Aviseringar
Rensa alla

Stora EMO tråden!


Ämnesstartare

Dagens, veckans eller kanske årets ämne!

EMO

Nu jävlar ska vi diskutera å sprida åsikter, har vilja skapat denna tråd länge men har bara inte blivit av men nu kmr den iaf.

Innan jag börjar så VET jag att man egentligen inte kan vara EMO, jag tänker bara använda det för att då förstår typ alla vad jag menar och jag orkar inte gå den långa vägen med vilken musik stil man har å vilka kläder man bär osv...
förklarar mer om det längre ner

Vi börjar med mina åsikter och frågor sen får nå komma med era.

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?
2. Varför vill man bli EMO tror du?
3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?
4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?

~ 1 ~

EMO är för mig en musik stil fast eftersom nu alla går omkring å säger EMO till allt å alla så har även jag börjat kalla dom som lyssnar på EMO för att dom är EMO [rolleyes]
Som jag ser det så finns det massa musik kategorier som är åtminstone delvis EMO. Sånna som post-hardcore och scremo (säger sig självt).
För att kunna "klassas" ([rolleyes]) som EMO tycker jag att man ska ha en långt lista med band som aktivt ska lyssna på och "avguda", man ska även ha en hel del inspiration hämtad ifrån Fashioncore om inte hela kittet. Det jag tycker är mest identifierade är dom långa armvärmarna.

~ 2 ~

Jag tror dom största anledningarna till att man väljer att bli det är:
Musiken (kan va både att man tycker den är bra eller att man blir påverkar av den, känslomässigt då alltså),
klädstilen (fashioncore),
att man är ledsen och nere och hittar sig till denna stil,
att man är 13 år å tycker det är sjukt "häftigt" ska ifs inte säga att alla är så men finns en del.

~ 3 ~

Sjukt underbar musik å klädstil. Fast är ju som med allt annat, gillar man det så... ja... då gillar man det.

~ 4 ~

Man kommer garanterat bli missförstådd (om man nu vet vad man håller på med) och är du yngre så gör det inte saken bättre.
Finns ju så många idéer om vad man gör som EMO, skär sig å bara deppar.

Jahapp, det va vad jag hade å komma med i små drag. Orkar bara inte skriva nå mer nu... Nu äre eran tur! kom med frågor å åsikter!

Å snälla lilla du, försöka å hålla det någorlunda seriöst.


   
Citera
Ämnesetiketter

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?
En pest som spridit sig i landet, speciellt bland 91-
Det räcker med att vara en mobbad liten EMO flr att vara ett EMO

2. Varför vill man bli EMO tror du?
Man är en mobbad liten fjortis som speccar Emo istället för dom andra fjortis talent-trees

4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?
Man är äcklig och iriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?

Det är inte bara en musikstil längre. Utan en hel stil.
Vet inte, likadant som att kunna klassas som en hiphopare tex. Musik och kläder.

filulilus:

2. Varför vill man bli EMO tror du?

För att man gillar musiken eller stilen.

filulilus:

3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?

Snygg stil [wink]

filulilus:

4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?

Fördomar. [crazy]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Snygg stil [wink]

Min respekt för dig gick från 0 till -1000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeey, glömde säga att jag ser mig själv endast som delvis EMO, jag lyssnar på en del sån musik och jag har tagit lite inspiration från fashioncore


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker om ordet "emosar". [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Min respekt för dig gick från 0 till -1000

Min care gick från 0 till -1000000.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?

Jag vet inte faktiskt. Brukar kalla andra emos och även mig själv ibland, dock inte helt seriöst.. Eller jag vet inte. Men det är lätt att kalla alla fashioncore-barn för emosar, för det är jobbigt att säga fashioncorebarn, och folk förstår lättare om man säger emo. Dock har jag ej fördomar som "alla skär sig, alla lyssnar på deppmusik mm". [zzz]

filulilus:

Varför vill man bli EMO tror du?

Ofta nån tänker "åh jag vill bli emo" nä. Isf är man fail. [tard]

filulilus:

Vad är bra med att vara EMO tycker du?

Jag anser ju inte emo vara ett sätt att vara, men om vi säger fashioncore då; det är bra för att det är fint. Och det är roligt, och en 'emo' syns ju betydligt mer än nån annan random-Svensson-JC-stil. [smile]

filulilus:

Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?

Öh, dåligt med fashioncore är ju typ att folk spottar på en/säger elaka saker isf. Liksom nedvärderar en för klädstilen, och har fördommar och tror att alla skär sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?
Det är en kläd/musikstil och man är emo om man lyssnar på sådan musik och/eller klär sig så.

2. Varför vill man bli EMO tror du?
Kanske gillar musiken och/eller kläderna

3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?
Dom är oftast snygga

4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?
Många av dom har en negativ inställning till livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så mycket text, måste vara jobbigt att vara emo[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?
2. Varför vill man bli EMO tror du?
3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?
4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?

1. Asså jag tkr överhuvudtaget ifall man kallar sig "emo" själv , bara är jävligt patetiskt .__. , emo för mig är en musikstil som är död för länge sen ..
2. Man kanske gillar klädstilen & musik , osvosv (:
3. Vissa passar i "det" sjukt bra , och flesta är sjukt snygga :*
4. Att de är sjukt mainstream just nu , och att många "hatar emos" .. ;>


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag tycker om ordet "emosar".

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagens emo förstör bara den riktiga emoscenen som fanns.


   
SvaraCitera

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?
Vad som krävs...att man är dum i huvudet.
2. Varför vill man bli EMO tror du?
Trend.
3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?
Hah.
4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?
Pinsamt.


   
SvaraCitera
p0mp3

filulilus:

1. Vad är EMO för dig och va krävs det för att man ska kunna "vara" det enligt dig?

Enligt mig så kan ett ord få nya meningar, t.ex. "gay" som var glad/lycklig men nu står för homosexuallitet, eller "lesbos" som var namnet på en ö men betyder nu lesbiska/flator på engelska.

Enligt mig stod ordet "emo" för en musikgenre, och till viss del en kultur, av en liten skara människor, men det var förr

Idag är "emo" fortfarande en kultur, men den har fått en ny innebörd, det är nya slags människor som beter sig på ett helt annorlunda sätt och lyssnar på helt annan slags musik och klär sig helt annorlunda!

Jag kommenterar ej för eller emot något, men så ser det ut iaf!

filulilus:

2. Varför vill man bli EMO tror du?

Precis som många andra kulturer handlar det om att dagens människor vill känna sig "vid liv", dom vill ha en identitet.
Detta gäller i princip alla slags kulturer, från "skinheads" till "hippies", vad dom står för stärker endast deras identitet.

eftersom "emo" är aktuellt (men börjar "dö ut") så är det en rätt naturlig orsak som funnits länge =)

filulilus:

3. Vad är bra med att vara EMO tycker du?

Precis som jag sa innan så handlar det om ett slags "identitetsfodral", vilket kan vara bra för att skapa kontrast här i livet [crazy]

filulilus:

4. Vad är dåligt med att vara EMO tycker du?

Lite samma som ovan faktist, det har sina negativa sidor, precis som vilken kultur som helst


   
SvaraCitera