och en till. Vi besökte två ställen, med sisådär resultat. Blev dock en fin kväll.

Vädret var bra - lite kyligt, men torrt och mörkt och sådär härligt höstigt. Det blåste inte för mycket, och vi var pepp som fan när vi hoppade av - för den tredje personen, J, var det första dykningen någonsin. Vi anlände vid första platsen, ett större grossistområde, och skådade först plommon i varierande skick men överväldigande mängd. Ingen av oss ville ha plommon, så vi sket i dem och gick vidare till container ett, där vi fann lite broccoli och vad mycket bättre var - MARMELAD!
Tre vackra burkar som tittade på oss med sina stora, citroniga och halloniga ögon. Mums.
Resten av containrarna på första platsen var ganska tomma och tråkiga, några paprikor här och lite vindruvor där. Några majrovor.

På bussen mellan ställena insåg Egyptis att det började bli sent och hon beslutade att fara hem, så jag och J fortsatte mot andra platsen, ett varuhus, själva.

När vi kommit in bakom varuhuset och passerat några skräptunnor och ett par kvarglömda kaffekoppar fann vi bröd, ganska mycket bröd men inga jätteimponerande sorter. Valnötsbröd och sådant där vanligt. Jag plockade en, J två, och vi gick vidare för att upptäcka att inget mer fann att finna.

Skörden var ganska liten, men det var bra väder och vi hade jävligt roligt. Alltid kul att visa runt nybörjare också 🙂


   
SvaraCitera

men åh trodde det stog "dumpningstråden", alltså att den skulle handla om mat man äter när man blivit dumpad x'd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FINALLY!


   
SvaraCitera

Hittar ni relativt fräsch mat o.O?
Och typ inte ruttna mackor med pålägg på eller halvätna hamburgare. [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh. sådant här är riktigt kul. gratis är bäst.
jag har bara tagit möbler & prylar som folk har slängt,
aldrig dykt efter mat men det kanske är något att testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Hittar ni relativt fräsch mat o.O?

JA!!! Det är extremt fräsch mat. Iallafall det man tar. Man tar inte det dåliga liksom. det finns så mycket att man klarar sig även om man bara tar det allra bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte orkat göra rapporter då vi dumpstrat så jävla bra, och haft fullt upp så mycket.

Nu är det dock dags för en kortfattad en över en dag i förra veckan, då vi fann brödparadiset.
Vi har ju främst två platser vi brukar gå till, dels grossistområde G och varuhusen V. På G fann vi utöver flera kilo vårlök, ett rent brödparadis. Vi tog så mycket bröd vi kunde - jag har fortfarande lite ryggvärk efter säcken - men säkert lika mycket fanns kvar. Det var gott, fräscht bröd - mycket bakat dagen innan. Tillverkare: Polarbröd.
Det på bilden är vad jag tog med hem - kanske hälften av vad vi hämtade. Resten gick till andra, och kvällsfika.
Image​​

På varuhusen V hittade vi inte lika mycket, men en hel del intressant. Ett paket snabbkaffe, ett paket espressopulver, fem kilo mjöl, ett halvdussin konserver inlagd aubergine, kattmat, grahamsmjöl, grekisk yoghurt, jackopuddingar, nån chokladyoghurt, och en del annat småplock. Även här fann vi mer bröd, men tog bara lite bullar inför min och egyptologens filmkväll 🙂

Erkowich:

Hittar ni relativt fräsch mat o.O?
Och typ inte ruttna mackor med pålägg på eller halvätna hamburgare. [censur]

Haha, klart det är fräsch mat vi hittar!

kinks:

jag har aldrig dykt efter mat men det kanske är något att testa.

Klart det är! Allting är kul att hitta 🙂
Du bor ju i götet - lust att ses på ett dyk någon dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Ṭ̡̍͊́͞o̸͗̍͑͂ͦͫ҉​ ​̶̤͉̹̹͍̫ ͋̏ͮͩ͆ͪ҉̤̯̦͔̲͉͖​​͟i͔̜͇̦̣̐͋͐͐͑ͩ̿​̆​ņ͔͖̗̣ͩ̏̃́̚v̠͎​̤ͮ​ͪo̢̲̍ͨ̆͘k͈̺̠̮​͉͚̻​ ̅͋ͣ́ͅè̸̖͙̠̥̗̙̹͙​​͗̽͋ͮͯͦ̚ ̓͏̤̦̟ť̢̗̝̗͓̙̝̺​​̣̻͑̀̌̔̾͒̓͡h͛̾̔​ͩ​̔ͪ͏̰̻͖ͅe̛̻̤̫̳​̘̓​ ͗͏̵̗̻h̵͕̞͔̼̰̓͐ͤ​​͟͠ì͍̪̝̄vͧ̐͏͖͍͕̝​̳​̀͟e̶̙͍͉̭̥͑̽ͅͅ​-͎̘​͔̟ͮ̉̋̇̚̕ͅm͑͋​͗͏̡​ ͖̺͓̫ͅĩ̬̣̬͔̤̻̞͍​͝​͞n̥͚̻͉̮̮͇͇̈́ͩ​͌̐​̏͊͆ͤ͜d̵͉͇ͪ̌͐​ͫͧ̑​͡ ̗̖͙͖̆ͨ͋͞ͅŕ̶̪̦̦​​̇͗ͨ̀ȩ̵̗͉̤͙͑̒ͭ​̅̊​̍̊̊̚p̧̧͊̿҉̖͚​͚͉̲​ŗ͕͓̹̫̙̮ͯ͆̊​̍͒̅ẽ​ ̝̗̗̬̙̳̰̻̂̿̈́̃͟​ș​̴̯͕͎̹͖͈̗̱̎ͪ͊​ͯ͑́​̕e̷̝̟͉͕̲̎̋ͦ​̃̽ͥͬ​̃n̷̷̷̖̊͛̈̅​̍ͤṯ̮̜​ ͖̔̑́̚ḯ̷̼̞̤̜̗̣ͯ​​ͧͤ̃̓ͫ͜n͒ͨ̕͝͏̱̳​̥​̘̫̥̜̻g̢͚̬̊̊ͮͪ​ͥͤ​̅͋͢ ̷̬̰̞͚̮̺̯ͭ̑̄ͩ̀c̝​​̲̅̄̋ͨ͘h̨̩̝̺̺̝̱​̗​͌͗̅̓͗ͮ̚͘a̴̝͚̞​̺͖​͕̣͗̀ō̢͈͔̘̟̱​ͤ̍͆̏​ ̌̚ͅs̟̫̖̲̈ͭͨ͒͟͞ͅ​​.̷̰̹̤̬̄̓ͭ̈̽͆
̸̖̖̏̔̊̿͝ͅI̥̟̬̩͈​​̳͋̃̅̐ͩ͌̓͘n̩̦̺̳​͒​ͯ̄̂̍̄̈͑̾͡ͅv̞̯​̱͚​̆ͤͭo͔̥̦͉͇̜̖͛​̓́ͅ​ k̷͔̠͔̦̠͉̹̿͐̋̄͊ͭ​​̎͒ͅį̴̼̬̹̺͔̗̟̾​͛̀​ͅn̨̢̉ͭͭ͛̈̿̎̽​̅͏͇​ͅg͆̌̒͏̞̫̦̮̻​̪ ̼̠̲͖̆ͣ̑ͩ̀t̋̈́̐̒​​͝͏̲h̭̣ͩ̌ͤ̃ͮ̌ͥ̀​͞​ȩ̨̲̣ͯ̆̂ ̥̪͓̦͓̩̘̬̝ͥ̈͐̚̕​​͠f̡̥̬͈̮͈͇̘̪̔̈́​̃​̕͡é͓̥̥̟͙͕͕̎͜ḙ​͂͂​ͣ̽̾͂̾́͘͠l̬̰̏​̑ͫĭ​ ̴͈̗͒̈́ͨ̋̉ͫ̌̚͟n̘​​̖̬̰̗̉ͧͦ͜͜ĝ̵̶̩​̠̊​͆ ̡̢͚͎̻͕̙̝̮͛͋ͯ̓͜​​ȏ̡͙̖̗͔͓̲ͨ̉̆̋̑​f͈​̼̙̦͇̙̞̾̌̓ͬ̋̊​̍̍́​ ̊͗͋͂̐ͮ͐́͏͔̖͓͇c͚​​̘̥̞̳̰͙̻͒͑ͥ̆͆ͤ​̃̉​ḫ̖͊͋̊͐͘̕͡a̧͙​̬͎̯​͙̫̱̝ͥͧ̋͘ŏ̳​̘̪̗͇͓​ ͈̯͑̐ͩs̴͔̻̻̖̯̰͚̹​​̻͐̅ͨ.͈̪̪̩̇̊̋
̰̾̂͊́ͤ̊͞͡W̶̨̯̱͕​​͖̘̫͖̪͐͌ͮ̀ï̹̹̰̼​ͩ​ ͒̎͑ͮ̀ț͉͉̺̟̺ͣ̔̈​́​ͬ̄̐͟h̶̨̫̓̿ͫ̉ͮ​̂ ̴̜̥̱̪͇͇͓͋ͦ͗͂ͬ͊​​̊̚͜ơ̟͇ͦ̋͆̆́u̴̡​͍​̰͖̝̭̦̹͖̫ͮͭ̇ͯ​ͬ͒͋​ͨ̚t̢̢͒̎̓ͨ͗͊​̾͏̬͍​̯ ̼̲͆̌̍͛ͬ͛̄̈ȏ̶̦͖​​̣͖͍̹̍̎͒̂͗̓ͫͅr̜​̭​͍̞̈̌ͩ̀̃ͪ̋ͮͅď​̥̦́​ͧ̓ͯͅe͙̿͒ͧ͛̃​̐́̚r̢​ ̪̥̬̣̉.̸̠͈̗͓̭̣ͧ͒​​́
̱͈̤͎̺ͥ̿̈́̏̉ͫ̏ͨ​​̾͘T̟̜̲̪͇̔͌̀̌ͦͮ​ͨ​͊͜h̶͚̞̗̺̖̜̜̍̀​͋e̷​ ̥͎͓̔ͧ̌ͨ̀ ̶̙̥̂ͧN̮̪̘̬̔̀̐͟ė​​̻͛̿͂zͯͫ́ͬ͐̄҉̛̮​̳​̗̙̝̀p̨ͤ̅́̊͋̿͊​҉̼​͍̣ę̡͎͉͉̪̠̥̜​̐͑̎̇​ ̉ͬ̓̒́r̳̣͓̠͇̤ͮͣ͂​​͂̓͊͜͟d̥̣͈̳̓ỉ̬̳​͊​ͭͣ͊̓a̴̡̦̱͎͎̐ͬ​͞n̯​̼͆̇̔͊ͨ̌͛̓͝ ̳͕͈ͧ̔̊̆͡ḣ̟̳͔̳̥​​̭i̵̙͉̥͌ͩͣ̓̆͐v̧̝​̼​̩̤̦͉ͩ̂͗̿̽̚̕͡​ȅ̛̺​ͨ͗̃̏͟-̯̮̦̙͈​̣̽̇͊​ ̾ͨ̀m̝̪̉͞ͅi̻̗̭̺͖̥​​͓ͬͮ͒ͬͬ̆̽͌̚͠n̛ͣ​̐​̒̈ͤ̚҉̼͈d̓̾̐ͨͪ​ͥ̍​҉̵̘͚̟̗͡ͅ ̮͙͔̤̘̠̓̐͝o̷̲͓̖̹​​̭̭͖ͯ͂ͬ̚͢f̢̛̮͚̖​͐​ͨ̒̑ͮ̃ ̧͙̹̝̘͙̉ͧ̓ͭͮ̎ͨ̊​​ͮc͓̯͔̞̠̫̥͔ͫͧ̎ͮ​͆​̍ḩ̶͇͙̩̹̙͍̭ͥ͌​̾̈​ͥ̚͡a͉̎͐̅̊ͥ̓̊​ͯ̆͘​ ͜͝ͅơ͙̬͔͊ͦͫ̀̈̈͟​s​̸̘͔̝͛ͭ̈͢͜ͅ.̻͙̩​̞​͕͍̖̺̲ͥ̅̉͌͑̃̕​ ̵͎̙̦̾̍̆͆͢͞Z̻̻̟ͩ​​ͫ͐͜ả̛̩̲l̘̤͎͙̻͐​͆​͑ͮͩ͋̓ĝ̱͍͉͉͍̯​͉̖͎​̌ͭ͛̓ͤ̍ͧö̱̤̯​́̎̚͟​ .̛͕̼͕̘̺̫̦͛̆ͨ͟ ̮͈͇̖̙͓̗ͧ͠
̢̛̺̟̺͍͍̤̞̋̐̾͒͌​​ͭ̂ͭH̛̔ͯ̊͒ͭ̎͏̩̱​̟​ ̺̰̩͎̟e̛̫̻̳̫̮ͪ͂̄​​̂̈͞ ̴̳̖ͦ̅̏ͦ̃w̾̽̔̍̽̇​​ͣ̄͏̲̞͚̫͍̠͝͞h̨̢​͍​̬̺͍̻̗̟̓͛̍̽͑ͯ​̍o̤​̖̘̞̖̝̟̼̿̎̾̃​̎̕͢͠​ͅ ̄̒̓̒ͨ̓͏̷̮͚̩͙̟͇​​̤͍̥W̵̨͉̺͙͇͓̻͔̱​̖​͗̋̈a̹͓͕͈̩͇̙̦͎​ͣͣ​͑́͢i̢͍͔̰͇̪̠͔​͙͌͜​ ͅt̵̟͔̖ͨͥ̄̐̽̀͛̓͡​​s̶̈ͦ̽͌ͤͮ҉͓͖̳͠ ̺̻̇͊̅̏̌̀ͅB̡̧̬̣̗​​̫̮̀͂̇͗̓̏̃͠ȅ̢̥​͇̣​̩̰͕͉̞͊ͦ̐̇̍ͣ​͘͢h̵​̪̰̝̤̥̪̪͕ͧ̇​͌̓͐͒̊​ ͝i̧̞͉͖̪͍͙ͤͬ̉̑̓̅​​̐̽n̸͙̬̪̉̅̀͐d̸̲̺​͕​̱̈́̏̏́ͩͅ ̛̝̻̭̻̠̬̖ͥ̈̂Ṯ̷̮​​̗̬ͦh̭͔̱̼̟̀̀͛͌͒​ͧ​̔̾̀͜e͇̗ͩ̒͡ ̛͚̤̻͈̺͇ͪ̾ͯͮ́͑ͨ​​̚ͅW̵̗̺̘͔̜̯͇ͦͬ̇​͗​̐ͦͅa̢̻̝͋ͣ́ͫ͜l̵​̫̭​̾̒͌̆ļ̭̦̠ͩͬ͑​ͩͮ͊͗​ ̍͢.̪͈̳̦͒́͡

Du kopierade originaltexten?
You sir are and idiot! [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

kanske hälften av vad vi hämtade.

damn haha du/ni verkar ju vara experter

Stringburka:

Du bor ju i götet - lust att ses på ett dyk någon dag?

ja varför inte haha


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

JA!!! Det är extremt fräsch mat. Iallafall det man tar. Man tar inte det dåliga liksom. det finns så mycket att man klarar sig även om man bara tar det allra bästa.

Stringburka:

Haha, klart det är fräsch mat vi hittar!

Vågar man fråga vilka ställen man eventuellt ska kolla vid? Eller är det så enkelt att man kan dra till närmsta matvarubutik(storlek large) eller något annat ställe där de har hand om mat? Jag behöver tydligen inte heller bry mig om när jag gör det eller? Fast det är ju lite coolare att göra det på kvällen. ^^


   
SvaraCitera

Är lite sugen, min undangömda girighet dyker upp när det gäller mat [blush]

Men yeah, vad Erkowich frågade typ. [cute]

Finns det kanske nåt community eller nån hemsida eller så som man kan kolla (och som är bra, det litar jag inte på att google kan ge mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill också leva lite så där coolt i periferin... [sad]


   
SvaraCitera